سامانه ثبت نام دوره مربیگری
طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، مهارتهای زندگی به توانایی انجام رفتار سازگارانه گفته میشود، به طوری که فرد بتواند با چالشهای زندگیاش کنار بیاید. مهارتهای زندگی یعنی ایجاد روابط بین فردی مناسب و مؤثر، ایجاد مسئولیتهای اجتماعی، انجام تصمیمگیریهای صحیح، حل تعارضها و کشمکشها بدون توسل به اعمالی که به خود یا دیگران صدمه زند. در سال های اخیر دوره آموزش مربیگری مای مث در شهرهای مختلف ایران افزایش چشمگیری یافته است و معلمان بسیار زیادی علاقه مند به شرکت در این دوره های آموزشی و دریافت مدرک معتبر در زمینه مای مث می باشند تا بتواند دروس ریاضی را به زبان ساده تر به دیگران آموزش دهند.
مهارتهای زندگی تأکید بر قابلیتهای عملی و موفقیت دارند و از تحلیل نیازها و خواستههای اجتماعی و الزامهای روزمره و عادی زندگی استخراج میشوند؛ برخی از آنها به مهارتهای سازگاری و ارتباطات فرد، برخی به کارهای روزمره زندگی و برخی نیز به مهارتهای شهروندی مربوط میشوند.
ابعاد مهارتهای زندگی
سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۹۴ ده مهارت اصلی را مشخص کردهاست . این مهارتها نیز بهلحاظ ارتباط طبیعی بین آنها بهصورت جفتجفت طبقهبندی شدهاند که عبارتاند :
- خودآگاهیself awareness/همدلی empathy
- ارتباطی/ روابط بین فردی
- تصمیمگیری / حل مسئله
- تفکر خلاقcreative thinking/ تفکر انتقادی critical thinking
- مقابله با هیجانها coping with emotions/مقابله با استرسcoping with stress
اهمیت یادگیری مهارتهای زندگی
پیچیدگیها و تغییرات سریع زندگی بشری چالشهای فراوانی را در برابر او قرار دادهاست. چگونگی سازگاری با شرایط و دشواریهای ناشی از چالشهای زندگی، از دلمشغولیهای اصلی متخصصان این امر بهویژه در حوزه تعلیموتربیت و سلامت روان بودهاست.
آموزش مهارتهای زندگی برای آماده نمودن افراد هنگام مقابله با مشکلات و ایجاد رفتارهای مثبت و درنتیجه دستیابی به زندگی موفقیتآمیز در سالهای اخیر مورد توجه دستاندرکاران نظامهای آموزشی و نظام سلامت قرار گرفتهاست.
پیامدهای مثبت یادگیری مهارتهای زندگی
مهارتهای زندگی باعث افزایش شادمانی و سازگاری افراد با موقعیت های زندگیشان میشود. از طریق رشد این مهارتها افراد یاد میگیرند که بهراحتی با دیگران زندگی کنند، احساس خود را با امنیت خاطر بیان کنند و به زندگی عشق بورزند . تقویت و آموزش مهارتهای زندگی بر رشد رفتارهای مثبت و کاهش رفتارهای منفی افراداثر میگذارد.
در حوزه تعلیم و تربیت آموزش مهارتهای زندگی به دلیل آمادهسازی افراد برای غلبه بر تنشها و مشکلات و نیز تاثیر آن بر بهبود زندگی فردی و اجتماعی بهعنوان بخشی از برنامههای درسی رسمی مدارس مورد تاکید متخصصان امر قرار گرفتهاست.
کارگاه مربیگری مهارتهای زندگی
با توجه به اهمیت زیاد مهارتهای زندگی نیاز است که درمانگران با هر رویکردی که دارند ، بر این مهارتها تسلط یابند تا از طریق به کار گیری و آموزش این مهارتها در اتاق درمان به بهبود شرایط مراجعان خود کمک کنند.
همچنین لازم به ذکر است که تمام کودکان و نوجوانان به مهارتهای حل مساله، تفکر خلاق، تفکر نقاد، ارتباط موثر با اطرافیان و سایر مهارتها نیاز دارند به همین خاطر آموزگاران و درمانگرانی که با این رده سنی سر وکار دارند باید با این مهارتها آشنایی داشته باشند.
حتی درمانگرانی که با زوجها سروکار دارند نیز باید به شناخت این مهارتها بپردازند تا از طریق آموزش آنها به زوجین به بهبود و ارتقای کیفیت روابط زوجین کمک کنند. با توجه به اهمیت یادگیری این مهارتها موسسه روانشناسی دانشگاه تهران دوره مربیگری مهارتهای زندگی را برای شما عزیزان برگزار کردهاست. در طی این دوره تمامی مهارتهای ده گانه زندگی در قالب نظری و عملی به شما آموزش داده خواهد شد.
نظر به نقش تعیین کننده منابع انسانی متخصص در ارتقاء و توسعه پایدار ورزش قهرمانی کشور و آماده سازی و موفقیت قهرمانان و نیز اهمیت توسعه ارزش های اخلاقی و نقش ورزش در زندگی شخصی و اجتماعی، آکادمی ملی المپیک در سال 1402 مبادرت به آموزش منابع انسانی سازمان های ورزشی می نماید.
نکات مهم:
1-شایسته است متقاضیان قبل از ثبت نام، دستورالعمل مربوط به هر دوره را که شامل تمامی اطلاعات دوره می باشد به طور کامل و دقیق مطالعه نموده و سپس اقدام به ثبت نام نمایند.
2-صدور گواهینامه دوره های آموزشی در کلاس های حضوری و غیرحضوری منوط به مشارکت فعال و کامل خواهد بود (گزارش میزان زمان حضور در کلاس و پرسش و پاسخ).
3-در صورت وجود ابهام می توانید از طریق آدرس ایمیل و یا با شماره تلفن های ما با کارشناسان مرکز آموزش و پژوهش در ارتباط باشید.
مواردی که لازم است در برنامه های غیرحضوری مد نظر شرکت کنندگان قرار گیرد:
1-پس از ورود به سامانه آموزشی و تکمیل فرایند ثبت نام، کاربر می تواند در روز برگزاری دوره به سامانه مراجعه و در کلاس به صورت غیرحضوری شرکت نماید.
2-شرکت کننده بایستی 10 دقیقه قبل از شروع دوره در کلاس حاضر شود.
3-حضور و غیاب شرکت کنندگان در کلاس مجازی براساس میزان حضور آنلاین و تأیید مدیر دوره صورت می پذیرد(گزارش حضور درکلاس و پاسخ به پرسش مدرس)
4- مسئولیت تهیه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری (داشتن سیستم کامپیوتری، گوشی هوشمند، بسته اینترنتی) در راستای حضور کامل در کلاس مجازی، به عهده شرکت کننده است.
5-مطالب آموزشی ارائه شده در کلاس مجازی، درصورت دریافت اجازه انتشار از طرف مدرسین، یک هفته بعد از برگزاری در قسمت مطالب کاربردی سایت آکادمی ملی المپیک برای دانلود قرار خواهد گرفت.
مدارک لازم جهت اخذ مدرک مربیگری رشته های ورزشی
برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به مدارک مربیگری رشته های abacus میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید. زیرا هر رشته ورزشی به مدارک خاص خود احتیاج دارد. اما به طور کلی در اختیار داشتن مدارک زیر الزامی است.
• آخرین مدرک تحصیلی
• چند قطعه عکس
• کپی و اصل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی )
• مدرک تئوری
• کارت مربیگری آمادگی جسمانی
• فیش پرداخت هزینه شرکت در دوره مربیگری
دقت داشته باشید هزینه شرکت در دوره های مربیگری با توجه به رشته ای که برای مدرک مربی گری آن اقدام کرده اید متفاوت است. همچنین هر ساله تغییراتی در قیمت آن به وجود می آید. دوره مربیگری هوش مالی کودکان قلک، در سراسر کشور به صورت حضوری و غیرحضوری توسط پویا ابتکار صداقت برگزار می شود.
کلام آخر
در این محتوا شما را مفهوم مربیگری و مراحل دریافت آن آشنا کردیم. حتی میدانید در اختیار داشتن چه مدارکی میتواند شما را به خواسته تان برساند. همه میدانیم رسیدن به سطح اول مربیگری کاری سخت و دشوار و البته زمانبر است. اما اگر عزمی راسخ داشته باشید موفقیت شما حتمی است. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهند.