اجتماعی

مهلت ثبت نام در «جشنواره تدریس برتر» ویژه دانشجومعلمان تا ۳۰ دیماه

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش معلمان در یادگیری دانش آموزان، گفت: معلم با خلق موقعیت‌های یادگیری برای دانش آموزان زمینه آموزش مطلوب را فراهم کرده و به نظر می رسد یکی از مهمترین فعالیتها در عرصه تعلیم و تربیت است.

به گزارش ایران تودی، محمد مهدی کاظمی با تاکید بر بحث توان افزایی معلمان، گفت: آموزش و پرورش با فراهم کردن بستر و فرصت های آموزشی برای معلمان به منظور توان افزایی و ارتقای شایستگی های حرفه ای آنان در انجام بهتر ماموریت و وظیفه معلمی کمک می کند.

کاظمی اضافه کرد: جشنواره تدریس برتر که ویژه دانشجومعلمان است در معاونت آموزش متوسطه برای تمامی معلمان برگزار شده که موجب ارتقای کیفیت آموزشی و مدیریت کلاس درس شده و نتیجه مهم اجرای این دست از برنامه ها، ابتدا ارتقای رضایت و کیفیت شغلی معلمان و سپس بهبود کارآیی و اثربخشی کار معلمی است.

وی  با ارائه بحثی پیرامون تدریس جذاب و خلاقانه، اضافه کرد: استفاده از ابزارهای چندرسانه‌ای، بهره گیری از روش‌های تعاملی با هدف جلب مشارکت دانش آموزان، علاقه مندی بیشتر معلمان به حرفه خود، کسب علم در رشته مربوطه و بهره گیری از علوم پداگوژی در امر تدریس، موجب ارتقای تدریس و نتیجه گیری مطلوب تر برای دانش آموزان می شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، لازم به ذکر است، این جشنواره در سه مرحله استانی، منطقه‌ای و کشوری ویژه دانشجومعلمان دوره کارشناسی پیوسته (ترم های ۵،۶،۷ و ترم ۸ ) در تمامی رشته‌ها برگزار شده که دانشجومعلمان می توانند با مراجعه به نشانی https://tadrisebartar.cfu.ac.ir/ ضمن آگاهی از شرایط و کیفیت برگزاری، از ۱۵ لغایت ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برای شرکت در جشنواره ثبت نام کنند.

انتهای پیام