عمومیکسب و کار ایرانیان

کدام سایت دانلود نیم بها دارد؟

این روزها برای خیلی ها مصرف حجم اینترنت به دغدغه تبدیل شده است و نمی دانند چطور و از چه سایت هایی دانلود کنند که حجم اینترنت کمتری مصرف کنند. در این میان تعدادی از سایت های دانلود در زمینه های مختلف، ترافیک دانلود خودشان را به صورت رایگان یا نیم بها ارائه می کنند که همین موضوع باعث صرفه جویی در مصرف اینترنت شما خواهد شد و می توانید با دانلود از این سایت ها، حجم کمتری از اینترنت خودتان مصرف کنید.

اگر به دنبال کاهش مصرف ترافیک اینترنت خودتان هستید، با ما همراه باشید تا در این مقاله به شما 10 سایت محبوب با ترافیک دانلود رایگان یا نیم بها را معرفی کنیم.

البته لازم به ذکر است که محاسبه حجم دانلود رایگان یا نیم بها نیازمند رعایت اصولی است که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

شرایط ترافیک دانلود رایگان

برای این که شما بتوانید از ترافیک  دانلود برنامه اندروید رایگان یا نیم بها استفاده کنید، باید نکات زیر را داشته باشید:

  • شرکت ارائه دهنده اینترنت شما این امکان را پشتیبانی کند (اکثر شرکت ها این امکان را دارند)
  • از VPN یا فیلترشکن استفاده نکنید، چون این کار باعث می شود حجم شما به صورت خارجی محاسبه شود.
  • سایت موردنظر از سرور ایرانی استفاده کرده باشد، چون تعدادی از سایت ها هستند که سرور دانلود خارجی دارند و این موضوع باعث می شود، حجم اینترنت شما به صورت بین المللی محاسبه شود.

تفاوت اینترنت داخلی و خارجی چیست؟

قبل از این که به سراغ معرفی 10 سایت محبوب با ترافیک دانلود رایگان برویم، نیاز است که در مورد اینترنت داخلی و خارجی توضیح بدهیم.

اینترنت در ایران به دو صورت ارائه می شود، اینترنت داخلی که نیم بها است و اینترنت بین المللی که به صورت کامل محاسبه می شود.

یعنی مثلا اگر شما 10 گیگابایت حجم اینترنت داشته باشید، که به صورت بین المللی از آن استفاده کنید، 20 گیگابایت حجم اینترنت برای سایت های داخلی دارید. این موضوع باعث می شود تشویق شوید از سایت های داخلی بیشتر استفاده کنید تا حجم ترافیک شما نیم بها یا رایگان محاسبه شود.

حالا با این توضیحات بهتر است به سراغ معرفی 10 سایت محبوب با ترافیک دانلود رایگان برویم.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت سافت 98 بی شک یکی از بهترین سایت های دانلود نرم افزار به صورت رایگان است که در آن می توانید با ترافیک نیم بها و در برخی شرکت ها رایگان، دانلود انجام دهید.

این وبسایت هر روز نرم افزارهای کامپیوتر و نرم افزارهای اندرویدی را قرار می دهد و شما می توانید این نرم افزارها را به صورت رایگان دانلود و از آنها استفاده کنید.

سایت سافت 98 وبسایتی است که سرورهای دانلود آن در ایران قرار دارند و به همین خاطر ترافیک داخلی دارد.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت فیلیمو یکی از سایت های محبوب و پرطرفدار ایرانی در زمینه مشاهده فیلم و سریال های ایرانی و خارجی است.

در فیلیمو هم شما می توانید از ترافیک نیم بها استفاده کنید، البته برای برخی از شرکت های ارائه دهنده اینترنت، ترافیک این وبسایت به صورت رایگان است.

شما با خیال راحت می توانید در وبسایت فیلیمو به تماشای فیلم و سریال بپردازید و از ترافیک داخلی آن لذت ببرید.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت نماوا هم یک وبسایت محبوب و پرطرفدار در زمینه تماشای فیلم و سریال های ایرانی و خارجی است که شما می توانید از آن با حجم ترافیک داخلی استفاده کنید.

نماوا هم مانند فیلیمو ترافیک دانلود نیم بها  برای سریال دوبله شده را دارد اما در برخی شرکت ها مانند شاتل، شما به صورت رایگان می توانید از این وبسایت استفاده کنید و لذت ببرید.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت تلوبیون یکی از وبسایت های محبوب و پربازدید ایرانی است که تمامی برنامه های تلویزیونی را به صورت آنلاین و زنده پخش می کند.

شما می توانید با استفاده از سایت تلوبیون یا نصب اپلیکیشن آن روی موبایل خودتان، به صورت آنلاین تلویزیون تماشا کنید و نیازی به تلویزیون خانگی نداشته باشید.

ترافیک دانلود وبسایت تلوبیون نیم بها محاسبه می شود و البته مانند موارد قبلی، در برخی از شرکت های خدمات دهنده به صورت رایگان است.

برای مشاهده سایت فارسروید  کلیک کنید

سایت آپارات یکی از وبسایت های محبوب و پرطرفدار ایرانی است که در آن می توانید به تماشای ویدیوهای دیگران بپردازید.

می توان گفت آپارات به نوعی یوتیوب ایرانی است که شما می توانید در آن هم محتواهای ویدیویی خودتان را قرار دهید و هم می توانید ویدیوهای دیگران را مشاهده کنید.

حجم دانلود آپارات به صورت نیم بها محاسبه می شود اما در برخی از شرکت ها هم به صورت رایگان می توانید از این وبسایت محبوب استفاده کنید.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت فارسروید یکی از برترین سایت های ایرانی در زمینه دانلود نرم افزارهای اندروید است.

این وبسایت هر روز نرم افزارها و بازی های اندرویدی را قرار می دهد و آنها را به صورت منظم بروزرسانی می کند تا بتوانید از این نرم افزارها استفاده کنید.

اگر یک گوشی اندرویدی دارید، این وبسایت حتما برایتان کاربردی خواهد بود. نکته جالب اینجاست که این وبسایت ترافیک داخلی دارد و حجم اینترنت برایتان نیم بها محاسبه خواهد شد.

پس با خیال راحت می توانید از این وبسایت استفاده کنید و نرم افزارهای آن را دانلود کنید و لذت ببرید.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت روبیکا یکی از وبسایت ها و اپلیکیشن های محبوب است که تقریبا در آن می توانید هرکاری را انجام دهید.

روبیکا هم پیام رسان است، هم می توانید در آن فیلم تماشا کنید، موزیک گوش کنید، بازی کنید، خرید انجام دهید، قبض های خودتان را پرداخت کنید و… کلی کارهای دیگر.

نکته جذاب اینجاست که ترافیک دانلود روبیکا کاملا رایگان است و می توانید از وبسایت روبیکا یا اپلیکیشن آن به صورت کاملا رایگان استفاده کنید و نیازهای خودتان را با استفاده از آن برطرف کنید.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت فرادرس یکی از وبسایت های بسیار محبوب در زمینه آموزش های ویدیویی است.

شما در این وبسایت می توانید تقریبا آموزش هرچیزی را پیدا کنید و با ویدیوهای فرادرس مهارت های جدیدی را یاد بگیرید.

نکته خوب اینجاست که ترافیک دانلود فرادرس به صورت داخلی است و نیم بها محسوب می شود و می توانید با خیال راحت از وبسایت فرادرس استفاده کنید و لذت ببرید.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت دوستی ها یکی از وبسایت های پربازدید در زمینه دانلود فیلم، موزیک و نرم افزار است که می توانید برای دانلود موارد گفته شده، به این وبسایت مراجعه کنید.

حجم دانلود در سایت دوستی ها به صورت نیم بها است و در برخی شرکت ها هم به صورت رایگان برای شما محاسبه خواهد شد.

برای مشاهده سایت روی تصویر بالا کلیک کنید

سایت دی ال فاکس

سایت دی ال فاکس یکی از وبسایت های محبوب در زمینه دانلود بازی های رایانه ای است که ترافیک آن به صورت داخلی محاسبه می شود.

شما می توانید بازی های رایانه ای مورد علاقه تان را از این وبسایت دانلود کنید و از انجام آنها لذت ببرید.

ترافیک دانلود سایت دی ال فاکس به صورت نیم بها است و می توانید از این وبسایت استفاده کنید و لذت ببرید.

جمع بندی

در این مقاله، 10 سایت محبوب با ترافیک دانلود رایگان و نیم بها را معرفی کردیم و گفتیم که برای استفاده از ترافیک نیم بها، چه شرایطی را باید داشته باشید.

امیدواریم از سایت های گفته شده استفاده کنید و از ترافیک نیم بها یا رایگان آنها لذت ببرید.

اگر شما نیز سایتی با این شرایط می شناسید از طریق دیدگاه برای ما ارسال نمایید .

چند وقتی می شود که طرح جدید اینترنت به صورت غیرحجمی به مشترکین ارائه می شود و طی آن شرکتهای ارائه دهنده اینترنت موظف شدند مصرف ترافیک داخلی را نصف ترافیک خارجی و بصورت نیم بها محاسبه کنند. با توجه به این موضوع هر یک از شرکتهای ارائه دهنده اینترنت لیستی ۵۰۰ تایی از سایت های پربازدید ایرانی را معرفی کردند که استفاده از آنها بصورت نیم بها محاسبه می شود. در عین حال وزارت ارتباطات سامانه ای را جهت ثبت سایت های داخلی راه اندازی کرد تا از این پس وب سایت های ثبت شده در آن مبنای محاسبه تعرفه داخلی باشند. در این مطلب ضمن ارائه لیست ۵۰۰ سایت اپراتورهای مختلف، پربازدیدترین سایت های ثبت شده در سامانه وزارت ارتباطات را هم به شما معرفی می کنیم.

با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات موضوع ترافیک داخلی و ترافیک بین المللی مطرح شد و موظف به تفکیک ترافیک مصرفی در داخل و خارج شدند. پس از آن مصرف اینترنت خارجی و داخلی کاربران بصورت مجزا حساب شده و ترافیک داخلی نصف ترافیک خارجی محاسبه می شود. برای اطلاع یافتن کاربران از سایت های دارای ترافیک نیم بهای داخلی هر یک از اپراتورها لیستی مجزا که متشکل از تعدادی سایت ایرانی بود را در اختیار مشترکین خود قرار دادند که آنها بر آن اساس از داخلی یا خارجی بودن ترافیک مصرفی مطلع شوند.

فهرست سایت های داخلی دارای تعرفه ترافیک نیم بها

نظر به این که هر یک از اپراتورهای اینترنت فهرست خاص خود را جهت محاسبه ترافیک ارائه داده اند ما برای سهولت کاربران، در ادامه، صفحه یا فایل حاوی فهرست سایت های تعرفه داخلی هر یک از اپراتورها را ذکر کرده ایم. از میان اپراتورهای ذکر شده، اپراتور مورد نظر خود را پیدا کنید و با مراجعه به فهرست ارائه شده، وضعیت تعرفه ترافیک سایت مورد نظر خود را در آن پیدا کنید.

اپراتورهای ثابت:

اپراتورهای همراه:

توجه داشته باشید که هر سایت فارسی و ایرانی لزوما تعرفه داخلی ندارد و تعرفه داخلی برای سایت ها، بر اساس فهرست ارائه شده توسط هر اپراتور متفاوت است و باید دقت کنید که اپراتور مورد نظر شما آی پی یک سایت را در تعرفه داخلی قرار داده است یا خیر. اکثر سایت های موجود در فهرست اپراتورها را سایت های بانک‌ها، خبرگزاری ها و برخی سایت های پربازدید تشکیل می دهد.

ممکن است بسیاری از سایت های دانلود نرم افزار، فیلم و موزیک در میان سایت های تعرفه داخلی وجود نداشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از دانلود فایلهای حجم بالا، ابتدا وضعیت تعرفه ترافیک سایت را بررسی کنید. برای سهولت کار کاربران فهرست سایت های تعرفه داخلی و دارای میزبانی ایران طبق فهرست شرکت مخابرات به شرح زیر می باشد.

روش جدید محاسبه تعرفه اینترنت داخلی

ارائه فهرست های مجزا توسط هر اپراتور باعث نارضاتی کاربران شد چون بعضا مشاهده می شد که یک سایت معروف و پربازدید در فهرست یک اپراتور قرار نداشت. نارضایتی کاربران نسبت به این موضوع باعث شد در نهایت وزیر ارتباطات فهرست ۵۰۰ سایت ایرانی را  و مبنای محاسبه تعرفه داخلی را تغییر دهد. در روش جدید دیگر مبنای محاسبه تعرفه داخلی فهرست اپراتورها نیست بلکه «» به آدرس https://icip.ito.gov.ir تعیین کننده داخلی و خارجی بودن ترافیک سایت ها می باشد.

مدیران وب سایت های ایرانی که آدرس آی پی سایت آنها مربوط به داخل کشور باشد اطلاعات سایت خود را در سامانه مذکور ثبت می کنند. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحت داشته باشد و آی پی سایت ثبت شده داخلی باشد، آن سایت به فهرست موجود در سامانه اضافه شده و پس از آن ترافیک مصرفی کاربران آن سایت نیم بها (نصف ترافیک بین المللی) محاسبه می شود.

در ادامه فهرست سایت های پربازدید داخلی را مشاهده می کنید که در سامانه تعرفه داخلی وزارت ارتباطات ثبت شده اند و اینترنت آنها به صورت نیم بها محاسبه می شود. توجه داشته باشید که فهرست زیر در تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۰۵ از فهرست سایت های تعرفه داخلی تهیه شده است. بنابراین با گذشت زمان ممکن است در آن تغییراتی ایجاد شود و برخی سایت ها به آن اضافه شده و یا برخی از آن حذف شوند. در صورتی که قصد دانلود فایل های حجیم دارید حتما قبل از دانلود از سایت مربوطه ابتدا از داخلی بودن تعرفه آن مطمئن شوید.

سایت های دانلود فایل و برنامه

سایت های دانلود فیلم، ویدیو و موزیک

سایت های خدمات اینترنتی

سایت های خبری

 – سایت های فروشگاهی

سایت های بانکی

– سایت های رسمی و دولتی

 – سایت اپراتورها

سایت مجله های اینترنتی

سایت های خرید بلیط و گردشگری

سایت های ساخت وبلاگ

سایت های دانشگاهی

سایت های بورس

دیگر سایت های ترافیک داخلی

مشاهده کردید که چه وب سایت هایی دارای ترافیک داخلی هستند و تعرفه آنها به صورت نیم بها محاسبه می شود. در صورتی که نظری در خصوص این مطلب و سایت های معرفی شده در آن دارید حتما آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.