اقتصادی

بنیانگذار علی بابا ۱۱ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد

ارزش بنیانگذار Alibaba در حال حاضر کمتر از 51 میلیارد دلار است.

به گزارش رویترز ، تحریم های جدید دولت آمریکا برای گروه مالی و به تعویق انداختن اولین پیشنهاد عمومی آن در بورس های هنگ کنگ و شانگهای منجر به افت شدید ثروت بنیانگذار این گروه ، جک ما شده است. اولوب دارایی خالص جک 50.9 میلیارد دلار است که 11 میلیارد دلار کمتر از رکورد او در ابتدای سال است. وی اکنون بیست و پنجمین مرد ثروتمند جهان و چهارمین مرد ثروتمند چین است.

در زمان عرضه اولیه گروه مالی مورچه ای ، کل سهام این شرکت قرار بود در حدود 34.5 میلیارد دلار لیست شود. Ant Financial Group Group که مالک پلتفرم مالی Alipay نیز هست ، یکی از معروف ترین شرکت های میلیارد دلاری در جهان است.

علاوه بر تحریم های آمریکا ، بورس اوراق بهادار چین محدودیت هایی را در فعالیت های گروه ضد مالی به دلیل فعالیت های محافظه کارانه خود اعمال کرده است.

لازم به ذکر است که جک ما ابتدا به عنوان یک معلم انگلیسی کار خود را آغاز کرد و فقط ماهی 12 دلار حقوق می گرفت. درخواست وی برای تحصیل در دانشگاه هاروارد 10 بار رد شد! با این حال ، با ظهور اینترنت در زندگی روزمره ، او از این فرصت نهایت استفاده را برد و علی بابا را در سال 1999 با 17 دوست تأسیس کرد. او مدتها ثروتمندترین مرد چین و تنها نماینده این کشور در بین 20 ثروتمند جهان بود.

به یاد بیاورید که از زمان تاج بیماری ، بسیاری از ثروتمندترین چینی ها به طور قابل توجهی ثروت خود را افزایش داده اند ، بنابراین ثروت 21 ثروتمند برتر چین از ابتدای سال 2020 بیش از 187 میلیارد دلار افزایش یافته است.

انتهای پیام