عمومی

چطور ۱۱۰ سال عمر کنید؟

داشتن سه دوست صمیمی ، مسواک زدن و خوابیدن روزانه شما را صد ساله می کند.

به گزارش ایران تودی ، فرادید “با استفاده از مدل سازی ریاضی ، محققان دانشگاه واشنگتن پیش بینی کرده اند که تعداد افرادی که 100 سال یا بیشتر زندگی می کنند بین سال 2020 و 2100 نفر افزایش می یابد ، نشان می دهد که احتمال زندگی بیش از 100 سال روز به روز در حال افزایش است.”

مایکل پرس ، دانشجوی دکتری در دانشگاه واشنگتن می گوید: “احتمال دارد رکورد پیرترین فرد روی زمین در این قرن شکسته شود.”

قدیمی ترین رکورد مردانه تا به امروز متعلق به جین کلمنت است. این زن فرانسوی در سال 1997 در سن 122 سال و 1640 روز درگذشت. مطابق مطبوعات ، یک فرد 687 درصد احتمال دارد که تا سال 2100 به 1270 برسد و 130 درصد احتمال دارد که تا سال 2100 به 130 برسد.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که امید به زندگی انسان را افزایش می دهد ، از جمله پیشرفت در علم پزشکی و زیست شناسی. در حقیقت ، آنقدر پیشرفت در زیست شناسی پیری وجود دارد که برخی از کارشناسان معتقدند که بالاخره می توانیم پیری را “درمان” کنیم.

اندرو استیل ، دانشمند و نویسنده کتاب Ageless: New Science Growing Up بدون افزایش سن می گوید: “من فکر می کنم اگر ما روی روند پیری تمرکز کنیم ، نه بر بیماری های خاص شیوه زندگی.”

به عنوان مثال ، محققان اکنون می خواهند بدانند چگونه “سلول های پیری” را هدف قرار دهند. به جای تقسیم و ایجاد سلول های جدید ، سلول های پیری می چرخند و مواد شیمیایی و مولکول هایی را آزاد می کنند که عملکرد سلول های سالم را مختل کرده و باعث ایجاد واکنش التهابی می شود. با افزایش سن ، تعداد سلول های پیری افزایش می یابد ، اما تحقیقات روی موش ها نشان می دهد که می توانیم این سلول ها را حذف کرده و عمر موش ها را افزایش دهیم.

استیل می گوید: تصور این که افراد تا سن 21 سالگی به 120 سالگی برسند در آینده ای دور داستان علمی تخیلی نیست.

مطالعه دیگری که در ماه مه منتشر شد ، نشانگرهای زیستی پیری در خون افراد را بررسی کرد و نتیجه گرفت که افرادی که در محیط های بدون استرس و عاری از بیماری زندگی می کنند می توانند از نظر نظری 150 سال زندگی کنند.

علاوه بر این ، افراد می توانند کارهایی را برای افزایش طول عمر خود انجام دهند.

مطالعه ای در سال 2018 توسط دانشگاه هاروارد نشان داد افرادی که از 50 عادت سالم ساده پیروی می کردند – غذای با کیفیت ، تغذیه سالم ، حداقل 30 دقیقه ورزش روزانه متوسط ​​تا شدید ، حفظ وزن سالم و دوری از الکل و سیگار کشیدن – عمر بیشتری داشتند. . تا 50 سال.

مطالعات اخیر نشان می دهد که خوردن 25 وعده میوه و 30 وعده سبزیجات با میزان مرگ و میر کمتری مرتبط است.

روزنامه نگار Dan Zones می گوید تعدادی از عادات خاص به طولانی شدن عمر مردم در مناطق آبی کمک کرده است – جایی که مردم مدت بیشتری زندگی می کنند. برای مثال ، داشتن حداقل 30 دوست صمیمی که می توانند از نظر احساسی از شما حمایت کنند ، پیاده روی روزانه و خوابیدن 202 دقیقه 50 روز در هفته به افزایش عمر این افراد کمک کرده است.

استیل می گوید: مسواک زدن و تمیز کردن دندان ها خطر بیماری های قلبی و فراموشی را کاهش می دهد. رعایت بهداشت دهان و دندان باعث از بین رفتن التهاب با درجه پایین می شود که می تواند به سیستم ایمنی شما آسیب برساند.

این مطالعه که توسط دانشگاه واشنگتن انجام شده است ، با استفاده از داده های پایگاه داده بین المللی طول عمر انجام شده است که افراد بالای 110 سال در 132 کشور را ردیابی می کند.

منبع: CNBC

انتهای پیام