عمومی

خاطرات وکیل/ مازیار پس از مصرف شیشه قصد داشت افسانه و آیناز را قربانی کند

وی پس از پنج سال زندگی با مازیار ، معتقد بود که حضور دختر سه ساله اش او را متقاعد به تحمل اوضاع نمی کند ، بنابراین وی به عنوان یک تصمیم دادگاه از مازیار طلاق گرفت و به گونه ای صحبت کرد که گویا طلاق گرفته است. منتظر طلاق

او وقت خود را برای مشورت و ارائه راه حل اختصاص داد ، اما به حرف من گوش نداد و پای مرغ داشت ، من همه چیز را در مورد تشریفات سخت و طولانی درخواست طلاق از همسرش به او گفتم ، اما او در تصمیم خود تجدید نظر کرد ، اما موافقت نکرد. یک ساعت طول کشید تا نکته اصلی را پیدا کردم که دلیل اصلی آن بود ، همچنین بسیار آسان و سریع بود!

افسانه پس از خرید کتاب قانون مدنی ، با نگاهی به فصل دوم ابطال ازدواج ، عباراتی مانند طلاق ، طلاق و مبارزه را در مواد 1146 و 1147 قانون مدنی مشاهده کرد و تصور کرد که یک زن در پرداخت مهریه موفق خواهد شد. . گرفتن حکم طلاق ابراز نفرت از همسرش * توصیف معیارهای قانونی تصمیم طلاق و جنگ در جلسه شورا امکان پذیر نبود ، اما اگر روش صحیح کار برای افسانه را توضیح ندهم ، در جلسه ، ناخودآگاه هزینه زیادی صرف می کنید ، وقت و انرژی با هم مخلوط می شود.

بنابراین ، پس از خواندن متن این دو ماده قانونی ، گفتم: برخلاف ظاهر ساده این قوانین ، محتوا و ماهیت چنین حکمی دارای ظرافت هایی است که مانع اصلی تصمیم به طلاق است. رویدادهایی مانند: علت نفرت ، نمونه هایی از نفرت ، زمان ایجاد نفرت ، درک عدم امکان غلبه بر نفرت و ده ها دلیل دیگر که این مقدمه چنین خواسته ای است ، پس از آن زمان پرداخت مهریه یا حتی دادن پول به زن و شوهر علاوه بر پرداخت مهریه.

داستانبا وجود همه اینها ، وقتی دلیلی وجود دارد که قانون به این شکل نوشته شده است و وقتی خانمی فکر می کند با ادعای نفرت از همسرش و پرداخت مهریه می تواند به راحتی خود را طلاق دهد ، زنان بلافاصله می سوزند و خیاطی می کنند …

اگر این ثابت کند که زنی که با شوهرش زندگی می کند نمونه ای از آن است ، شرایط منجر به دشواری مشخص شده در مواد 1119 ، 1129 و 1130 قانون مدنی می شود: موارد عدم پرداخت نفقه در صورت محکومیت شوهر به نفقه شش ماه می شود که او محکوم شده و شوهرش اعدام نشده یا شوهرش معتاد شده است … به محض اینکه کلمه اعتیاد از دهان من بیرون آمد ، او افسانه را برید و گفت: خوب ، مشکل اصلی من مازیار است. روزی که پشت میز شیشه ای نشست و با دوستش بازی کرد ، او شخصیتی کاملاً متفاوت بود.

البته قانونگذار شرطی را نیز برای این امر تعیین کرده است: وقتی همسر با تعهدات قانونی شوهر مانع عمل می کند و اصول زندگی را نقض می کند ، می تواند اعتیاد شوهر را به عنوان علت دشواری همسر مطرح کند (ماده 1130 ، بند 2). ) ، یعنی اگر شوهر علی رغم اعتیاد ، وابستگی به زندگی زناشویی و تربیت فرزندان و … وظایف خود را به خوبی انجام دهد. تاثیری ندارد این را نمی توان دلیل مشکلات ذکر کرد..

ساعتی پس از شرح افسانه درباره بیشتر وقایع و احتمالات طلاق ، نمایندگی وی را به دو شرط مشروط کردم: مشاوره با خانواده و تعیین شرایط او به جای گرفتن رضایت برای طلاق. من به افسانه گفتم: سرانجام ، امکان تقاضای طلاق در طی دو یا سه روز وجود دارد ، اما مهمتر از هر چیز دیگری است که به آینده فرزند مشترک خود فکر کنید. اگرچه می توانید بگویید ، شما با این مسائل چه کاری دارید و درست است؟ وکالت خود را بردارید و روند طلاق را شروع کنید و من برای این فرضیه جوابی دارم: شما می توانید وکیل دیگری استخدام کنید و من با چنین تفکری قادر به قبول وکالت نخواهم بود. هنگام خروج از دفتر ، وی باید هر دو ماده اظهارنامه را در نظر بگیرد و در مورد نحوه انجام آن در جلسه بعدی صحبت کند.

حساس بودن به امور و مسائل مشتری از ضعف های وکیل است و اگرچه من کاملاً از این موضوع مطلع هستم و معتقد هستم که در بیشتر موارد مقابله با احساسات مشتری ضروری است ، اما سالها این ضعف را حفظ کرده ام.

چند هفته بعد ، افسانه و والدینش وارد دفتر شدند.تنها چیزی که تصور نمی کردند در فرهنگ لغت یک زوج فرهیخته و دخترشان باشد که فرزندشان را به امید خوشبختی برای آوردن فرد مفیدی در جامعه تربیت کردند ، طلاق بود …

این واقعیت که خانواده در مرحله طلاق است ، به ویژه هنگامی که زن می خواهد طلاق بگیرد ، از بسیاری جهات مفید و سودمند است ، مهمترین قسمت آن تصمیم مهم رویه بزرگسالان است. علاوه بر این که طرفین پرونده دارای یک فرزند ، یک فرزند کوچک هستند ، عواقب زیادی نیز دارد ، بر همین اساس ، اعتراف می کنم که در این دو دهه فعالیت حرفه ای ، چنین پرونده ای کمتر از یک انگشت را نشان می دهد. در چند مورد پذیرفتم ، از همان لحظه شروع نوشتن برنامه ، دست و قلبم برای آینده آن کودک بی گناه لرزید و فکر استعفا و استعفا بارها مورد تجدید نظر قرار گرفت.

بیش از چند روز و ساعت با پدر و مادر افسانه ای در مورد آینده آیناز و شرایط قانونی سرپرستی وی صحبت کردم ، آنها تصمیم گرفتند که یک فرزند دختر داشته باشند ، اما وضعیت اعتیاد و اغراق مازیار به گونه ای بود که هیچکس جایی نداشت. مهربانی یا سهل انگاری

لجبازی من در پرونده طلاق آنقدر زیاد بود که لجند راز زندگی اش را برای پدر و مادرش فاش کرد: وکیل عزیز ، شما به عنوان یک مرد متاهل باید آنقدر به همسر و دخترتان علاقه داشته باشید که عکس بگیرید. همسر و دخترتان سر سفره شما هستند این علاقه به زنان و کودکان نه از تخیل و ذهن بیمار بلکه از روحی سالم برخوردار است.

اوایل ، وقتی به مازیار به مصرف مواد مخدر مشکوک شدم ، خودم را اشتباه برداشت کردم و گفتم که با در آغوش گرفتن آیناز اشتباه کردم تا اینکه شبی که با چاقو به تخت نزدیک شدم و گفتم: ابراهیم اسماعیل را فدا کرد و او پیامبر شد ، خدا قبول کند این دو فداکاری از من !!! خدا می داند آن صبح چه اتفاقی افتاد! از آن شب به بعد ، من و آیناز با هم خوابیدیم و به بهانه اطاعت یک شب در اتاق را قفل کردیم و شروع به شکستن کردیم … چیزها و جیغ ها ، اما من از ماندن در رختخواب با او امتناع کردم ، سکوت کن ، با رسیدن افسانه از خشم منفجر شد ، با جرعه ای آب آرام شد و ادامه داد: او آن شب مرا با لباس خواب از من دور کرد. اگر سورا (همسایه و همسایه) به من نرسیده بود ، روشن شده است که چه چیزی در انتظار من است …

حتی اگر افسانه روان پریشی مازیار این موضوع را تأیید می کرد ، امکان دستیابی به حکم طلاق بر اساس مشکلات وی وجود داشت ، اگرچه پزشکی قانونی تأیید کرد که مازیار قبل از درخواست طلاق به موازات ادعای نفقه سخت کار کرده است. با ارسال بیانیه * من او را به مصالحه و استعفا دعوت کردم. نظر کارشناسی * تا زمانی که مازیار به پرداخت نفقه محکوم شد ، بیکاری مازیار به دلیل مجموعه اعتیاد و روان پریشی و اعتیاد * من اشاره کوتاهی کردم و موضوع پرداخت مهریه را مطرح کردم و ولایت Ainaz * به جای طلاق.

اگرچه با اثبات مسئله اعتیاد امکان طلاق وجود دارد ، اما من فهمیدم كه مدت زمان دادرسی در چنین موردی و ترفندی كه چنین افرادی در آزمایش های اعتیاد به كار می برند حتی بهتر است. می توان نتیجه گرفت که این رویداد با اعلام نمایندگی یکی از همکارانم در محل کار امکان پذیر است.همکار محترم من بسیار مودب بود و به دلیل سن و تجربه در هر تماس تلفنی از من دیدن می کرد. در پاسخ ، او را به دفتر دعوت کردم تا به اخلاق حرفه ای احترام بگذارد و زمینه را برای توافق و سازش در بحث طلاق و سرپرستی آینازرا فراهم کند. پس از وضعیت معمول شرایط توافق توافقی ، مازیار وارد گفتگو شد و نکات مهم پرونده را در صورتجلسه جلسه برای بازدید موکلین مورد بحث قرار داد و پس از تأیید تصمیم بر این شد که درخواست طلاق توافقی تهیه شود.

تعیین وصیت نامه آیناز ، پرداخت مهریه و مذاکره در مورد حقوق مالی در مقابل وکالت نامه افسانه بدون طلاق از مهمترین نکات بود.افسانه در عین حال اصرار داشت که مازیار راجع به کارت بدون شرط آیناز تعهد بگیرد. من برای او بی اثر بودن چنین الزامی را برای دخالت نکردن در تربیت دخترانش توضیح دادم ، * آنها س ofال تفاوت بین حق و وظیفه ولایت * و ولایت را مطرح کردند. *

* وکیل

موارد اضافی:

* آنچه در قانون طلاق و اختلافات آمده است ، در موارد نادری عملاً قابل نمایش است و تعداد کمی از پرونده ها با چنین درخواستی تکمیل شده است.

* اعلامیه: مواد 156 و 157 قانون آیین دادرسی در تعریف و آثار حقوقی اظهارنامه تعریف شده است. تعریف مشهوری که می تواند در اظهارنامه ارائه شود: نامه توقف رسمی از طرف تنظیم کننده و دادگاه به مخاطب. اعلامیه سندی است که نیاز به درخواست دارد ، قاضی را به ارائه دعوت می کند ، به مصالحه دعوت می کند و آن را اثبات می کند.

* در ادعاهای نفقه ، میزان ریال نفقه توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزیابی و اعلام می شود. پس از ابراز نظر کارشناسی ، طرفین حق دارند نظریه اولیه را به چالش بکشند. در صورت توجیه دلایل اعتراض ، موضوع به سه نفر از كارشناسان ارسال خواهد شد.

* در صورت موافقت زوجین با طلاق و طلاق ، دادگاه خانواده ادعایی مبنی بر مجاز بودن دفتر رسمی طلاق درمورد طلاق و ثبت طلاق را مطرح می کند.این دادگاه را گواهی عدم امکان سازش می نامند.

* سرپرستی فرزند برای والدین هم حق و هم وظیفه است بنابراین هیچ پدر و مادری نمی تواند ولایت فرزند را به شخص دیگری واگذار کند نکته مهم این است که پدر دارای حقوق و مسئولیت هایی است که مربوط به سرپرستی فرزند نیست . .