پی ال سی دلتا چیست؟

plc ها انواع مختلفی دارند که لوگو پی ال ​​سی، دلتا، ABB از جمله PLC های کاربردی و موثر در بین اپراتورهای اتوماسیون صنعتی هستند. در مطلب قبلی لوگوی PLC بررسی شد، در این مقاله از سری مقالات آموزشی PLC به معرفی دلتا PLC و انواع آن می پردازیم.

 دلتا PLC (DELTA).

PLC دلتا یکی از انواع PLC های محبوب در زمینه اتوماسیون صنعتی می باشد. دلتا PLC تامین کننده تجهیزات کامل و جامع در زمینه اتوماسیون صنعتی می باشد. در این زمینه لازم به ذکر است که این نوع PLC ها با توجه به نیاز صنایع در مدل های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

PLC های دلتا را می توان به راحتی در پروژه های کوچک و بزرگ طراحی و اجرا کرد. بر این اساس حرکت PLC های برند دلتا در تمامی صنایع اعم از صنایع غذایی، لاستیک سازی، پلاستیک، پتروشیمی، نفت و گاز قابل مشاهده است.
اقلام مرتبط دلتا PLC

به طور کلی پی ال سی دلتا مدل های مختلف AH500، AS و DVP را طراحی و تولید می کند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های سری های مختلف دلتا PLC می پردازیم.

1. سیستم PLC DVP Delta

پی ال ​​سی های سری DVP یکی از پرکاربردترین و پرکاربردترین دستگاه های برند دلتا در زمینه اتوماسیون صنعتی در کشورمان می باشد. سرعت و پایداری بالا، عملکرد ایمن و مطمئن، قیمت مناسب و مقرون به صرفه از مهمترین ویژگی های PLC سری DVP می باشد.

این نوع PLC سرعت بالایی را در استفاده معمولی و معمولی ارائه می دهد. بر این اساس اعتماد و جایگاه ویژه ای در صنعت اتوماسیون به دست آورده است. خانواده DVP به مدل های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند.

1- سری PLC دلتا DVP-SS

مدل PLC های دلتا برای کارهای کنترل فرآیند عمومی و ساده استفاده می شود. استفاده در پله برقی، ماشین های بسته بندی مخصوص و ماشین های بافندگی و ریسندگی یکی از کاربردهای اصلی DVP-SS PLC محسوب می شود.

2- PLC DVP-SS2-serio

نسل دوم دلتا PLC با وجود حفظ عملکردهای کنترلی اصلی سری قبلی، سرعت اجرای بالاتری دارد. این نوع PLC دلتا در کاربردهای مختلفی مانند ماشین های سیم پیچ، تسمه نقاله و ماشین های ریسندگی کاربرد دارد.

3- PLC DVP-EH3

این سری PLC به دلیل قابلیت ثبت اطلاعات و برنامه نویسی بالا برای کاربردهای پیچیده استفاده می شود. ماشین آلات و ابزارهای برش با سرعت بالا و همچنین ماشین های مونتاژ از کاربردهای رایج DVP-EH3 PLC هستند.

4- PLC DVP-ES2

سری Delta DVP-ES2 PLC به دلیل صرفه جویی و کارایی مناسب برای کنترل و مدیریت مستمر اولیه می باشد. این نوع PLC به طور گسترده در کاربردهای مختلفی مانند سیستم های لجستیکی، ماشین آلات بسته بندی، قالب گیری تزریقی و سیستم های تهویه استفاده می شود.

5- PLC DELTA سری DVP-SX

این مدل PLC شرکت دلتا را می توان محصولی فشرده و نازک دانست. قیمت مقرون به صرفه و مناسب یکی از ویژگی های این مدل محسوب می شود. استفاده در خطوط تولید، تجهیزات و تجهیزات بسته بندی و کنترل اینورتر یکی از مهمترین کاربردهای این نوع PLC می باشد.

ناگفته نماند که PLC های سری DVP در مدل های دیگری مانند DVP-SX2، SA2، SV2، ES2، DVP EX2 و … موجود می باشند، همچنین تمامی مدل های PLC برند دلتا ساخت کشور تایوان می باشد.

2. سری PLC 500 AH

PLC سری DELTA AH یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در کاربردهای پیشرفته و پیشرفته محسوب می شود. از جمله ویژگی های قابل توجه این نوع PLC قیمت مناسب و مقرون به صرفه، دارا بودن FB یا چند بلوک عملکردی، نرم افزار یکپارچه و کارایی عالی است.

DELTA AH PLC زمینه خوبی برای کنترل و مدیریت ماشین با دقت و سرعت بالا فراهم می کند. ناگفته نماند که برنامه نویسی این نوع PLC از طریق نرم افزار ISP انجام می شود. همچنین این نوع PLC از زبان های برنامه نویسی ST، LD، SFC، FBD و IL پشتیبانی می کند.

3. سری PLC DELTA AS

PLC سری AS یکی از کنترلرهای با کارایی بالا و چند منظوره است. بر این اساس این نوع PLC های برند دلتا برای تجهیزات و دستگاه های اتوماسیون مناسب و مفید هستند. علاوه بر این، Delta AS PLC به طور گسترده در بسیاری از صنایع مختلف استفاده می شود. از کاربردهای این نوع PLC می توان به صنایع دارویی، نساجی، چسب، چاپ و بسته بندی اشاره کرد.