ورزشی

رقابت‌های جهانی ۶ توپ ۲۰۲۳؛ صعود و درخشش وفایی در مرحله گروهی

به گزارش شفاف، حسین وفایی قهرمان اسنوکر کشورمان در مسابقات دعوتی اسنوکر شش توپ قهرمانی جهان ۲۰۲۳ که از تاریخ ۶ تا ۱۱ مارچ ۲۰۲۳ (۲۰ – ۱۵ اسفند ۱۴۰۱) در پاتوم تانی – تایلند در حال برگزاری است و در گروه C این مسابقات حضور دارد. در این گروه حریفانی همچون جان هیگینز (اسکاتلند)، کن دوهرتی (ایرلند) و پورامین دانجیراکول (تایلند) با او در رقابت هستند. وی دو گام نخست مرحله گروهی را با موفقیت طی کرد و دو پیروزی ارزشمند هم بدست آورد.

وفایی در اولین دیدار مرحله گروهی خود به مصاف پورامین دانجیراکول (تایلند) رفت و توانست حریف تایلندی را در کشور خودش با نتیجه پنج بر ۲ مغلوب کند. وی در دومین دیدار مرحله گروهی خود با جان هیگینز (اسکاتلند) روبرو شد و با ارائه یک بازی منطقی و زیبا توانست حریف قدرتمند و نامدار اسکاتلندی خود را با نتیجه پنج بر یک مغلوب کند. وی در سومین دیدار و آخرین بازی مرحله گروهی خود روز امروز ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی (۰۷:۳۰ صبح به وقت ایران) به مصاف کن دوهرتی (ایرلند) رفته است و این بازی را با نتیجه پنج بر سه را پیروز شد و با سرگروهی از مرحله اول رقابت‌ها عبور کرد.

مسابقات مرحله تک حذفی نیز از روز پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ در مرحله ۸/۱ نهایی و ۴/۱ نهایی آغاز می‌شود و در ادامه روز جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در مرحله نیمه نهایی دنبال خواهد شد و روز شنبه ۲۰ اسفند دیدار نهایی برگزار خواهد شد.

فرمت و نحوه برگزاری این مسابقات به شرح ذیل است:

مرحله گروهی در دور اول با فرمت ۵ از ۹ برگزار می‌شود.

برنده هر مسابقه یک امتیاز دریافت می‌کند در حالی که بازنده هیچ امتیازی دریافت نمی‌کند.

دو بازیکن برتر پس از اتمام مرحله رفت و برگشت به مرحله حذفی راه خواهند یافت.

فرمت بازی برای مرحله یک شانزدهم نهایی تا یک چهارم نهایی ۶ از ۱۱ خواهد بود.

فرمت بازی برای نیمه نهایی ۷ از ۱۳ و دیدار نهایی ۸ از ۱۵ فریم خواهد بود.