علمی و پزشکی

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفا ، یک سال و نیم از بیماری همه گیر کرونا می گذرد. تاکنون بیشتر تصاویر مربوط به تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری جوید در 19 سال و درجه واحدهای مراقبت ویژه در بیمارستان است که این بیماران را معالجه می کند.

در آلمان ، جایی که تعداد آنها هفته ها در حال کاهش است ، وقت آن است که به بهبود Covid 19 نگاهی بیندازیم. افرادی که از ماه ها قبل بهبود یافته اند هنوز از اثرات بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار می گیرد.

روز دوشنبه ، در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت ، وزیر آموزش و تحقیقات آلمان گفت که کووید تخمین می زند از هر 10 نفری که از 19 سال بهبود می یابد ، یک نفر دچار عوارض طولانی مدت می شود.

آنیا کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این به طور متوسط ​​350،000 نفر است و من فکر می کنم این تعداد بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه ایالتی اشلزویگ-هولشتاین ، در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر آموزش و تحقیقات گفت که فکر می کند رقم واقعی حتی می تواند بیشتر باشد.

شرایبر ، “اولین داده هایی که ما از یک مطالعه میان مدت به دست آوردیم نشان داد که بین شش تا 10 ماه پس از بهبودی ، دو درصد از کسانی که از بیماری شدید عروق بیماری کرونا قلب رنج می برند ،”.

به گفته این متخصص ، اثرات بیماری کرونا برای این افراد به قدری شدید است که یا به هیچ وجه کار نمی کنند ، یا به طور م workثر کار نمی کنند و کیفیت زندگی آنها به طرز چشمگیری تغییر می کند. شريبر ميانگين تعداد را حدود 500000 نفر تعيين كرد.

بنابراین چرا برخی از افراد از عوارض طولانی مدت بیماری کرونا رنج می برند ، در حالی که برخی دیگر این مشکل را ندارند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو به مutesسسات تحقیقاتی اختصاص داده است. به گفته وزیر تحقیقات ، این اولین قدم است ، زیرا اثرات طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک مشکل جدی برای دولت آلمان است.

استفان شرایبر تأکید می کند که سرمایه گذاری برای بررسی این موضوع بسیار مهم است ، زیرا تعداد بیشتری از افراد مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب طولانی مدت در آلمان هستند ، و باید بلافاصله دلایل آن روشن شود. تا جایی که ممکن است.

19 کشف کوید سردرد ، خستگی مفرط ، مشکل در تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر را شناسایی کرد. محققان در حال بررسی این موضوع هستند که چرا بیماران چند ماه پس از عفونت ویروسی با مشکلات جدیدی روبرو می شوند ، بیشتر آنها هیچ ارتباطی با بیماری ندارد و در طول بیماری وجود نداشته است.

وزیر آموزش و تحقیقات آلمان 50 عارضه را “بسیار فردی و تصادفی” توصیف کرد و از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت بود.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که اینها دیگر عوارض طولانی مدت کوید نیستند ، بلکه خود یک بیماری جدید هستند. علاوه بر این ، این عوارض به شدت بیماری کووید مربوط نیست ، به این معنی که این عوارض در برخی افراد رخ می دهد ، صرف نظر از اینکه بیماری شدید یا خفیف باشد.

به گفته این محقق ، هیچ دارو یا روش درمانی خاصی برای این عوارض وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران حتی نمی دانند که به کدام پزشک مراجعه کنند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه شامل انگلستان هستند و اکنون کارشناسان و محققان در آلمان در حال آماده شدن برای پاسخ به این سوال در چندین پروژه تحقیقاتی بزرگ هستند.