فرهادی، ستایشگران و دشنام‌دهندگان – ایران تودی

طبیعتاً خبرنگاران رادیو فردا یا ایران بین الملل در جشنواره فیلم کن ، هر کجا که می توانستند به عسگر فرهادی برسند ، با سوالاتی گیج کننده بودند که منافع سازمانی وی را تأمین می کند و مهمترین کارگردان بین المللی سینمای ایران را با مشکل مواجه می کند.

فرهادی ، هواداران و توهین ها

خبرنگار رادیو آقای فردا ، که با افتخار نظرات محمد رسول اف کارگردان ایرانی با میانگین متوسط ​​راجع به فرهادی را تکرار می کند ، به عنوان دستیار همان مجلات و روزنامه هایی کار می کرد که روزگاری در جمهوری اسلامی و بر اساس معیارهای آن فعالیت می کردند. به طور مداوم برعکس ایجاد می کند.

من موقعیت او و روزنامه نگاران را به عنوان یک فعال رسانه ای مانند او درک می کنم ، از طرف سازمان ها و سازمان های ضد اسلامی به آنها پول داده می شود و آنها برای زنده ماندن باید این کار را انجام دهند. با این حال ، آرزو می کنم چنین پرسش هایی و فرهادی که هنوز می خواهد در ایران فیلم بسازد و دیدن فیلم های خود را در ایران اهمیت می دهد ، به عنوان دموکراسی و آزادی بیان و تفکر کنار گذاشته نشود.

فرهادی مهمترین چهره بین المللی سینمای ایران طی یک دهه گذشته بوده است ، و تلاش کرده است که بارها و بارها در شرایط دشوار ، اما عاقلانه از پس بحران ها برآید. او یک کارگردان فیلم است که با صداقت و ذوق بسیار در هر دو طیف دیده می شود و طرفدار و پیرو هر دو عکس و مخالف است.

تشویق مداوم یا هرگونه اظهار نظر در مورد “قهرمان” ، فیلمی که تعداد کمی از ما بیشتر براساس حدس و گمان دیده و درباره اش صحبت کرده ایم ، ممکن است بسیاری را متقاعد کند که نخل طلا نیز با عجله و رقبای فرهادی ، بزرگ ، به فرهادی خواهد رفت. جایزه منطقی نیست که آنها با پایین آوردن موفقیت خود به توزیع جوایز به سبک جشنواره فجر اشاره کرده و جایزه فرهادی را تحقیر کنند.

فرهادی امسال در کن روزهای سختی را پشت سر گذاشت. از یک طرف ، توسط نمایندگان رسانه های خارجی احاطه شده بود تا چیزهایی را که باعث ممنوعیت کار کردن فیلم یا ممنوعیت کار فرهادی می شود ، زیر زبان خود بکشد. من نمی دانم که چگونه خبرنگاران ایران اینترنشنال و رادیو فردا چگونه این س questionsالات سیاسی راجع به فیلم و سینما را با حمایت خود از سینمای ایران به هم پیوند داده اند.

هرکسی که کمی به سینمای ایران و موفقیت کارگردانانش علاقه مند باشد دلیل ندارد که یک کارگردان به دردسر بیفتد. همین دوستان رسانه ای از بهناز جعفری بازیگر س askال نکردند که چرا هنگام نمایش “سه رخ” (جعفر پناهی) در هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن ، از سریال “مختارنامه” و “نفس” به سینما پناهی آمده است. در آن زمان پرسیدن چنین سوالاتی غیرحرفه ای بود ، زیرا این بازیگر بازیگر بود و بر اساس پیشنهادی که دریافت می کرد جلوی دوربین رفت.

اما در کنفرانس مطبوعاتی فیلم ، فرهادی باید به این س questionال پاسخ دهد که چرا او از “روز صفر” امیر جدیدی را برای شخصیت اصلی داستان آورده است؟ آیا خبرنگار رادیو فردا از تروریست معروف عبدالمالک ریگی ، که در “روز صفر” دستگیر شد ، متاسف است؟

محمد رسول اف با فیلم نسیم ادبی و سودابه بیضایی در فیلم “لرد” که برنده جایزه اصلی در بخش “نوعی دید” از هفتادمین جشنواره فیلم کن بود ، همکاری کرد و مقابل دوربین رفت.

از نظر فرهادی همه چیز سخت تر می شود و سطح انتقادهای تند و منفی به طرز باورنکردنی در حال رشد است. فرهادی با تجربه خود ثابت کرد که هوشمندتر از این است که در دام رقبای داخلی و خارجی گرفتار شود ، حتی از موقعیت های احساسی و هیجان انگیز دوستدارانش فراتر می رود و ارتباط با فرهنگ و میهن او مهم است و نباید از بین برود. . این. فرهادی و “قهرمان” با دستان پر از کن رفتند ، اما حاشیه ها ادامه خواهد یافت.

58245