ورزشی

مسابقه کیمیا علیزاده مقابل ملی‌پوش ایران در المپیک

                                                                                                                                                                                                            کیمیا علیزاده و تیم ملی ایران در بازی های المپیک

کیمیا علیزاده بازیکن سابق تیم ملی ایران (راست) و ناهید کیانی عضو تیم تکواندوی ایران

طبق گزارش ها شفاف، بازی های المپیک تابستانی 2021 توکیو از همان ابتدا هیجان ویژه ای برای علاقه مندان به ورزش ایران خواهد بود. پس از قرعه کشی مسابقات تکواندوی بانوان در المپیک توکیو ، کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان و ناهید کیانی از تیم ملی تکواندوی ایران در جدول مسابقات شرکت کردند.

کیمیا علیزاده به عنوان اولین زن تاریخ ورزش ایران در مسابقات 57 کیلوگرم تکواندو در المپیک 2016 ریو به مدال برنز و در المپیک به مدال ورزش ایران دست یافت. این ورزشکار تاریخی در تاریخ 8 آگوست با لباس ملی کاروان ورزشی ایران ناهید کیانی مسابقه می دهد.

کیمیا علیزاده از پنج سال گذشته یکی از چهره های برجسته و پخش کننده اخبار ایران در صحنه جهانی بوده است. این ورزشکار در اوایل سال 2020 به یک پناهنده در آلمان تبدیل شد.

علیزاده پس از خروج از ایران و توضیح اینکه چرا از اینستاگرام به آلمان پناهنده شده است ، در اینستاگرام نوشت: “من یکی از میلیون ها زن سرکوب شده در ایران هستم که سالهاست مشغول بازی هستند. هرچه گفتم آنها مرا به هرجایی که خواستند بردند. من هر جمله ای را که سفارش کردند تکرار کردم. وقتی صلاح دیدند ، من را مصادره کردند. “” آنها مدالهای من را روی حجاب اجباری گذاشتند و آن را به رهبری و ادب خود بستند. “

وی گفت: “من به آنها اهمیتی ندادم.” هیچ یک از ما برای آنها مهم نیستیم ، ما ابزار هستیم. وی افزود: “فقط آن مدال های فلزی مهم است كه با قیمتی كه می خواهند از ما بگیرند و از ما بهره برداری سیاسی كنند.”

کیمیا علیزاده در ابتدای سفر خود به آلمان ، حضور خود در تیم ملی تکواندو آلمان را به عنوان یک هدف ورزشی اعلام کرد. اما به دلیل مراحل قانونی شهروندی آلمان ، که از ابتدا چندین سال به طول انجامید ، تنها گزینه کوتاه مدت ورزشکار نخبه برای حضور در المپیک توکیو ، عضویت در تیم پناهندگان تحت پرچم بین المللی بود. کمیته المپیک

اکنون ، یک سال و نیم پس از آنکه کیمیا علیزاده در آلمان باقی مانده و به عنوان پناهنده شناخته شده است ، کمیته بین المللی المپیک او را به یک تیم 29 نفره پناهندگان در بازی های المپیک توکیو دعوت کرده است.

علاوه بر کیمیا علیزاده ، دینا پوریونس لنگرودی (پناهنده در هلند) در تکواندو ، سعید فضلولی (پناهنده در آلمان) ، هامون درفشی پور (پناهنده در کانادا) و جواد محجوب در جودو (پناهنده در کانادا) ، ورزشکاران ایرانی در سال 2021 توکیو المپیک بخشی از این مسابقات است.