عمومی

وام مسکن ملی ۲۵۰ میلیون تومان شد

حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت احداث واحدهای مسکونی ملی به 250 میلیون تومان افزایش یافته است.

طاهرخانی ، مدیرعامل شرکت عمران نوین ، در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه 2.300 میلیارد تومانی در پردیس جدید گفت: اخیراً در حال بررسی 30 سال فعالیت شرکت ساختمانی بودیم. من می توانم ادعا کنم که دوره مهندس اسلامی بر اساس آمار ، ارقام و سیاست هایی که ما اتخاذ کردیم و حمایت هایی که از او ارائه داد ، دوره رشد سیاست های شهرهای جدید بود.

وی افزود: این تصفیه خانه فاضلاب پردیس حرکتی بود که از حدود هفت سال پیش آغاز شد ، اما به دلایل مختلف امکان اطمینان از نظارت و دسترسی و پشتیبانی مجتمع استانی به راه اندازی این پروژه وجود نداشت. اگرچه ما نوک کوه یخی این سرویس هستیم ، اما مجموعه نظارت استانی و شهرستانی کاملاً پشتیبانی شده است. همکاران ما ، از جمله مهندس هدایت ، مدیرعامل شهر جدید پردیس ، نیز تلاش می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ما با مجموعه ای از مطالبات عمومی در شهرک روبرو شده ایم که سعی کرده ایم از همه روش های قانونی استفاده کنیم و یک پایگاه ساختاری و مالی ایجاد کنیم و خوشبختانه اقدامات زیادی انجام شده است. “

طاهرخانی با بیان اینکه پروژه های مسکن آنلاین باید از طریق کمک های مردمی و فرصت های بانکی ساخته شود ، گفت: دولت های مختلف برای راه اندازی و توسعه این پروژه سخت تلاش می کنند. با این حال ، موضوع زیرساخت ها و خدمات همزمان با محدودیت های مالی بود که دولت با آن روبرو بود و باید آنها را برطرف کند. در سال های 1398 و 1399 ، مجموع هزینه های ساختمانی که در شهرهای جدید داریم برابر است با کل هزینه هایی که از منابع داخلی در تاریخ 30 ساله شهرهای جدید متحمل شده ایم. حتی در قیمت های ثابت نیز این رقم برابر است.

وی گفت: از زمان ایجاد شهرهای جدید تاکنون 457 پروژه زیربنایی اجرا شده است که 257 مورد آن مربوط به دولت دوازدهم است و 160 مورد آن مربوط به سال های 1398 و 1399 و البته شش ماهه در سال 1400 است.

مدیرعامل شرکت عمران نوین شهری با بیان اینکه ما از پتانسیل نادیده گرفته شده بخش خصوصی برای شروع پروژه ها استفاده کرده ایم ، اظهار داشت: در سال های 1998 و 1999 ، ما برای توسعه خدمات زیربنایی و زیربنایی قرارداد همکاری با بخش خصوصی به ارزش 10 هزار میلیارد تومان امضا کردیم. که متعلق به دانشگاه بود.

طاهرخانی رشد جمعیت شهرهای جدید را هفت برابر بیشتر از سایر شهرها خواند و گفت: ما مجبور بودیم خدمات و زیرساخت های خود را دائماً افزایش دهیم و به جرات می توانم بگویم که در هیچ شهر جدیدی با کمبود مدرسه روبرو نیستیم. علاوه بر کلانتری ، مدارس ، مساجد ، استادیوم ها و سایر مراکز در دستور کار اولیه ، حوزه درمان و فرهنگ یکی از مناطق جدیدی است که وارد آن شده ایم. مراکز فرهنگی و مراکز رشد فکری کودکان و نوجوانان در همه شهرها از جمله دانشگاه ساخته شده است. پردیس ، فولادشهر ، علیشهر و بسیاری از مجتمع های پزشکی در شهرهای دیگر در حال ساخت یا افتتاح هستند.

وی تأکید کرد: فعالیت ویژه دیگر توسعه ظرفیت شهرهای جدید در قالب های جدید بود. سومین مسیر توسعه مناطق مسکونی تحت نام شهرک ها از سال 1399 با تدوین دستورالعمل هایی در شورای عالی شهرسازی و معماری آغاز شد. البته ما متوقف نشدیم ، زیرا تأمین مسکن نیاز به زمینی برنامه ریزی شده دارد که این فرآیند بسیار پیچیده است و طبقه همکف ، کف ، سطح بندی و آماده سازی خاک باید فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر 40 شهر در کشور داریم که شش شهر در دستور کار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران است. این مکان برنامه ریزی شده برای دولت های آینده برای تأمین نیازهای مسکن مردم است.

طاهرخانی با بیان اینکه در چهار سال گذشته شروع به توسعه 5 هزار هکتار زمین در شهرهای جدید کرده ایم ، با بیان اینکه این یک نیروی جدید است ، افزود: بیش از 125 هزار واحد مسکن ملی در سراسر کشور با یک چارچوب و سیستم مالی پایدار شروع به کار کردند. ” توافق نامه ها منعقد شده و در همان چارچوب پیش می روند. با حمایت و تشویق مردم و فرصت هایی که اخیراً فراهم شد ، سیستم مالی و بانکی کشور تأمین شد تا 250 میلیون توماس برای هر آپارتمان تأمین کند و این کار دشواری بود.

براساس این گزارش ، صبح امروز در شهر جدید پردیس ، عملیات اجرایی و تعمیرات اساسی پروژه عمرانی 2200 میلیارد تومانی شامل افتتاح درمانگاه ، مدرسه ، شش مرکز خرید ، سه مخزن آبرسانی ، خط آبرسانی ، انتقال فاضلاب خط ، دو ایستگاه پمپاژ فاضلاب و تجارت تعمیرات اساسی پروژه های مشترک شامل مرکز ، مرکز آموزش ، منطقه سبز و سالن محله ، مراکز درمانی ، فرهنگی ، مذهبی و ورزشی با مشارکت وزیر توسعه راه ها و شهرها ، مجری مدیر شرکت توسعه شهرهای جدید طاهرخانی و برخی مقامات محلی.