بین الملل

پسر شاه مسعود مردم افغانستان را به مقاومت در برابر طالبان فراخواند

احمدشاه مسعود ، یکی از برجسته ترین فرماندهان جهادی علیه دولت خلق افغانستان و ارتش شوروی ، هنگامی که در دهه 1990 بخش اعظم افغانستان را تحت کنترل طالبان تشکیل می داد ، فرماندهی ائتلاف شمال (نواری از افغانستان) را بر عهده داشت. امارت اسلامی جدا نشد.

القاعده احمدشاه مسعود را در سال 2001 ، درست دو روز قبل از 11 سپتامبر ترور کرد.

روز دوشنبه ، 16 اوت ، پسر احمدشاه مسعود در مقاله ای که در مجله فرانسوی La Règle du jeu منتشر شد ، به این نکته اشاره کرد. او مانند پدرش تصمیم گرفت در دوران حکومت “استبداد” در افغانستان مبارزه ای را برای آزادی سازماندهی کند.
این مجله ، که مقاله آقای مسعود را منتشر می کند ، توسط برنارد هنری لوی ، متفکر فرانسوی که طرفدار مداخله نظامی بشردوستانه است ، منتشر می شود. آقای لوی حامی حمله آمریکا به افغانستان و عراق در سال های 2001 و 2003 بود.

آقای مسعود در این مقاله می نویسد: “من و رفقایم خون خود را به همراه تمام افغانانی که برده داری را قبول ندارند ، می دهیم. همه [آزادی‌خواهان] “من از هر قوم و قبیله ای می خواهم که به پایگاه ما در پنجشیر بپیوندند ، آخرین منطقه آزاد سرزمین در حال مرگ ما.”

احمدشاه مسعود در زمان حیات خود به “شیر دره پنجشیر” معروف بود.

در آغاز جنگ جهانی دوم ، احمد مسعود وضعیت افغانستان را با اروپا مقایسه کرد و نوشت: ما افغان ها در وضعیت مشابه اروپا در سال 1940 هستیم ».

وی در طول جنگ با استناد به نوشته های وینستون چرچیل ، نخست وزیر انگلیس و مارشال دوگل ، رهبر مقاومت فرانسه در تبعید در زمان اشغال فرانسه توسط آلمان نازی ، از کشورهای عربی ، ایالات متحده و اروپا درخواست کمک کرد. فرانسه و دیگران: “من از همه شما که در مبارزات آزادیخواهانه علیه اتحاد جماهیر شوروی و طالبان 20 سال پیش به ما بسیار کمک کردید درخواست می کنم: آیا شما دوستان عزیز آزادی ، مانند گذشته دوباره به ما کمک خواهید کرد؟” با وجود خیانت برخی ، ما اعتقاد زیادی به شما دارد. “

احمد مسعود رهبری یک سازمان سیاسی معروف به جبهه مقاومت را بر عهده دارد. یکشنبه شب ، او و برنارد هنری از دولت فرانسه کمک خواستند.

310 310