علمی و پزشکی

۹خبر درباره حقوق/ باید شخصی را برای فوق‌العاده ویژه فرهنگیان توبیخ می‌کردم

رئیس سازمان برنامه و بودجه از آخرین اقدامات انجام شده برای تغییر حقوق کارکنان و بازنشستگان در بخشهای مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: در برخی موارد دولت آنچه را که لازم است انجام می دهد و مجلس باید اقدامی انجام دهد.

به گزارش ایران تودی ، طبق روال ماه های اخیر ، امروز (دوشنبه ، 13 مرداد) ، محمد باقر نوبخت نیز در اینستاگرام به صورت زنده گپ زد و جریان حقوق در این مدت و موارد مرتبط با این موضوع در سازمان های مختلف را توضیح داد. بخش ها این آخرین اینستاگرام زنده نوبخت در دولت دوازدهم بود.

* بازنشستگان نگران نباشند

اولین موضوعی که رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد ، پیش نویس قانون تنظیم دائمی مستمری های نظامی ، دولتی و تامین اجتماعی بود که پس از مشورت با نمایندگان بازنشستگان آماده به دولت و در نهایت به مجلس ارائه شد. اکنون منتظر هستیم نمایندگان که آماده تصویب این لایحه هستند در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: این لایحه در مجلس است و مجلس دیگر نباید به دنبال بار مالی باشد ، زیرا وقتی دولت این لایحه را معرفی می کند ، به این معنی است که تا زمانی که نمایندگان به برنامه ها اضافه نکنند ، بار مالی در نظر گرفته شده است. به منابع جدید نیاز است.

نوبخت گفت: “البته نیازی به این لایحه نیست و بازنشستگان نگران این موضوع نباشند.” اجرای این طرح محدود به یک سال نیست و باید پایدار باشد.

* پاداش بورسیه آماده است ، دستگاه ها فعال می شوند

معاون رئیس جمهور در خصوص وضعیت نهایی حق بیمه بازنشستگی در سال 1399 یادآور شد: تخصیص لازم به خزانه در سوم مرداد امسال اعلام شده است و دستگاه های مربوط باید با اعلام آن به خزانه این پول را دریافت کنند. در صورت لزوم ، سازمان برنامه و بودجه این کار را انجام داد.

هما همچنین اعلام کرد که 300 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی اختصاص داده شده است و طی مذاکرات مقرر شد ماهیانه 300 میلیارد تومان به این صندوق یعنی 100 میلیارد تومان پرداخت شود و ما در این زمینه به وظیفه خود عمل می کنیم. .

* فرهنگیان نگران نباشند ، مجلس باید سرعت بگیرد

خبر دیگری مربوط به پیش نویس قانون رتبه بندی معلمان بود که از سال 1399 در چندین جلسه توسط دولت تدوین و تصویب و به مجلس ارائه شد اما با تغییراتی که می تواند وضعیت مالی مجلس را تغییر دهد. منابع از سوی دیگر ، مجلس از دولت خواست منابع تامین مالی این طرح را در نظر بگیرد. اگرچه این یک س generalال کلی نیست ، اما ما به طور مکتوب اعلام کردیم که دولت تمام منابع مورد نیاز معلمان را برای اجرای این طرح فراهم کرده است.

وی ادامه داد: اگر مجلس بخواهد مقالاتی را به لایحه رتبه بندی معلمان اضافه کند ، می تواند منابع را تغییر دهد یا منتظر منابع جدید باشد. حتی در جریان بحث های پارلمانی ، ما بر نیاز کمیسیون های برنامه و بودجه و همچنین کمیسیون های اجتماعی برای پیوستن به آموزش عالی در این زمینه تأکید کردیم.

به گفته نوبخت ، رتبه بندی معلمان توسط دولت مشکلی ندارد و مجلس باید سرعت آن را افزایش دهد.

* ما یک اورژانس ویژه برای فرهنگیان اعلام کردیم ، کسی می خواست مشاوره بگیرد!

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین ویژگی فوق العاده ای را برای فرهنگیان توضیح داد و گفت ما پیش بینی می کنیم ظرفیت قانونی فرهنگیان در مقایسه با سال های اجرایی از 21 تا 27 درصد استفاده کند و در نامه ای به آموزش و پرورش گفت. اما شخصی گفت که این رابطه باید به من توصیه کند که من باید آن شخص را توبیخ کنم ، زیرا اگر برنامه برنامه و بودجه در برنامه ، حقوق یا مجوزهای سازمان تغییراتی یا تعدیلاتی ایجاد کند ، آنها موظف به انجام این کار هستند و بدون تردید به مشاوره می روند. .

وی تأکید کرد که بر همین اساس ، من بار دیگر نامه ای بسیار ویژه برای فرهنگیان بین 21 تا 27 درصد به وزارت آموزش و پرورش نوشتم.

* آخرین اخبار در مورد پرسنل فوریت های پزشکی

در پی این گفتگو ، رئیس سازمان برنامه و بودجه از وضعیت پرداخت به کارکنان بهداشتی مطلع شد و یادآور شد که ما قبلاً می گفتیم کارگران درمان ، اما شکایتی وجود داشت که عبارت درمان همه بخش ها را شامل نمی شود ، بنابراین آن را تغییر دادیم کارکنان بهداشتی و در این راستا از ژانویه سال جاری و با تأیید ستاد کل کرونا ، یک اورژانس ویژه برای کارکنان بهداشتی اعمال شده است.

وی افزود: با این حال ، بخش بهداشت و درمان با توجه به شرایط فعلی خواستار تسریع مجدد قانون شده است ، اما در مکاتبات ما با وزیر کرونا به دلیل بار مالی ، ما موافقت های لازم را در این زمینه درخواست کردیم. آنها منتظر آن هستند.

* عدم قطعیت تساوی حقوق معلمان برطرف شده است

معاون رئیس جمهور همچنین از وضعیت یکسان سازی حقوق اساتید و معلمان دانشگاه های علوم و علوم پزشکی خبر داد و گفت که این موضوع از اول آوریل اعمال شده است ، اما متن قانون عدم اطمینان در مورد وضعیت تحقیقات ایجاد می کند. نهادها یا دانشگاه های وابسته به وزارت علوم با مجلس هماهنگ شده اند و در نهایت این موانع برداشته شده و اجرا شده است.

* قانون شتاب و دامپزشکی برای زندانیان

خبر خوب دیگر این است که اجرای قانون شتاب در زندان ها و موسسات دامپزشکی آغاز شده و حتی زندانیان نیز محکوم شده اند و سازمان برنامه و بودجه هر آنچه لازم است انجام داده است. دامپزشکی اگر مورد دیگری وجود دارد ، باید پیگیری شود.

* افزایش وام معلولیت به 2000 میلیارد تومان

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین قانون حمایت از معلولان را یادآور شد: در نشستی با معلولان و نمایندگان مرتبط مقرر شد وام آنها از 1700 به 2000 میلیارد تومان افزایش یابد. نیاز دارد.

* شرایط آتش نشانان برآورده می شود

نوبخت ادامه داد: اخیراً آتش نشانان نیز خواستار ملاقات ما با نمایندگان مربوطه شدند و کارگروهی برای نظارت بر این درخواست ها در محدوده توانمندی های سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد و این موضوع همچنان ادامه دارد.
وی همچنین گفت: مطالبات و وام شهدا در صورت نیاز پرداخت شده است.

انتهای پیام