چگونه زبان عربی را یاد بگیرم؟

این راهکارها برگرفته از تحقیقات وب سایت های آموزشی معتبر ویکی هاو و فردوس است. این رویکرد، همانطور که شواهد نشان می دهد، منجر به یادگیری زبان عربی بسیار سریعتر می شود.

از آنجایی که زبان عربی به زبان مادری ما نزدیک به زبان فارسی است و لغات مختلفی از عربی به زبان فارسی وارد شده است، یادگیری لغات برای ما ایرانی ها راحت تر از مثلا کشورهای انگلیسی زبان است. زبان عربی تفاوت‌های ساختاری زیادی با فارسی و سایر زبان‌ها دارد. روش های موثر زیر مطالعه شما را آسان تر می کند.

پرکاربردترین کلمات و عبارات عربی را بیاموزید

اگر در اینترنت عبارات رایج عربی را جستجو کنید، نتایج زیادی خواهید یافت. لیست هایی مانند: بیش از 100 کلمه و عبارت رایج عربی را بیاموزید، اگرچه وب سایت های فارسی زبان پر از خطاهای مختلف هستند. بنابراین به عنوان اولین قدم توصیه می کنیم از جستجوی کلمات در وب سایت های فارسی زبان یا یافتن آنها در نشریات و کتاب های معتبر خودداری کنید. به عنوان مثال، عبارات و کلمات را برای احوالپرسی یا خرید و غیره تمرین کنید تا متناسب با بدن شما باشد.

شما بهترین مرجع برای آموزش عربی را دارید

بله درست است، قرآن. این کتاب کامل ترین کتاب نوشته شده است که در ساختار عربی آن هیچ نقصی نخواهید دید. علاوه بر این، مؤسسات انتشاراتی مختلفی در ایران وجود دارند که کتاب های عربی معتبر جهانی را به فارسی ترجمه کرده و در اختیار شما قرار داده اند. برای یادگیری زبان عربی نیازی نیست وقت خود را برای رفتن به کلاس های حضوری تلف کنید. از سوی دیگر، وب سایت های فعلی زبان روسی را به صورت غیر اصولی و ناقص آموزش می دهند. برای شرکت در کلاس خصوصی زبان عربی سخن برتر با ما تماس بگیرید.

برای یادگیری بهتر کلمات عربی از متن استفاده کنید

همانطور که در آموزش زبان انگلیسی اشاره کردیم برای یادگیری بهتر لغات زبان های جدید ابتدا باید فلش کارت یا هر چیزی که همراه دارید تهیه کنید. در کنار این کلمات فاصله بگذارید تا بعداً توضیحات لازم را اضافه کنید. سپس اشکال مختلف اسم، فعل و قید را بنویسید و در نهایت آنها را در جمله قرار دهید و یاد بگیرید. تک کلمات را حفظ نکنید (آب در هاون می زند!)

کلماتی را پیدا کنید که به زبان فارسی نیز موجود است

عربی مانند بسیاری از زبان‌ها از زبان‌های دیگر وام گرفته است: مؤمن، مسئولیت، قرآن، تأکید.

در پایان برخی از واژه های عربی پسوند «الف» به کار رفته است که مانند «ن» تلفظ می شود: مثلاً (مسلان) – لطفا (لاتفان)

برخی از واژه های عربی که وارد زبان فارسی شده اند در آخر «ی» دارند که به آن «ا» می گویند: عیسی (عیسی) – کبری (کبرا) – عزمی (عزمی) – هوی (باد).

ظهور «» از ویژگی های زبان عربی است و معمولاً در کلمات عربی استفاده می شود.

از ویژگی‌های واژه‌های عربی، واژه‌های مبتنی بر سه حرف اصلی از یک خانواده هستند که در فارسی به کار نمی‌روند: راحیم، رحمور، رحمت، مرخم، (رحم) شرکت، سهم، شریک، سهم، (شرک).

برخی از قواعد دستور زبان عربی را کشف کنید

اگر قواعد دستور و نحو عربی را یاد بگیرید، نیمی از راه را طی کرده اید. قوانینی مانند:

انواع کلمات در عربی

مهمترین تفاوت اسم و افعال چیست؟

طبقه بندی افعال

در محیط عربی باشید

تعریف محیط یادگیری فقط کلاس های آموزش عربی (حتی در ایران!) نیست. به عنوان مثال، از کشورهای عربی دیدن کنید و با مردم محلی صحبت کنید. سوال بپرسید و باهوش تر و واضح تر باشید. یا به اخبار عربی گوش دهید، مجلات آنها را بخوانید، فایل های صوتی و مصاحبه ها را در یوتیوب گوش دهید (اول با زیرنویس و بدون زیرنویس به عنوان یک معلم مجرب در زمینه آموزش عربی، اگر عربی را برای کار می خواهید مطالعه، روشی ساده و ابتدایی برای یادگیری سریع و آسان استفاده از نرم افزارهای مطمئن و آزمایش شده.

نکات دیگر

یک دفتر خاطرات یا وبلاگ به زبان عربی داشته باشید – به عنوان مثال، وبلاگ فارسی

جلوی آینه یا هر جا با خود عربی صحبت کنید. بیشتر!

به رادیو به زبان عربی گوش دهید. لیست 50 ایستگاه رادیویی (مطمئن شوید که VPN خود را روشن کرده اید)

تا می توانید داستان های کوتاه عربی بخوانید.

یک دوست عرب زبان را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید و با او چت کنید.

بازی های کامپیوتری یا موبایلی عربی را انجام دهید. این برنامه ها را بررسی کنید! (برای اندروید و iOS)