عمومی

پیش نویس مالیات بر مجموع درآمد تدوین شده

محمدعلی دهقانی دهنوی در برنامه واژگون امشب که به فعالیت های وزارت اقتصاد برای کاهش موانع تولید اشاره دارد ، گفت: “ما مجوزهای ملی ایجاد کرده ایم و زیرساخت های لازم را فراهم کرده ایم و کلیه مجوزهای صنفی و سوالات زیادی از طریق این پورتال انجام می شود.” با این حال ، برخی دستگاههای اجرایی هنوز آنطور که باید از آن استقبال نکرده اند.

وی گفت: “یک تنگنا اساسی وجود دارد که می تواند با تهیه دولت و مجلس برطرف شود و آن این است که سیستم صدور مجوز قبلی در کشور به سیستم پس از صدور مجوز تبدیل شود.” ماهها درگیر مجوزها باشید تا بتوانند پس از آن مشاغل خود را شروع کنند ، به آنها بگویید که کار خود را شروع کنند ، سپس بر نحوه کار و کیفیت کار خود نظارت داشته و مجوزهای خود را صادر کنند یا خیر اگر چیزی در معرض خطر باشد. در برابر تعهدات خود ، مانع ادامه آنها می شود. بیایید فعال باشیم.

دهقانی با اشاره به طرحی که برای صدور سه نوع مجوز به مجلس داده شده است ، گفت: با مجوز بعدی می توان فعالیت اقتصادی را به محض دریافت متقاضیان تعهدات لازم آغاز کرد و این مسئله مشکل پروسه صدور مجوز 80 روزه را برطرف می کند. . ” این کار را می کند

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه اقدامات خوبی برای از بین بردن وابستگی های استراتژیک انجام شده است ، افزود: اقدامات خوبی در محصولات استراتژیک در کشور انجام شده است ، از جمله تولید بنزین که ما آنها واردکننده آن بودند ، اما اکنون دیگر نیازی به واردات بنزین نداریم.

وی اظهار داشت: همان برنامه اقدام ملی که توسط یک میلیون نفر ثبت شده است 30 هزار میلیارد تن سرمایه در اولین گام فراهم می کند که با تقویت بخش مسکن می تواند هم به تولید و هم اشتغال کمک کند.

سید احسان خانودوزی ، یک اقتصاددان ، به کاهش سود هر سهم ایران اشاره کرد. اقامت و تولید و درآمد ملی کشور برای 10 سال گذشته.

وی گفت: اعتماد به محصولات استراتژیك امنیت غذایی خانواده ایرانی را به خطر می اندازد. وی گفت: “10 سال گذشته ما به محض تخلیه تخلیه دام و طیور از کشتی ها به محض تاخیر در تخلیه ورودی های دام و طیور از کشتی ها نتوانستیم وابستگی استراتژیک کشور را به دام و باغداری در وزارت کشاورزی کاهش دهیم. و بازار ناپایدار است

خاندوزی گفت: دلیل عدم تولید چهره های استراتژیک عدم جدی بودن از سوی سیاست گذاران در موضوع تولید داخلی و نفوذ گروه هایی است که مزیت آن ادامه واردات کالاهای استراتژیک است.

وی اظهار داشت: اگر وزارت سکوت و جهاد کشاورزی متعهد بودند که از برنامه اقتصاد مقاومتی پیروی کنند تا وابستگی استراتژیک را جدی تر کاهش دهند ، اکنون شاهد کاهش بیشتر وابستگی ها و رونق بیشتر در تولید داخلی هستیم.

این اقتصاددان یکی دیگر از موانع اصلی تولید داخلی را انحصار دانست و افزود: “ما بدترین موقعیت را برای شروع یک کار تجاری در جهان داریم. بسیاری از فعالان اقتصادی ماهها منتظر دریافت مجوزهای خود هستند.”

خاندوزی گفت: “مالیات ابزاری قدرتمند برای حمایت از فعالیت های تولیدی و تولیدی و جذاب نگه داشتن فعالیت های غیر مولد و سوداگرانه است.”