عمومی

مشارکت مردم در انتخابات نسبت به دور قبل افزایشی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا قاسمی فرزاد، جمعه با حضور در جمع اصحاب رسانه در کمیته اطلاع رسانی انتخابات استان همدان ضمن تشکر از همکاری اصحاب رسانه استان، یاد و خاطرات شهید رئیسی را گرامیداشت و گفت: ایشان به عنوان یک الگو و نمونه برای همه دولتمردان جمهوری اسلامی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه در دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، افزود: در این راستا برنامه‌هایی از سوی ستاد انتخابات با مدیریت فرمانداران در سراسر استان به انجام رسید تا آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را شاهد باشیم.

استاندار همدان گفت: این آمادگی به شکل تمام و کمال ایجاد شد و در سایه همکاری هیأت‌های اجرایی و نظارت و تعامل بسیار مناسب شاهد برگزاری انتخابات بدون کمترین مسئله و مشکل هستیم.

وی افزود: آنچه که باید موید این موضوع باشد، موضوع تأمین امنیت است که در این زمینه در شورای تأمین بسیار هم افزایی مناسبی را شاهد بوده ایم.

این مسئول با بیان اینکه مسئولیت تأمین امنیت شعب با همکاری فراجا، نیروهای بسیج و سپاه است که حدود چهار هزار نفر مسئولیت حفاظت از صندوق‌ها را برعهده هستند، اظهار کرد: از سویی سربازان گمنام امام زمان (عج) نیز فعالیت دارند.

استاندار همدان در ادامه صحبتهای خود با بیان اینکه تمامی اعضا و ارکان ذیل شورای تأمین فعالیت داشته اند، یادآور شد: یک هزار و ۳۱۳ شعبه در حال اخذ رأی مردم در سطح استان هستند که بالغ بر ۹۷۲ شعبه آن به صورت ثابت و ۳۴۱ شعبه سیار فعالیت دارند.

قاسمی فرزاد افزود: از این تعداد، بالغ بر ۶۱۵ شعبه شهری و ۶۹۸ شعبه روستایی هستند.

استاندار همدان با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر در موضوع برگزاری انتخابات دخیل هستند، اظهار کرد: تاکنون (تا ساعت ۱۱ صبح) نسبت به دور قبل میزان مشارکت به نسبت دوره قبل در همین ساعت خوب بوده، امید است شاهد مشارکت بسیار خوب بوده و همین ضرب آهنگ ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر فردی که انتخاب و شورای نگهبان تأیید بفرماید و رهبر معظم ایشان را تنفیذ نمایند، او را کمک و یاری خواهیم کرد و او در مقابل همه مردم ایران مسئول و پاسخگو خواهد بود.

استاندار همدان گفت: نقش ما، نقشی اجرایی است و با تأکیدات مقام معظم رهبری باید بدانیم که حق مردم حق الناس است و نباید سوگیری ای در این مسیر داشته باشیم.

وی افزود: حسب اینکه تأکیدات و فرمایشات رهبری وجه شرعی و قانونی دارد، بدین سان باید فرمایشات ایشان را در پیش گرفته و کلیه افرادی که در انتخابات نقش دارند باید با بی طرفی کامل آرا مردم را اخذ و شمارش کنند.