اقتصادی

افزایش دلار در بازارهای جهانی



شاخص دلار امروز در معاملات افزایش یافت.

به گزارش ایران تودی ، در جریان معاملات عصر چهارشنبه ، برخی از ارزهای مختلف در برابر دلار سقوط کردند و دلار به جلو حرکت کرد.

انستیتوی ارزیابی مودی هشدار داد که ادامه فعالیت اقتصادی در ایالات متحده در نتیجه شیوع کورو ویروس می تواند تولید ناخالص داخلی کشور را به میزان 30 درصد کاهش دهد. این کشور همچنین بسیاری از کشورها از جمله آرژانتین و استرالیا را کاهش داد.

اوضاع در قاره سبز بهتر نیست و تقریباً تمام اروپا به دلیل گسترش هاله بسته شده است و بدترین وضعیت در ایتالیا ، هشتمین اقتصاد بزرگ جهان و اسپانیا ، پنجمین کشور بزرگ اروپا است.

رییس جمهور بانک جهانی دیوید مالپاس از رکود عمیق تر قبل از رکود بزرگ سال 2008 خبر داد و کریستالینا جورجیووا ، رئیس صندوق بین المللی پول در بیانیه ای مشابه اظهار داشت که بحران ناشی از کورونا مانند هر بحران قبلی نیست.

در ایالات متحده ، دولت اعلام کرد قصد دارد یک بسته حمایتی 2 تریلیون دلاری و 3،000 دلار کمک مالی به هر خانواده ارائه دهد. ژاپن همچنین 1800 دلار کمک به خانواده ها خواهد داد. دولت ژاپن برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی ، یک بسته محرک 1 تریلیون دلاری را تنظیم کرده است.

وضعیت اضطراری در سراسر ایالات متحده اعلام شد و فرماندار کالیفرنیا احتمال بیکاری موقت برای یک میلیون نفر را اعلام کرد. فرماندار واشنگتن همچنین از مردم خواست تا در خانه های خود بمانند. در سوئیس نرخ بیکاری طی دو سال به بالاترین حد خود رسیده است.

استفان اینس ، کارشناس بازار در موسسه Oxycorp ، گفت: “با شرایط دشوار فعلی در بازار کار ، ما باید به طور اساسی در مورد آن فکر کنیم ، در غیر این صورت عملکرد صنعت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.”

با این حال ، خبر خوب این است که در بسیاری از کشورها ، دامنه شیب SK کاهش یافته است. در آلمان تعداد موارد جدید برای پنجمین روز متوالی کاهش یافته است ، زیرا مرگ و میر روزانه در ایتالیا در دو هفته به پایین ترین حد خود رسیده است. در ایتالیا ، ایران و اسپانیا شرایط مشابهی رواج داشت و تعداد بیماران کاهش یافت. برای اولین بار در چین ، تلفات جدیدی گزارش نشده است.

تاکنون بیش از 1431.973 مورد کورو ویروس گزارش شده است که از این تعداد 82،096 نفر فوت کرده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین تلفات در ایتالیا با 17127 نفر ، اسپانیا با 14.045 ، ایالات متحده با 128557 ، فرانسه با 10.328 و انگلیس با 6159 نفر بوده است.

آدریان لی ، استراتژیست اصلی در موسسه لی و همکاران گفت: “اقدامات حمایتی که دولتها انجام داده اند بسیار مثبت بوده و در بسیاری از موارد زیاد انجام نشده است.” ما به تدریج از قرنطینه خارج خواهیم شد ، اما با توجه به مشارکت اقتصاد جهانی ، تغییر زمان همه چیز را می طلبد.

به دلیل شیوع گسترده کرونا ، انتخابات داخلی حزب دموکرات برای دو ماه آینده به تعویق افتاد ، اما جو بایدن ، معاون اول رئیس جمهور اوباما ، کاندیدای نهایی کاندیدای دموکرات است. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال جاری برگزار می شود. نامزدی جمهوریخواهان دونالد ترامپ تأیید شده است.

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبد ارزهای جهانی اندازه گیری می کند ، امروز 0.88 درصد در 100،195 بسته شد. وی اظهار داشت که نرخ ارز در هر فرانک سوئیس 1029 دلار است.

در انگلیس نخست وزیر انگلیس که پس از تأیید نامزدی وی برای Quaid-19 و علائم بیماری در بیمارستان بستری شد ، با وخیم تر شدن وی به بخش مراقبت های ویژه منتقل شد. دولت سوئیس بسته حمایتی 41 میلیارد دلاری برای شرکت ها را اعلام کرد.

اگرچه تمایل انگلیس برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالی بیشتر با اتحادیه اروپا می تواند زمینه را برای انتخابات فراهم کند ، اما به نظر می رسد کشورهای اروپایی برای دستیابی به توافق در مورد انتخابات بین انگلیس و اتحادیه اروپا تلاش زیادی می کنند. در هر زمان بعید به نظر می رسد ، به ویژه که انگلیس همچنان بر توافق تجاری با اتحادیه اروپا مانند کانادا اصرار خواهد داشت ، اما طرف اروپایی تمایلی به انجام این کار ندارد. از سوی دیگر ، برخی منابع خبری گزارش دادند که بوریس جانسون مخالف تمدید مذاکرات بارگازی است.

بسیاری از کشورهای آسیایی اکنون در حال بررسی گزینه هایی برای تقویت رشد اقتصادی خود هستند. براساس برخی گزارش ها ، پس از رشد منفی اقتصاد ژاپن به میزان 7٪ در سه ماهه آخر سال گذشته ، اکنون دولت و بانک مرکزی برای اتخاذ سیاست های محرکی بیشتر با یکدیگر مشورت می کنند. نخست وزیر استرالیا همچنین بسته جدیدی را برای رشد اقتصادی اعلام کرد. نیوزیلند همچنین اقدامات جدید پشتیبانی از سنگ این کشور را اعلام کرد.

در جدیدترین جلسه معاملات ، پوند 0.39 درصد کاهش یافت و به 12321 دلار رسید. یورو در کانال 1.08 با 0.04 درصد افزایش به 1087 دلار رسید. دلار آمریکا نیز با 1.403 دلار معامله شد. برای همتای سنگاپور ، دلار با هر دلار سنگاپور 1.427 دلار معامله شد.

در چین ، فعالیت ها در بسیاری از مناطق مهم مانند پکن ، شانگهای و گوانگژو از سر گرفته شد. در ووهان ، مرکز پخش کرونا ، تعداد زیادی از کارمندان برای سلامتی به کار بازگشتند. تقریباً یک هفته پیش ، هیچ مورد جدیدی به فرمانده 19 در شهر گزارش نشده است.

تورو ساسا ، مدیر مرکز تحقیقات بازار ژاپن در بانک مورگان ، گفت: “در روزها و هفته های آینده به احتمال زیاد ما شاهد آمارهای عجیب و غریب در مورد نرخ بیکاری خواهیم بود که هضم بازارها دشوار خواهد بود.” اگر اوضاع بدتر شود ، به نفع دلار تمام می شود.

در نهایت ، المپیک به دلیل کورونا به تعویق افتاد و کمیته المپیک جهانی اعلام کرد که تاریخ جدید این رقابت ها به تابستان سال 2021 به تعویق افتاده است. وزیر اقتصاد ژاپن گفت که تأخیر المپیک باعث می شود ژاپن از درآمد میلیارد ها دلار در زمان بحرانی محروم شود و اظهار داشت که گزینه دیگری وجود ندارد.

پیش از این ، چندین کشور از جمله کانادا خواستار به تعویق افتادن قهرمانی شدند و تهدید کردند که در صورت اصرار توکیو برای برگزاری مسابقات ، ورزشکاران اعزام نخواهند شد.

یوکیو ایچیزوکی ، استراتژیست بازار ارز خارجی در موسسه امنیت اوا ، گفت: “ما نمی دانیم دولت های حمایتی دیگر چه خواهند کرد ، اما معامله گران به دنبال راه حل های بیشتری هستند.” دلار پیشرو در بازار ارز و نوسانات همچنان شاخص خوبی از نگرانی معامله گران است.

در معاملات ارزی جهانی ، هر دلار 0.15 درصد افزایش یافت و به 1089.557 ین رسید. در برابر دلار استرالیا ، دلار با 1.624 دلار معامله شد. دلار چین نیز با 7063 یوان معامله شد.

انتهای پیام


تمام مقالات سایت طبق سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به نشر محتوا می نماید، به همین دلیل مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سامانه آنلاین ایران تودی هیچ مسوولیتی در قبال کلیه محتوای این سایت ندارد.