پیامک زنده چیست ؟

در این مقاله قصد داریم به ارسال پیامک زنده (live) یا همان پیامک  LBS از طریق پنل اس ام اس آموت  بپردازیم. یکی از خدمات مختص اپراتور همراه اول که به شما کمک می‌کند بر اساس لوکیشن و به صورت لایو (زنده) به مخاطبین خود پیامک تبلیغاتی انبوه ارسال کنید. پس اگر کسب‌وکار شما هم به موقعیت و محل حضور مشتریان وابسته است پیشنهاد میکنم حتما تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

قبل از هر چیز بگذارید با یک مثال ساده این امکان فوق‌العاده را بررسی کنیم. چند روز پیش برای یک سفر کاری یک هفته‌ای به شهر مشهد سفر کردم. پرواز من ساعت 09:30 در مشهد به زمین نشست و از آنجایی‌که موبایل خودم را خاموش کرده بودم، به‌محض روشن کردن تلفن همراهم، یک پیامک از طرف هتل درویشی مشهد برای من ارسال شد و برای اقامت با تخفیف ویژه در آن هتل از من دعوت کرد!

این موضوع به‌قدری برایم جالب بود که چطور بلافاصله پس از روشن شدن گوشی موبایل، به من پیامک آمد؟ که با خودم فکر کردم اگر بتوانم برای کسب‌وکار خودم هم تبلیغاتی به این شکل داشته باشم چقدر می‌تواند در افزایش فروش مجموعه تاثیرگذار باشد. حال اگر برای شما هم سوال پیش آمده که سرویس ارسال پیامک زنده چیست و چگونه می‌توان آن را سفارش داد، پیشنهاد می‌کنم ادامه مطلب را مطالعه کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با این قابلیت می‌توانید ویدئو را در مشاهده کنید.

ارسال پیامک زنده live چیست؟

اکنون برای ارسال پیامک LIVE نیاز دارید یک پنل اس ام اس تهیه کنید.

پنل اس ام اس، یک نرم‌افزار آنلاین و برخط می‌باشد که دارای امکانات مختلفی برای مدیریت ارسال و دریافت پیامک‌های انبوه است. استفاده از پنل پیامکی، صرفاً نیاز به اینترنت و مرورگر دارد، بنابراین با هر دستگاهی (مانند گوشی موبایل هوشمند، تبلت، لپتاپ، کامپیوتر و…) که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد، می‌توانید از پنل ارسال پیام کوتاه خود استفاده نمائید. سامانه آموت در حال حاضر 4 بسته متفاوت دارد که به نام‌های پنل پایه، اقتصادی، شرکتی و VIP ارائه می‌کند. قابلیت ارسال پیامک زنده در هر کدام از پنل‌ها میسر است.

شما نیز می‌توانید از کد تخفیف زیر برای تهیه و فعالسازی آنی پنل پیامک خود استفاده کنید و ادامه مطلب را همراهی کنید.

کاربردهای ارسال پیامک زنده

سرویس پیامک زنده می‌تواند یک روش تبلیغاتی مطمئن و موثر و زودبازده و البته بسیار هدفمند برای صاحبین کسب‌وکارهای مختلف باشد. در ادامه برخی از پرکاربردترین آن‌ها را نوشته‌ایم.

جذب توریست و مسافر

سرویس ارسال پیامک از دکل LBS همراه اول، برای صاحبین کسب‌وکارهای آژانس‌های مسافرتی و توریستی، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها و… بسیار کاربردی است. از آنجایی که نصب تابلو و بیلبورد در ورودی‌های شهر بسیار هزینه‌بر بوده و از طرفی محدودیت فضای تبلیغاتی در این مکان‌ها وجود دارد، ارسال اس ام اس live می‌تواند بهترین روش تبلیغاتی جایگزین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش باشد. این شرکت‌ها می‌توانند با ارسال پیامک زنده به ورودی‌های هر شهر مانند فرودگاه‌ها، ترمینال‌های اتوبوس، مترو‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و… مشتریان هدف خود را سر بزنگاه جذب کنند.

هدفمندی دقیق مخاطبین و مشتریان

حتماً تاکنون اصطلاح “زدن توی خال” را شنیدید. ممکن است شما صاحب یک رستورانی باشید که در نزدیکی بازار یا اداره‌ها و ساختمان‌های کاری باشد. از آنجایی که افرادی که در محدوده رستوران شما قرار دارند، به قصد خرید از بازار آمده باشند و یا کارمندان آن اداره‌ها باشند، علاوه‌بر کمک گرفتن از سایر روش‌ها (مانند تبلیغ و انتشار رستوران در اسنپ‌ فود و…) می‌توانید با ارسال پیامک تبلیغاتی زنده این افراد را مورد هدف قرار دهید. ارسال اس ام اس زنده از طریق دکل LBS همراه اول برای این نوع کسب‌وکارها مصداق بارز آن اصطلاح است.

در مثالی دیگر، می‌توان به یک تعمیرگاه یا شرکت باربری در ورودی شهر و یا در جاده اشاره کرد، با این توضیح که تمامی رانندگانی که از آن جاده برای تردد استفاده می‌کنند، پیامک ارسال خواهد شد.

(البته توصیه ما به رانندگان این است که در حین رانندگی از کار کردن با گوشی موبایل پرهیز کنند.)

جذب علاقه‌مندان به غرفه در نمایشگاه

اگر کسب‌وکار شما بین‌المللی است و در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخل ایران شرکت کرده‌اید و صاحب غرفه هستید، ارسال پیامک زنده بر اساس ورود افراد به مکان نمایشگاه، کاری مهم است که باید انجام دهید. ارسال پیامک تبلیغاتی از دکل‌های LBS و مبتنی بر مکان، فقط مخصوص نمایشگاه‌های بین‌المللی نیست، شما می‌توانید برای سایر نمایشگاه‌های داخلی نیز از این سرویس لوکس بهره‌مند شوید و برند خودتان را یک پله جلوتر از رقبا به علاقه‌مندان معرفی کنید.

معرفی آفرهای ویژه به حاضرین در همایش‌‌ها، سمینارها یا…

یکی از روش‌های پربازده و البته جذاب بازاریابی پیامکی، همانطور که می‌دانید ارسال پیامک live به حاضرین یک مکان خاص است. ارسال پیامک قبل از برگزاری همایش و سمینار برای دعوت از افراد امری مهم و ضروری است ولی اگر بخواهید در پایان یا حین برگزاری سمینارها یا همایش‌ها، به افرادی که حضوراً مراجعه کرده‌اند، پیامک ارسال کنید، حتماً باید از روش ارسال زنده یا دکل BTS استفاده نمائید. چرا که تعیین لیست افراد حاضر در سالن بسیار زمان‌بر خواهد بود، در حالیکه با پیامک زنده، این کار به راحتی انجام‌پذیر است.

ارسال پیامک به سن، جنسیت و سیستم عامل مخاطبین

یکی از کاربردهای خیلی مهم و محبوب در سرویس ارسال پیامک امکان انتخاب سن و جنسیت مخاطبین شما است. فرض کنید شغل شما به‌گونه‌ای است که فقط قشر خانم‌ها مشتریان شما هستند، مانند سالن زیبایی، بوتیک یا مزون زنانه، پس شما به‌راحتی می‌توانید بازه سنی و جنسیت مشتریان و گیرندگان پیامک را تعیین کنید تا در این روش بازاریابی پیامکی به قلب هدف بزنید. همچنین شاید بخواهید فقط کاربران و مخاطبینی که از سیستم عامل اندروید یا IOS استفاده می‌کنند را مورد هدف قرار دهید. پس به‌راحتی می‌توانید این نوع فیلتر را نیز در فایل اکسلی که کمی جلوتر معرفی می‌کنیم، تنظیم بفرمائید.

تفاوت سرویس ارسال پیامک زنده با ارسال پیامک (BTS) ایرانسل

قبل از اینکه تفاوت ارسال پیامک live و ارسال پیامک BTS را بررسی کنیم، پیشنهاد می‌کنم مقاله “” را مطالعه کنید. همچنین تماشای نیز به شما برای آشنایی بیشتر با ارسال BTS کمک می‌کند.

مقایسه تعداد درخواست پیامک زنده و پیامک BTS

در ارسال از طریق BTS، حداقل تعداد درخواست پیامک در سامانه آموت 50,000 عدد می‌باشد در حالیکه در پیامک زنده می‌توانید 5000 عدد انتخاب کنید.

زمان آپدیت شماره‌ها در دکل همراه اول و ایرانسل

دکل مخابراتی ایرانسل برای ارسال BTS در هر دو هفته تا 15 روز صرفاً یکبار آپدیت می‌شوند در حالیکه در هنگام ارسال از طریق LBS، پیامک تبلیغاتی شما در همان لحظه و به محض ورود مشتری به محدوده مورد نظر شما ارسال می‌گردد.

دکل LBS مخصوص چه کسانی است؟

ارسال پیامک با سرویس مبتنی بر مکان LBS به افرادی انجام می‌گردد که:

اولاً: در محدوده و مکان جغرافیایی شما حضور دارند و یا به محدوده شعاعی محل کسب‌وکار شما وارد می‌شوند.

دوماً: دارای سیمکارت همراه اول فعال و روشن در گوشی موبایل خود باشند.

تفاوت سرویس ارسال پیامک زنده با سرویس ارسال منطقه ای

برای اینکه بتوانیم تفاوت‌های ارسال پیامک زنده و ارسال منطقه‌ای را مقایسه کنیم اول از هر چیز باید تعریف ساده ارسال پیامک منطقه‌ای را بررسی کنیم. تماشای به شما در آشنایی بهتر با ارسال منطقه‌ای کمک می‌کند. اگر کسب‌وکاری دارید که می‌خواهید فقط به هم‌محله‌ای یا به همشریان خود پیامک بفرستید و یا اگر قصد دارید که به صنف و شغل خاصی پیامک بفرستید، نیاز به بانک شماره موبایل دارید. در سامانه ارسال پیام کوتاه آموت بانک شماره موبایل منطقه‌ای، محله‌ای، مشاغل و اصناف و جنسیت هر شهر وجود دارد. مثلاً فرض کنید که مزون لیاس و یا آرایشگاه زنانه دارید، بنابراین یکی از شیوه‌های هدفمند بازاریابی پیامکی کسب‌وکار شما، ارسال پیامک به خانم‌ها است.

در سرویس ارسال پیامک منطقه‌ای، پیامک شما فقط به شماره موبایل‌هایی که با آن کدپستی فعال شده باشند، ارسال خواهد شد و ممکن است کمی خطا در این روش وجود داشته باشد. زیرا افراد در حال جابجایی هستند. قبلاً ارسال پیامک زنده را معرفی کرده‌ایم، اصلی‌ترین تفاوت ارسال پیامک live با ارسال اس ام اس منطقه‌ای، این است که در پیامک زنده، فرد در همان لحظه در مکان جغرافیایی مورد نظر شما حضور دارد. در حالیکه در سرویس منطقه‌ای، ممکن است شخص در لحظه در منطقه حضور نداشته باشد.

دقت ارسال پیامک زنده بیشتر است یا منطقه‌ای؟

پس اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم، دقت ارسال پیامک از طریق دکل LBS بسیار بیشتر از ارسال پیامک به محله و مناطق است.

مزایای اصلی سرویس ارسال پیامک زنده

سرویس ارسال پیامک مبتنی بر مکان یا همان ارسال از طریق LBS دارای برخی ویژگی و مزیت‌ها نسبت به سایر روش‌های ارسال پیامک تبلیغاتی است. برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

پیامک زنده مبتنی بر مکان شخص

در این روش نحوه ارسال پیامک کاملاً مبتنی بر مکان است و به افراد حاضر در محل مورد نظر شما و در همان لحظه ارسال می‌گردد.

امکان انتخاب مکان جغرافیایی و ساعت دقیق

جذب مشتریان بالقوه از مکان

سرویس ارسال پیامک زنده برای کسب‌وکارهایی که خدمات مبتنی بر مکان ارائه می‌دهند مناسب است زیرا مشتریان بالقوه آنها در یک مکان خاص گرد هم می‌آیند.

جامعه هدف دقیق

جامعه هدف مخاطبین در این روش دقیق‌تر بوده و بازخورد بیشتری از بازاریابی پیامکی خواهید گرفت. همچنین ارسال پیامک از طریق دکل مخابراتی LBS با سرعت آنی انجام می‌گیرد و فرد به محض ورود در مکان شما، پیامک شما را دریافت خواهد کرد.

محدودیت های ارسال پیامک لایو

ارسال پیامک زنده علی‌رغم همه ویژگی‌های مثبتی که دارد، ممکن است برخی محدودیت‌هایی را نیز داشته باشد که برخی از آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

محدودیت تعداد گیرندگان

یکی از آن‌ها عدم امکان انتخاب تعداد دقیق شماره موبایل‌ها است. زیرا در این روش حداقل باید 5000 مخاطب را هدف قرار بدهید در حالیکه در روش‌های دیگر ارسال پیامک تبلیغاتی، شما می‌توانید از 1 نفر تا هر چند نفر را انتخاب کنید.

عدم امکان گزارش گیری از پیامک زنده

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اس ام اس زنده، توسط دکل‌های مخابراتی همراه اول ارسال می‌شوند که به این معناست وقتی درخواست ارسال اس ام اس لایو را دارید، پیامک‌های شما توسط شرکت همراه اول ارسال خواهند شد. بنابراین امکان دانلود و یا دریافت فایل گزارش گیرندگان اس ام اس وجود ندارد.

عدم امکان ارسال با سرشماره دلخواه

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که در این روش با آن مواجه هستیم، عدمِ امکانِ انتخابِ سرشمارهِ فرستنده است. زیرا این سرویس تماماً توسط همراه اول اجرا می‌گردد و قابلیت انتخاب سرشماره دلخواه برای ارسال پیام کوتاه زنده وجود ندارد.

جمع‌بندی و کلام آخر

امیدواریم با مطالعه کامل مقاله، توانسته باشیم شما را با چیستی پیامک زنده و نحوه سفارش آن، به‌خوبی آشنا سازیم. اگر نیاز به دریافت مشاوره دارید و یا سوالی برای‌تان پیش آمده است، با شماره تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب آموت به سوالات شما پاسخ دهند. همچنین شما می‌توانید از طریق ایمیل و یا بخش تیکت با ما در ارتباط باشید.