ورزشی

نبی: تلاش می‌کنیم رای ناعادلانه پرونده ویلموتس را ابطال کنیم

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: “نقشه راه و برنامه ای در رابطه با شکایت علیه رأی غیر منصفانه توسط دیوان عالی ورزش تهیه شده است و فدراسیون به همراه سایر دستگاه های ذیربط تمام تلاش خود را در این راستا انجام می دهند.”

به گزارش ایران تودی ، دبیرکل فدراسیون فوتبال ، مهدی محمد نبی که از نخستین مددکاران ورزشی و کارشناسان حقوقی در اولین کارگروه ویژه فدراسیون فوتبال است ، اظهار داشت: سرمربی تیم ملی پیشین به دیوان عالی ورزش رای داد. اقدامات لازم را انجام داد. در یک فرآیند مناسب آغاز شد. به این ترتیب ، تقاضای آراء گراندها به فیفا به عنوان یک موضوع فوری مطرح شد و تجدید نظر این رای به دیوان عالی ورزش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات و گزارشات کارمندان حقوقی فدراسیون ، متاسفانه فیفا به دلیل قراردادی که در آن زمان توسط مارک ویلموتس منعقد شده بود ، الزامات فدراسیون را برآورده نکرد. در آن زمان ، مدیریت وقت فدراسیون فوتبال علاوه بر امضای قرارداد با ویلموتس ، نامه ای به فیفا ارسال کرد تا مطالبات فدراسیون را بپردازد تا این هزینه را به موقع پرداخت کند.

نبی افزود: “فدراسیون فوتبال سازمانی است که با برگزاری مسابقات در رده های مختلف ملی درآمد کسب می کند. آنچه فدراسیون ارائه می دهد نشان دادن فدراسیون ها و باشگاه های فوتبال و تماشاگران به تماشاگران است. به عنوان مثال برای فروش کالاها و پول درآوردن بانک نیست.” فیفا و اعضای آن تحت تحریم OFAC وزارت خزانه داری ایالات متحده قرار نگرفتند و چون اینطور نشد ، عدم همکاری فیفا با فدراسیون ها و باشگاه ها برای برآورده کردن خواسته های آنها (حتی به اشخاص ثالث) در آن زمان مشکلات بسیاری را برای فوتبال این کشور به وجود آورد.

وی افزود: اگرچه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از سال 1948 عضو دیرینه فیفا بوده و صرفاً یک بدنه ورزشی مستقل است ، اما القاعده هیچ ارتباطی با تحریم های بین المللی ندارد و مشمول هیچ یک از آنها نیست. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با وزارت خزانه داری آمریکا همکاری خواهد کرد تا موضوع را مطابق ماده 4 بند 2 آیین نامه فیفا حل کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: خوشبختانه با توافقی که در چند روز گذشته حاصل شد همه به دنبال یک هدف مهم برای شکستن آرای ناعادلانه فیفا هستند. این بینشی است که مورد درخواست مردم و ورزش مردم کشورمان است و بر این اساس از تمامی فرصت ها در این مسیر استفاده می شود.

وی گفت: “ما از موسسه ریاست جمهوری ، وزارت امور خارجه ، وزارت ورزش و جوانان ، بازرس كل ، مشاوران حقوقی بین المللی و سایر آژانس های ذیربط بخاطر داشتن كارشناسان حقوقی در این زمینه بسیار سپاسگزار هستیم. ما از این اتفاق نظر در این مرحله مهم راضی هستیم.” به شکلی خطرناک ایجاد شده است. همکاران محترم در رسانه ها مانند گذشته در این دوره حساس به ورزش و فوتبال کشور کمک می کنند. شکی نیست که ما در زمانی زندگی می کنیم که تمام اخبار با توجه به میزان ارتباطات در سطح جهان مشاهده می شود و بنابراین ، چگونگی ارائه اطلاعات به مردم ، برای حساسیت موضوع و آگاهی طرف مقابل بسیار مهم است. ما می دانیم و می دانید که در مکالمات ما در خارج از کشور ، کلمه از دهان منعکس می شود ، و حتی منابع غیر رسمی نیز در این مورد ذکر شده است. امیدواریم شاهد تحقق مسالمت آمیز حقوق کشورمان در فوتبال و ورزش باشیم.

نبی اضافه کرد: نقشه راه و جدول زمانی برای شکایت درمورد رأی گیری ناعادلانه و آزار ویژه آن در دیوان عالی ورزش تدوین شده است و فدراسیون به همراه سایر دستگاه های ذیربط در این راستا حرکت می کنند. بدون شک با تقویت کامل کارکنان حقوقی ، این بار سعی خواهیم کرد به حق فدراسیون خود و جامعه ورزشی کشورمان دست یابیم تا آرای ناعادلانه را از بین ببریم.

انتهای پیام