اقتصادی

چهارمین مراسم قرائت دعای کمیل در مکه برگزار شد

چهارمین مراسم قرائت دعای کمیل در مکه برگزار شد

چهارمین مراسم قرائت دعای پرفیض کمیل پنجشنبه‌شب در هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در شهر مکه برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هتل‌های محل اسکان زائران کشورمان پنجشنبه‌شب(24 خرداد) میزبان برپایی مراسم قرائت دعای پرفیض و روح‌بخش کمیل بود.

مراسم متمرکز دعای کمیل در هتل «میدان» شهر مکه با تلاوت مهدی عادلی، قاری بین‌المللی و عضو کاروان قرآنی «نور» آغاز شد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزامحمدی، از خطیبان بعثه مقام معظم رهبری، ضمن سخنانی گفت: دعا و مناجات غنی‌ترین میراث اهل‌بیت(ع) است و بزرگان از دعا به عنوان «قرآن صاعد» تعبیر کرده‌اند.

وی افزود: دعا ملاک ارزش‌‌گذاری انسان است و قرآن کریم دعا را یکی از صفات انبیا معرفی می‌کند. در روایتی از رسول اکرم(ص) آمده است: «الدعاء مخ العبادة ـ دعا مغز عبادت است».

این خطیب بعثه گفت: ما در تمامی مناسک عبادی مسلمانان اعم از وضو و قبل از تشرف به نماز، در هنگام روزه‌داری و افطار، نماز و مناسک حج و‌‌…حضور دعا را احساس می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به این که عید غدیر به عنوان «عیدالله الأکبر» مملو از دعاست، گفت: دعای کمیل را امام علی(ع) در شب جمعه که مصادف با نیمه شعبان بوده است، در یکی از مساجد بصره قرائت کرده و آن را به کمیل بن زیاد نخعی آموخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزامحمدی در ادامه با اشاره به این که دعای کمیل را «انسان الأدعیه» می‌دانند، گفت: این دعا را برای آمرزش گناهان و توسعه رزق و روزی مادی و معنوی تأثیرگذار می‌دانند.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر حیدری‌کاشانی، خطیب بعثه مقام معظم رهبری، در مراسم دعای کمیل هتل «سدرة الاحسان» مکه گفت: در قرآن ۹ مرتبه عبارت «حَجّ البیت» آمده که همگی آنها مقدمه بجا آوردن «حِج البیت» است و این عبارت بیانگر شکوفایی مقام انسان است.

وی ادامه داد: بر اساس فرموده امام محمد باقر(ع)، حاجیان واقعی کم هستند و کسانی که می‌خواهند حِج البیت را دریابند باید دل و قلبشان را بیت‌الله کنند و اهل بیت(ع) هم چنین تأکیدی دارند که در قلب حاجی واقعی جز خدا چیزی مستقر نشود.

حجت‌الاسلام حیدری کاشانی در پایان با اشاره به توفیقاتی که نصیب حاجی واقعی می‌شود، بیان کرد: مقام مغفرت، کثرت معرفت، بی‌نیاز شدن از غیر خدا، آرامش قلبی و مقام جنت مواردی هستند که شامل حال حاجی واقعی خواهند شد.

در این مراسم حمید صفدری، قاری ممتاز کشورمان آیاتی از سوره مبارکه «آل عمران» را قرائت کرد و پس آن حاج حمید رمضان‌پور با قرائت دعای پرفیض کمیل، دل‌های عاشقان عصمت و طهارت را به ائمه اطهار (ع) گره زد.

همچنین، مراسم قرائت دعای کمیل در هتل «البلد الطیب» مکه با قرائت وحید براتی، قاری ممتاز و عضو کاروان قرآنی نور آغاز شد و حاج حسین هوشیار، از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) این دعای پرفیض را قرائت کرد.

براساس این گزارش، مراسم قرائت دعای کمیل که سرشار از آموزه‌های بلند عرفانی و معنوی است، به صورت خودجوش در سایر هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در شهر مکه برگزار شد.

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه فعالیت در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با دانش عمیقی از مسائل مالی و اقتصادی، تلاش می‌کنم به شما اطلاعات دقیق و جامع را ارائه دهم تا شما بتوانید درک بهتری از رویدادها و تغییرات در دنیای اقتصاد داشته باشید.