بین الملل

کرملین: اوکراین مقصر وضعیت بد روابط بین روسیه با کی‌یف است

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت که دولت اوکراین مقصر وضعیت اسفناک روابط دو جانبه بین کیف و مسکو به دلیل انتخاب سیاست ها و راه های خصمانه اوکراین است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به اسپوتنیک گفت: “ما شاهد بدتر شدن اوضاع بین دو کشور به دنبال اشتباه رهبری اوکراین هستیم که آنها از تماس با مسکو خودداری کرده و غالباً راهی مهربانانه در پیش گرفتند.” راه خصومت را در پیش می گیرد.

وی گفت: روسیه منافع خود را در اوکراین در اولویت قرار می دهد.

سخنگوی کرملین همچنین در مورد وضعیت قره باغ کوهستانی صحبت کرد و گفت: “در بحران سیاسی فعلی ارمنستان ، مهم است که ما به توافق نامه آتش بس قره باغ کوهپایه پایبند باشیم.” با وجود حوادث ارمنستان ، ادامه این مسیر و اجرای آتش بس مهم و ضروری است. البته تاکنون هیچ نشانه ای از تخلف در اجرای این توافق نامه مشاهده نشده است.

در همین حال ، الکسی اورچوکوف ، معاون نخست وزیر روسیه گفت که معاونان نخست وزیران آذربایجان و ارمنستان قرار است روز شنبه جلسه ای در مورد وضعیت قره باغ کوهستانی در مسکو برگزار کنند.

وی افزود: این سومین جلسه کارگروه سه جانبه قره باغ با حضور معاونان نخست وزیران ارمنستان ، آذربایجان و روسیه است که در تاریخ 27 فوریه در مسکو برگزار می شود.

انتهای پیام