کسب و کار ایرانیان

آشنایی با انواع ورق استیل 304

آشنایی با انواع ورق استیل 304

شاید نام صفحات فولادی 304 را شنیده باشید! فولاد 304 نوعی فولاد ضد زنگ است که به فولاد ضد زنگ غیر آستنیتی معروف است. این نوع فولاد خواص بسیار خوبی دارد و به همین دلیل در بسیاری از صنایع قابل استفاده است. محتوای کروم و آلیاژ نیکل در این فولادها نسبت به سایر فولادها برتری دارد. اطلاعات لازم در مورد پروفیل های فلزی شامل قیمت و مشخصات ورق استیل، قیمت ورق mo40، قیمت ورق رنگ، مشخصات و قیمت ورق گالوانیزه و … را مشاهده نمایید با مهفا همراه باشید.

چند نوع ورق فولادی 304 وجود دارد؟

این نوع تبلت در مدل های مختلف موجود است. با توجه به سختی، به شرح زیر تقسیم می شود:

ورق استیل 304 روشن

این نوع ورق معمولاً یکی از پرکاربردترین ورق های فولادی 304 است که در طی فرآیند پولیش ظاهری براق و شفاف به خود می گیرد. از آنجایی که ورق فولادی صیقلی ظاهر خوبی دارد، معمولاً در کاربردهایی استفاده می‌شود که ظاهر یک مسئله مهم است. این نوع ورق قیمت نسبتا بالایی دارد.

ورق استیل مات 304

همانطور که از نام این نوع صفحه پیداست، بوم استیل مات مات است. اما در عوض دارای ویژگی هایی مانند استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی است. به طور کلی، این نوع صفحه برای برنامه هایی توصیه می شود که ظاهر اثر هنری مهم نیست. با این حال، به خاطر داشته باشید که ورق فولادی مات 304 ارزان تر است.

ورق تخت استنلس استیل 304 نوعی ورق است که روی سطح آن دارای لکه هایی است، بنابراین کثیفی و چربی به راحتی قابل مشاهده نیست. ورق فولادی 304 برای کاربردهایی مانند ساعت سازی و جواهرات استفاده می شود.
دانستن مشخصات ورق استیل 304 به شما کمک می کند تا تمامی مشخصات این نوع ورق استیل را بشناسید و انتخاب بهتری داشته باشید. ورق فولادی 304 جوش پذیری عالی دارد و همچنین بسیار انعطاف پذیر است. این فولاد حاوی 8 تا 10.5 درصد نیکل و 18 تا 20 درصد کروم است. ترکیب شیمیایی صفحه فولادی 304 علاوه بر کروم و نیکل، شامل آلیاژهایی مانند کربن، سیلیکون و منگنز است.

خواص مغناطیسی

به طور کلی دو دسته فولاد ضد زنگ و استنلس استیل وجود دارد که معمولاً استنلس استیل در دسته فولاد ضد زنگ 304 قرار می گیرد و جذب آهنربا نمی شود. البته سری 400 نوع مغناطیسی این فولاد است و سری 200 و 300 به فولادهای غیر مغناطیسی معروف هستند.

آشنایی با انواع ورق استیل 304
آشنایی با انواع ورق استیل 304

مقاومت در برابر خوردگی

ورق فولادی 304 را می توان در محیط های خشن استفاده کرد. از این نوع بشقاب در کارخانه های مواد غذایی و خطوط تولید مواد غذایی استفاده می شود.

مقاومت در برابر حرارت

ورق فولادی 304 مقاومت حرارتی بالایی دارد. بدیهی است که این نوع تخته در محدوده دمایی 425-860 درجه سانتیگراد قابل استفاده نمی باشد. ورق فولادی 304 را می توان در کاربردهایی مانند ساخت و ساز استفاده کرد.

حرارت درمانی

درجه 304 معمولاً عملیات حرارتی نمی شود. این فولاد می تواند از 1010 تا 1120 درجه گرم شود. البته باید بلافاصله خنک شود.

قدرت جوش

این نوع فولاد قابلیت جوشکاری دارد. برای اطمینان از اینکه فرآیند جوشکاری در این نوع فولاد بهتر عمل می کند. درمان ورق مورد نیاز است. در واقع عملیات جوشکاری عموما بر روی قطعات فولادی 304 با ضخامت بالا انجام می شود. در بسیاری از موارد که نیاز به جوش عمیق است، می توان از فولاد 304 321 به جای فولاد استفاده کرد.

ورق 304 نوعی ورق است که کاربردهای زیادی دارد. می توان از آن در بسیاری از کاربردها مانند ساخت قاشق و چنگال، بخاری، ظروف انتقال مواد شیمیایی و … استفاده کرد. این نوع فلز دارای خواصی مانند مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر اسید، قابلیت تمیز کنندگی و … می باشد. اضافه می کنیم که انواع مختلفی از فولاد 304 وجود دارد که می توانید با توجه به پروژه خود انتخاب کنید.