ورزشی

واکنش صحبت‌های دمیر در رسانه‌های ترکیه‌ای+ عکس

صحبت‌های سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در رسانه‌های ترکیه‌ای بازتاب جالبی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از رسانه ترکیه‌ای basketfaul, هاکان دمیر سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری که حدود یک ساعت به طول انجامید در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و به سوالات پاسخ داد.

او در این نشست گفت: ما از حدود یک ماه پیش تمرینات خود را شروع کردیم. بازیکنان کاملا جوان، اما با تجربه‌ای در برخی پست‌ها حضور دارند. هدف ما ایجاد تیمی است که رقابتی باشد و تا آخرین توپ بجنگد. به عنوان یک تیم در دفاع و حمله، عمل کردن یعنی نماینده ایران و بسکتبال ایران به بهترین شکل ممکن باشد.

دمیر در ادامه صحبت هایش ادامه داد: می‌خواهیم جزو ۲ تیم برتر گروه جام جهانی باشیم و به مرحله بعد برویم و می‌خواهیم در بازی‌های آسیایی در فینال بازی کنیم. در عین حال می‌خواهیم بازیکنان جوان را به بهترین نحو پرورش دهیم و نسلی قدرتمند برای ایران در سال‌های آینده بسازیم.

پاسخ دمیر در پاسخ به سوالی درباره وضعیت حامد حدادی بازیکن سابق NBA به شرح زیر است: حدادی بازیکن بسیار باتجربه‌ای است که مدت زیادی در عرصه بین المللی به تیم ملی ایران خدمت کرده است. او با وجود سن و سالش هنوز هیجان بسکتبال را دارد. او در حال حاضر در مرحله توانبخشی است و تمرینات ویژه‌ای را با او انجام می‌دهد. اگر او احساس آمادگی کرد و ما را متقاعد کرد که آماده است، او را نیز در نظر خواهیم گرفت.»

وقتی از سرمربی تیم ایران درباره انتخاب بازیکنانش پرسیده شد، اینطور پاسخ داد: سیستم تشکیل تیم نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان یکسان است. ما تمام آمار و بازی‌های پلی آف لیگ را با کمک مربی که لیگ را از نزدیک دنبال می‌کرد دنبال کردیم که کمک مربی ما در حال حاضر است. بازیکنان نزدیک به سیستم کاری خودمان را شناسایی کردیم و سپس در جلسه‌ای که با فدراسیون برگزار کردیم، نظرات آن‌ها را گرفتیم و بازیکنان را اعلام کردیم.

واکنش صحبت‌های دمیر در رسانه‌های ترکیه‌ای