عمومی

ورق شینگل لانه زنبوری و دلیل به وجود آمدن فن آوری بام شینگل

سقف شیبدار با پوشش شینگل آندولین:

شینگل های کلاسیک آندولین،IKO و شینگل EGOLA (شینگل با پوشش سنگریزه)

ورق شینگل لانه زنبوری نوعی پوشش سقف شیبدار با سه کلاس MASTER، PREMIUM و Acti Roof است، هیدروکربن‌های پایدار (قیر اکسیده شده) با پارچه مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، پلی استایرن سیلیسی برای افزایش خمش و استحکام برشی، با سنگریزه‌های رنگی طبیعی پوشانده شده و برای ایجاد ظاهری خاص و زیبا در کنار محیط استفاده می‌شود. در ادامه مطلب سبک شینگل و استاندارد آن را برسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

سبک شینگل:

ورق شینگل لانه زنبوری در سبک معماری آمریکایی نیمه دوم قرن نوزدهم، که با پانل‌های چوب – به عنوان سطح بیرونی روی یک قاب چوبی – با ترکیب نامتقارن و انعطاف پذیر مشخص می‌شود، نمود پیدا کرد.

استاندارد شینگل (EN544:2011):

ورق شینگل لانه زنبوری و استفاده از آن در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و ویلاها، سقف‌های شیب دار یا شیروانی اغلب بی فایده تلقی می‌شوند. با این وجود، سقف وظیفه محافظت از ساختمان در برابر شرایط  نامساعد آب و هوایی به منظور حفظ کیفیت و ظرافت طبیعت بکار رفته در ساختمان را بر عهده دارد.

برای این منظور مقررات و حقوق طراحی سقف‌های شیب دار یا شیروانی تهیه و تدوین شده است تا بتوان این مقادیر و محصولات را کنترل کرد. از طرف دیگر ابزارها و قوانین به توسعه دهندگان و تولید کنندگان چنین سقف‌ها کمک می‌کنند.

 کلمه استاندارد:

ایجاد فرصت‌ها و انتقال اطلاعات برای طراحان و مجریان برای بهبود کیفیت و زندگی آسان‌تر است. EN544: 2011 استاندارد اروپا کیفیت و دوام محصولی به نام کاشی را تضمین می‌کند. این مربوط به تمام محصولات آندولین ساخته شده در ایتالیا، کانادا و ایالات متحده است.

۱کلاس MASTER

MASTER:

این کلاس از کاشی‌های Tingola محصولی کامل و بهبود یافته است که برای طرح‌های جدید بسیار مناسب است. سنگریزه‌های چند رنگ و دو لایه از این کلاس باعث عمق و سایه بیشتر آن شده و جلوه‌ای چندوجهی را ایجاد می‌کند. این طبقه کاشی ارزان قیمت زیبایی و ارزش ساختمان شما را افزایش می‌دهد و تغییر رنگ آن به شما امکان می‌دهد تا از آن در ترکیب با سایر مصالح ساختمانی استفاده کنید.

MASTER COPPO:

کاشی بام جدید آقای کوپو راه حل معضل در صنعت بام شیب دار است. برای اولین بار از این ظرافت برای نشان دادن سقف‌های سفال با استفاده از فناوری Tegola استفاده شد. با استفاده از کوپن اصلی TEGOLA، می‌توانید به معماری بی نظیری مراجعه کنید که نیاز به نمایش بافت منطقه و مراکز تاریخی دارد.

آقای کوپو یک کاشی دو لایه عالی، انعطاف پذیر است که به دلیل تفاوت در رنگ سنگریزه‌ها در لایه‌های مختلف آن، دارای اثر سه بعدی است. این کاشی به دلیل ساختار آن می‌تواند مجوز جدیدی برای استراحت در پشت بام، جایی که از این ظرافت طبیعی استفاده می‌شود، نشان دهد.

مزایای ویژه:

1- تأثیر بسیار زیادی بر ظرافت طبیعت شهری

2- طراحی سنتی براساس سقف‌های خشت

۲کلاس (PREMIUM)

این محصول دارای پنج طرح است:

1- آجری (مستطیل):

این طرح متداول‌ترین مدل کاشی است، نصب این کاشی نیز بسیار ساده است و از رنگ‌های متنوعی برخوردار هستند، با استفاده از این محصولات ظاهری زیبا و دلپذیر برای خانه شما ایجاد می‌شود، بسیار ساده خواهد بود.

2- سنتی (هلالی):

این مدل قابلیت سازگاری عالی دارد، بنابراین برای کلیه سازه‌ها، از جمله سقف‌های قوسی یا دامنه‌های شیب دار مناسب است. هلال دارای شکل گرد است و در صورت لزوم می‌توان آن را در رنگ‌های متنوعی ساخت، بنابراین در هر ساختمان زیبایی به نظر می‌رسد.

3- گوتیک:

این مدل بر اساس سبک گوتیک در معماری طراحی شده و از سازگاری بالایی برخوردار است و پس از نصب شباهت زیادی با طراحی اصلی دارد، بنابراین برای کلیه سازه‌ها مانند سقف‌های قوسی یا دامنه‌های شیب دار مناسب است.

طراحی گوتیک شکل نامنظمی دارد و در صورت لزوم می‌توان آن را در رنگ‌های متنوعی ساخت، بنابراین بر روی هر دیواری زیبا به نظر می‌رسد.

4-آزاد:

این طرح شبیه به ساخت و ساز آجری با کمی تغییر در زوایا است. نصب این کاشی نیز بسیار ساده است و از رنگ محدودی برخوردار هستند. استفاده از این محصولات باعث ایجاد زیبایی و دلپذیری برای خانه شما می‌شود، بسیار ساده خواهد بود. نمونه این کارها را می توانید در سایت ما مشاهده نمایید.

5- موزائیک (لانه زنبوری):

این سازه کاشی اقتصادی‌ترین و متداول‌ترین نوع در بین سایر مدل‌های کاشی است که برای شیب‌های کم و زیاد مناسب است.

۳کلاس (Acti Roof)

احترام به محیط زیست همواره پایه‌ای ارزشمند برای آندولین بوده است. این کاشی یکی از محصولات خاص و منحصر به فرد آندولین است که با گرانول‌های فوتوکاتالیستی به همراه دی اکسید تیتانیوم روکش شده است. دی اکسید تیتانیوم در این نوع کاشی ماده اصلی است که توسط اشعه ماوراء بنفش خورشیدی فعال شده و فرآیند اکسیداسیون و تصفیه آلاینده‌ها (NO، NOX، CO و غیره) را منتشر می‌کند و آنها را به نمک‌های غیر سمی (نیترات و کربنات‌ها) تبدیل می‌کند. این مواد به راحتی با باران یا شستشو تمیز می‌شوند.

 

سایت مرجع:

https://vilanama.ir/construction-of-villas/shingles-roof.html