عمومی

آنچه از دوران کرونا با خود به یادگار می‌بریم

چه چیزی از کرونا برای آینده می گیرید؟ از این گذشته ، جوید مدت هاست که با ما زندگی می کند و شاید تعداد کمی از مردم فکر می کردند که این همه گیری تا این حد طولانی خواهد بود. بسیاری از ما با افتخار سر بلند کردیم و گفتیم که علم چنان پیشرفته است که این رویداد چند ماه دیگر به پایان می رسد ، اما این اتفاق نیفتاد و جنگ بشر علیه این ویروس ادامه دارد.

به گزارش ایران تودی ، روزنامه “ایران” بعدا نوشت: اکنون و با شروع واکسیناسیون ، بد نیست از خود بپرسیم که در دوره کرونا چه باید با خود ببریم؟ بقیه حافظه خوب است یا بد؟ علاوه بر پرسیدن این سوال از تعدادی از مردم عادی ، من همچنین از یک روانپزشک و یک دکتر خواستم که ببینم نظر آنها در مورد آن چیست. آیا نگرانی ها و ترس ها در روزهای غیر کوید باقی می ماند یا نه؟ علم پزشکی از این بحران چه آموخته است و آیا ایمان به علم هنوز سالم است؟

وقت و سلامتی ارزشمند

اولین چیزهایی که بسیاری معتقدند آنها به دوران پس از کرونا برده اند ، ضد عفونی کردن دست ، مبدل شدن به لباس در مکان های شلوغ ، بیگانگی اجتماعی ، ادامه سفرهای غیرضروری و غیره است. آنها با از بین بردن سفرهای بی دلیل چقدر سالم هستند ، چقدر بیمار هستند و چقدر وقت صرفه جویی می کنند: «من متوجه نشدم که چقدر ارتباط غیرضروری داشته ام و چقدر به قوانین آداب و رسوم غلط عادت کرده ام. “به من ثابت شده است که بدون آنها می توان زندگی بهتری داشت و وقت ارزشمندی را از دست نداد.”

آنها همچنین فهمیدند که کمی بیشتر به طبیعت احترام می گذارند و در این مدت بیشتر به طبیعت پناه می برند: “بعد از تاج گذاری ، عمیقا فقدان طبیعت در زندگی شهر را درک خواهم کرد. “وقتی عظمت شهر کمرنگ می شود ، شما تازه می فهمید که چقدر از سادگی و آرامش طبیعت فاصله دارید و چگونه بین آهن و سیمان گیر کرده اید.”

بسیاری تأکید می کنند که بعد از تاج گذاری ، چه برای عزیزان خود در این مدت از دست رفته باشند و چه اینکه می توانند زندگی را به سرعت تهدید کنند ، ارزش بیشتری برای زندگی قائل خواهند شد.

برخی این مسئله را در سطح جهانی تری دیدند و فهمیدند که چقدر در دنیا شبیه است. چقدر ایمان به علم کم است و چقدر ناآگاهی هنوز قوی است: “در دوره پس از کرونا ، من قطعاً از دانش استقبال خواهم کرد. من با چشمان خودم کسانی را دیده ام که به علم و این بیماری اعتقاد ندارند و جان خود را از دست داده اند “من بیش از گذشته به علم اعتقاد خواهم داشت.”

استفاده بیشتر و حرفه ای از فضای مجازی برای همه ما چیز جدیدی است و بسیاری آن را با خود به سطح بالاتری می برند.

صبر یک صفت اخلاقی است که بسیاری می گویند بعد از تاجگذاری تاج گذاری را با خود خواهند گرفت ، خصوصاً کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند: “شما نمی دانید که در هنگام بیماری چه بلایی سرتان خواهد آمد. حتی پزشک شما نمی داند که چه بیماری دارید و تحت درمان قرار خواهید گرفت. “شما مانند قدم زدن در یک جنگل هستید و در یک کلام یاد می گیرید که صبور باشید ، و این تمام.”

با این حال ، عده زیادی بودند که می گفتند غم ، تنهایی و افسردگی را با خود به دوره پس از کرونا می برند.

تحول جهانی ، عدالت اجتماعی

اما اجازه دهید دکتر روانپزشک را ببینیم. نظر امیرحسین جلالی ندوشن در مورد جهان بدون عروق کرونا چیست و مانند برخی از مصاحبه شوندگان ، آیا افسردگی مهمترین پیامد این دوره است؟

“من نمی پذیرم که پس از کرونا فقط استرس ، اضطراب ، تنهایی و زخم های صعب العلاج را به دنیا ببریم. حدس من این است که همه گیری طولانی مدت زندگی ما را به مرور تغییر داده و رفتارها و عادات جدیدی را شکل داده است. به عبارت دیگر ، دستگاه های الکترونیکی و مواردی مانند فضای مجازی و ارتباطات از راه دور. می توان گفت که با استفاده از فرهنگ جدیدی به دست آورده ایم. “البته ما در مواردی مانند مدیریت زمان یا وقوع روابط اجتماعی و بین فردی نیز پیشرفت کرده ایم.”

وی گفت: “این تغییرات و کاربردها و فرهنگ های جدید در ذهن ما وجود دارد و ما دیگر از گذشته دور نمی شویم.” تغییرات کند با ما باقی خواهند ماند و بعد از جوید نیز ادامه خواهند داشت. اینها فقط عادتهای رفتاری نیستند و به عنوان مثال ، استفاده از فرصتهای مجازی در کشور ما و سراسر دنیا می تواند با موضوعاتی مانند عدالت اجتماعی و برابری همراه باشد. اکنون بسیاری از مردم در شهرهای کوچک می توانند از سخنرانی ها و سخنرانی هایی لذت ببرند که زمانی محدود به ساکنان تهران و مرکز بود. همانطور که کشورهای در حال توسعه همراه با کشورهای پیشرفته می توانند در بسیاری از حوادث دخیل باشند. در این دوره ، بسیاری از رویدادهای رایگان در فضای مجازی برگزار شده است و این رویدادها ممکن است پس از جوید کاهش یابد ، اما در هر صورت ادامه خواهد یافت. “دوران کوید فرصت هایی را برای مبادله ، گفتگو و ارتباطات بین بخشهای قبلا غیر مرتبط ایجاد کرده است که همه آنها می توانند پس از کوید ، دنیای چند فرهنگی متحمل ایجاد کنند.”

به گفته این روانپزشک ، بسیاری كوید را نوعی پرسش از علم و مجاهدت برای علم می دانستند ، در حالی كه دیگران آن را مشكلی می دانستند كه نشان می دهد مردم چقدر به علم احتیاج دارند و عقاید ضعیف و خرافات چقدر می تواند به آنها آسیب برساند. جوامع بشری. Covid می تواند مردم را تحقیر کند و می تواند مشکلات انسانی را در دنیای جدید تغییر دهد. به همین ترتیب ، کرونا با همه اعتقاداتی که انسان در دوران مدرن ، اما در قلب جهان پیشرفته داشت ، به همه نشان داد که چقدر با اشکال ابتدایی تفکر و بقایای قوی زندگی مدرن و بدوی بشر روبرو هستیم. . همه ما فهمیدیم که جهل از بین نرفته است و تروی هنوز سوار بر اسب است و هر کسی می تواند میدان را از او بگیرد. در طی همه گیری ، انسان یاد گرفت که چگونه با جهل مبارزه کند و مثال بارز آن جلوگیری از واکسیناسیون است.

تاج ، معیار علم است

دکتر مهدیار سعیدیان جهان را بعد از تاج گذاری از منظری متفاوت تحلیل می کند: این جهان به وجود آمد. در حقیقت ، در هنگام انفجار تاجگذاری س questionsالات زیادی مطرح شد و در نهایت صحت آنها اثبات یا رد شد. “به عنوان مثال ، کرونا فرصتی را برای تأکید بر استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری های تنفسی و عفونی فراهم کرده است ، که توسط بسیاری از مطالعات در گذشته اثبات شده است ، اما در عمل انجام نشده است.”

وی می گوید: “گسترش عمل تاج گذاری در ایران ، همراه با رنج فراوان کارگران پزشکی ، معیاری برای سنجش متقاضیان علوم علمی ، شبه علمی و به ویژه انواع علوم پزشکی فراهم کرده است.” به عبارت دیگر ، در آغاز فوران ، با وجود ممنوعیت رهبران دینی و علمی کشور ، این افراد به حرکت خود ادامه دادند ، اما در نتیجه ، رهنمودهای علمی پزشکی و روش هایی که برای پیشگیری و درمان بیماری برای افراد دائمی است. ” “

به گفته این پزشک ، از دیدگاه دیگری ، گسترش Covid 19 ساختار علمی و اجتماعی جامعه پزشکی و کارکنان درمان را آزمایش کرد. زیرا در سال 1300 پس از شیوع طاعون همه گیر و تلفات رخ نداد. مشکلی که اکنون کارکنان بهداشتی ایران با آن روبرو هستند فقط آزمایش مقاومت مردم در برابر بیماری و از خودگذشتگی نیست. كاركنان بهداشتي ايران ، به ويژه جوانان ، از نظر سنجش علم و دانش ، يك آزمون بزرگ را گذرانده اند و اين فرصت را داشته اند كه از روش هاي علمي مورد نياز براي استفاده و به اشتراك گذاردن. در دوره پس از تاج ، کادر پزشکی ایران چهره های پیشرفته تر ، علمی تر و قویتر نشان می دهند.

چه چیزی از تاج در آینده خواهید گرفت ؛ غم و تنهایی یا سکوت و صبر؟

انتهای پیام