عمومی

هشدار معاون وزیر بهداشت درباره زایمان‌های ۹۹.۹.۹

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،

اطلاع معاون وزیر بهداشت در مورد زایمان در 9/9/99به گزارش آنلاین ، قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت در بیانیه ای خطاب به معاونان پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: برخلاف برنامه ها و سیاست های اجرایی وزارت بهداشت ، تعداد زایمان های سزارین در سال های اخیر افزایش یافته است. حوزه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین انتخابی مورد تأکید و تأکید قرار گرفت: دستکاری یا زایمان زودرس یا دیرتر از زمان اصلی باعث ایجاد عوارض جسمی شده و سلامت مادر و نوزاد را هنگام اعمال هزینه های اضافی برای خانواده ها و سیستم درمانی به خطر می اندازد.

وی در این اعلامیه از بیمارستان ها و پزشکان خواست که فعالیت های سزارین را در تاریخ 9/9/1399 بررسی کنند و خاطرنشان کرد: بیمارستان ها و پزشکانی که آمار بالایی از سزارین کنترل نشده دارند ، لمس می شوند.

معاون وزیر بهداشت در بیانیه ای گفت: “افزایش تعداد زایمان های سزارین ، برخلاف برنامه ها و سیاست های وزارتخانه برای ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین انتخابی در چند سال اخیر ، در بخش بهداشت و درمان یک عمل غلط است.” با یک برنامه ریزی و تبلیغات از پیش تعیین شده در فضای مجازی و سایت های اینترنتی ، با انگیزه و انگیزه با خانواده ها رفتار کنید و تاریخ تولد نوزادان را دستکاری کنید تا به تاریخ خاصی برسید و تولد زودرس یا دیررس داشته باشید. هزینه های اضافی برای خانواده ها و سیستم درمانی باعث عوارض جسمی می شود و سلامت مادر و نوزاد را به خطر می اندازد.

از طرف دیگر ، مسئولیت بررسی ، نظارت و کنترل هر رفتاری که به ضرر سلامت عمومی باشد و به اشکال مختلف در اسناد توسعه سلامت و سیاست های اقتصاد کلان مورد بحث قرار گرفته و توسط نتایج خارجی و پیرامونی مورد توجه قرار گرفته باشد ، به عهده وزارت مربوطه است. به مقامات عالی کشور اطلاع داده شده و دستور واضحی به وزارت مربوطه مبنی بر “تحقیق دقیق و شناسایی مجرمان ، جلوگیری از انتشار آنها و اعمال آنها برای متخلفان” صادر شده است.

در همین راستا ، چندین تاریخ و تقویم میانی در سال جاری مشاهده شده است ، متأسفانه ، افزایش قابل توجهی در تعداد سزارین های غیر ضروری توسط برخی از پزشکان و بیمارستان ها نشان می دهد. بنابراین ، با توجه به تاریخ پیش رو 9/9/1399 ، علی رغم اینکه در این تاریخ از طریق رسانه های مختلف ، عوارض و خطرات مختلفی گزارش شده است و پزشکان و بیمارستان ها سطح پشتیبانی و عملکرد را در مدیریت این جنبش بررسی و تعیین کرده اند ، پیش بینی. وزارت ناعادلانه در دستور کار جدی قرار دارد.

در تاریخ 9/9/1399 ، بیمارستان ها و پزشکان باید با افزایش آماری در تعداد عمل های سزارین ، به دقت مطالعه کرده و متخصصان زنان را با افزایش آمار به دستگاه های اجرای قانون استان ارائه دهند.

معاون وزیر بهداشت اطلاعات ارسالی از سایر سیستم ها و داده های ملاقات های حضوری با بیمارستان ها و پزشکانی را که تحت سزارین کنترل نشده انجام داده اند ، مطابق با قوانین و مقررات اداره می کند.