اقتصادی

مردم سفر نوروزی نروند/ قیمت بلیت گران نمی‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا بهتر است از سفر به نوروز خودداری کنید گفت: به هیچ وجه قیمت بلیط هواپیما و قطار در نوروز افزایش نخواهد یافت و قیمت بلیط اتوبوس من تغییر نمی کند. تصمیم گیری نشده.

به گزارش ایران تودی ، علی رغم عدم مراجعه وزارت بهداشت در ایام نوروز امسال به وزارت بهداشت و اعلام ممنوعیت سفر به پنج کلانشهر و همه شهرهای قرمز و نارنجی ، هیچ دستورالعملی برای ممنوعیت حمل و نقل عمومی برون شهری صادر نشد. البته پیش از این وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بود که در ناوگان و برنامه های سفر اضطراری ما برای نوورس 1400 هیچ افزایشی مشاهده نشده و این روزها ظرفیت حمل و نقل افزایش نیافته است.

با این حال ، مسئله این است که در روزهای اخیر شایعاتی در مورد افزایش قیمت بلیط در هواپیما ، راه آهن و جاده وجود دارد و سازمان های تخصصی و کلاس های حمل و نقل درخواست آن را کرده اند.

محمد رجبی ، رئیس انجمن شرکت های راه آهن ، پیشتر گفت: “با توجه به وسعت مشکلات پیش روی صنعت طی سالهای اخیر ، کرونا این مشکلات را بیشتر کرده و دولت به ما کمکی نکرده است.” نه ، ما خواستار افزایش قیمت بلیط قطار در سال آینده هستیم.

وی افزود: در شرایطی که قیمت ها در حال افزایش است و هزینه های صنعتی رقم مشخصی را نشان می دهد و بسیاری از نیازهای ما مانند روغن موتور داخلی بیش از سه برابر شده است و کالاهای وارداتی و مربوط به دلار به همان میزان افزایش یافته اند. ، افزایش قیمت بلیط قطار غیرممکن است. تنها منبع درآمد صنعت راه آهن فروش بلیط است. البته برای افزایش قیمت بلیط قطار ، می توان زمینه هایی را فراهم کرد که مناطق ریلی که در هنگام شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را می بینند و مقامات به دلیل رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی بارها مورد ستایش قرار گرفته اند. ، نه در آستانه تعطیلی.

در همین حال ، محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با ایران تودی ، با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور ، مردم باید سفرهای نوروزی را به دلیل ویروس کرونا لغو کنند ، افزود: “هیچ افزایش قیمتی. ما نمی دهیم” بلیط قطار یا هواپیما داشته باشید اما اتوبوس. “با توجه به اینکه مسافرت های آنها در سالهای گذشته بیشتر در نوروز خالی بود ، ما یک درصد درخواست دادیم و آنها را پس از نوروز به حالت قبلی خود برگرداندیم. البته تصمیمی اتخاذ نشده و در حال بررسی افزایش موقت بلیط اتوبوس برای سفرهای نوروزی است.

وی افزود: “از نظر شیوع ویروس کرونا در شرایط فعلی کشور و هشدارها و توصیه های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، بهتر است مردم در روزهای باقیمانده از سفرهای غیرضروری نوروز خودداری کنند. امسال “

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: قوانین ، آیین نامه ها و پروتکل های بهداشتی برای همه حوزه های حمل و نقل برنامه ریزی و ابلاغ شده است و اگر کسی این اطلاعیه ها را رعایت نکند قطعاً با آن برخورد می شود.

انتهای پیام