آیا زبان سوئدی سخت است؟

سوئدی به عنوان یک زبان مادری توسط 8.7 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می شود که اکثر آنها سوئدی و فنلاندی هستند. به گفته مؤسسه خدمات خارجی (FSI)، زبان سوئدی به دلیل شباهت به زبان انگلیسی، یکی از آسان‌ترین زبان‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. همه زبان ها دارای نکات ظریفی هستند که یادگیری آنها را دشوار می کند و سوئدی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بسیاری از زبان آموزان اذعان می کنند که زبان سوئدی زمانی که برای اولین بار شروع به یادگیری زبان می کنند دشوار است! در واقع، عواملی وجود دارند که مسیر یادگیری زبان آموزان را ناهموار می کنند. داوطلبان با آگاهی و شناسایی این مسائل می توانند روند یادگیری خود را سریعتر و آسان تر کنند. در زیر عواملی را که زبان سوئدی را سخت می کند را ارائه می دهیم. برای شرکت در کلاس خصوصی زبان سوئدی سخن برتر با ما همراه باشید.

آیا یادگیری زبان سوئدی خیلی طول می کشد؟

قبل از اظهار نظر در مورد عواملی که یادگیری زبان سوئدی را برای ما دشوار می کند، به این سوال پاسخ خواهیم داد که یادگیری این زبان چقدر طول می کشد. در واقع نمی توان به این سوال پاسخ قطعی داد. زیرا مدت زمان یادگیری زبان سوئدی به عوامل زیادی بستگی دارد. اینکه چقدر خود را در یادگیری غوطه ور می کنید یا روش هایی که استفاده می کنید بر مدت زمان پیشرفت شما تأثیر می گذارد. افراد زیادی هستند که بعد از 2 یا 3 ماه می توانند به زبان سوئدی ارتباط برقرار کنند، اما بسیاری از افرادی که سال ها وقت صرف یادگیری زبان سوئدی کرده اند هنوز به آن تسلط ندارند.

فقدان انگیزه و زمان می تواند عامل بزرگی در عدم یادگیری زبان سوئدی باشد. انتخاب روش یادگیری مناسب، دانش و تجربه در یادگیری زبان دوم، زمان صرف شده و انگیزه – همه اینها بر توانایی های یادگیری شما تأثیر می گذارد. هر چه بیشتر تمرین کنید، بهتر یاد خواهید گرفت و هر چه در روز بیشتر یاد بگیرید، سریعتر صحبت خواهید کرد.

یادگیری را به خواندن و حفظ لغات و دستور زبان محدود نکنید. اگر وقت ندارید، می توانید دایره لغات خود را با گوش دادن به رادیو، تماشای فیلم و سریال به زبان سوئدی گسترش دهید. مهم این نیست که فقط به یادگیری فکر کنید، بلکه لذت بردن از سفر یادگیری است. با انگیزه، تجربه و سرمایه گذاری زمان لازم، مطمئن باشید که در کوتاه ترین زمان ممکن پیشرفت خواهید کرد.
یادگیری زبان سوئیسی چقدر طول می کشد؟

هنگامی که شروع به یادگیری زبان سوئدی می کنید، علاوه بر تمرکز بالا، باید تعهدی قوی برای مطالعه داشته باشید. همه ما به طور غریزی به دنبال سریع ترین و آسان ترین راه ها برای یادگیری هستیم تا بتوانیم بلافاصله تمرین و استفاده از مهارت های جدید خود را برای یافتن شغل بهتر، سفر، یا ارتباط با یک دوست یا عزیز آغاز کنیم. اگر بتوانیم از همان ابتدا دقیقاً تخمین بزنیم که یادگیری یک زبان جدید چقدر طول می کشد بسیار عالی خواهد بود. بنابراین با این دانش می توانیم یک برنامه بلندمدت تنظیم کنیم و بدانیم که آینده چه چیزی در انتظار ماست.

با این حال، واقعیت این است که هیچ جدول زمانی برای یادگیری زبان سوئدی برای همه وجود ندارد! هرکس با توجه به تجربه، زمان و انگیزه خود سوئدی را یاد می گیرد. سرعت یادگیری به بسیاری از عوامل دیگر مانند تجربه عمومی شما از زبان، دانش گرامر، واژگان، انگیزه و نگرش شما بستگی دارد.

انگلیسی زبان دوم سوئد است.

سوئدی ها به خوبی انگلیسی صحبت می کنند. می توانید در خیابان های شهرهای مختلف سوئد قدم بزنید و متوجه شوید که بومیان این کشور بیشتر انگلیسی صحبت می کنند تا سوئدی. حدود 83 درصد از سوئدی ها انگلیسی صحبت می کنند. بسیاری از شما باید تجربه شروع مکالمه به زبان سوئدی را داشته باشید، اما فرد بومی به زبان انگلیسی به شما پاسخ داد. بنابراین یادگیری زبان سوئدی برای افرادی که در این کشور زندگی می کنند می تواند کمی سخت باشد.

در زبان سوئدی حروف صدادار زیادی وجود دارد

یکی دیگر از عواملی که تلفظ برخی از کلمات سوئدی را دشوار می کند وجود مصوت هایی است که در فارسی یا انگلیسی وجود ندارند. علاوه بر حروف صدادار O، I، A، E و U، سه مصوت دیگر در زبان سوئدی ä، ö و å وجود دارد. برای یک دانش آموز سوئدی، تلاش برای استفاده صحیح از این حروف صدادار و عدم تلفظ اشتباه a یا o کار بسیار دشواری است. کلمه röd (قرمز) را در نظر بگیرید. اگر آن را به زبان “انگلیسی” بگوییم به معنای “چسب” است، در حالی که ö واقعی شبیه به تلفظ u کلمه open است.

تلفظ برخی از کلمات سوئدی دشوار و غیرعادی است

یکی از چالش های یادگیری زبان سوئدی، تلفظ برخی کلمات است. به عنوان مثال، کلمه “seven” در سوئدی “sju” نوشته می شود و یکی از دشوارترین کلمات سوئدی برای یادگیری است. تلفظ این کلمه شبیه به تلفظ کلمه shoe در انگلیسی است، اما نه کاملاً! کلمات زیادی در این زبان وجود دارد که یادگیری سوئدی را دشوار می کند.

وجود کلمات مرکب طولانی

وقتی به کلمات مرکب طولانی فکر می کنید، احتمالاً آلمانی اولین زبانی است که به ذهنتان خطور می کند، اما آلمانی تنها زبان دشوار اروپایی نیست. زیرا زبان سوئدی نیز منبع بزرگی از کلمات مرکب طولانی است. زبان آموزانی که کلمات ترکیبی مانند arbetsmarknadsdepartement (وزارت کار)، kunskapsutveckling (توسعه دانش) یا jämställdhet (برابری جنسیتی) را می بینند، اغلب این ذهنیت را دارند که زبان سوئدی دشوار است.

سوئدی ها با غریبه ها صحبت نمی کنند

سوئدی ها فرهنگ خاص خود را دارند و یکی از ویژگی های فرهنگی آنها احترام و احترام به حریم خصوصی است. سوئدی ها به راحتی با دیگران گرم نمی شوند و خیلی مشتاق نیستند با افرادی که برای اولین بار ملاقات می کنند ارتباط برقرار کنند. از طرفی در فرهنگ ایرانی همه در خیابان هستند. آنها در تاکسی ها و مراکز خرید با دیگران صحبت می کنند. با این حال، این هنجار در سوئد نیست. بنابراین، شروع یک مکالمه کوتاه به زبان سوئدی می تواند برای زبان آموزان تا حدودی دشوار باشد.