ورزشی

قدمت صدساله انجام نشان از اصالت انجمن است/ با اختلاف در آسیا جایگاه نخست را داریم

به گزارش خبرگزاری ایران تودی از اصفهان، عبدالحمید احمدی رئیس انجمن نویسندگان،خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران در همایش گرامیداشت روز جهانی ورزشی نویسان که به میزبانی انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان اصفهان در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این افتخار را دارم در جمع همکاران پرتلاش انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان اصفهان باشم. این روز یادآور یک سابقه صد ساله است در دوم جولای ۱۹۲۴ که جمعی از ورزشی نویسان خوش فکر و آینده نگر تصمیم گرفتن تشکلی را به نام این گروه تاسیس کنند و اولین نشست افراد موسس در انجمن جهانی در یک مکان ورزشی و در یک رینگ بوکس که بعدها این رینگ تبدیل به نماد انجمن ورزشی نویسان شد. رینگ بوکس نمایانگر سختی‌ها و مقاومت ورزشی نویسان و خبرنگاران در برابر همه سختی‌ها است.

وی افزود: وظیفه خبرنگاران ورزشب در کنار این انتقال هیجانات و اتفاقات ورزشی به مردم کار افتخار بسیار بزرگی است، بحث صیانت و مراقبت از ورزش است که ورزش مبتنی بر رقابت جوانمردی و اخلاق مداری است.صیانت از واقعیت‌ها و ترویج راستی و درستی، اخلاق، صداقت و رقابت منصفانه است؛ به دلیل اینکه ورزش برد و باخت، رقابت و پاداش وجود دارد می‌تواند دستخوش اتفاقات ناگوار شود، نباید همه حرف‌ها و کار ما به نتیجه، برد و باخت معطوف شود بلکه باید حاشیه‌ها و صیانت از بازی جوانمردانه، منش پهلوانی، مراقبت از آسیب‌ها همیشه مورد توجه ورزشی نویسان بوده، باشد.

معاون سابق فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف و فلسفه وجودی انجمن و این تشکل در کنار هم بودن و هویت جمعی است.اینکه از یک هویت صدساله حرف می زنیم و به قدمت صدساله خانواده جهانی انجمن اشاره می کنیم. رشد و جایگاه فعلی انجمن ورزشی نویسان مدیون افرادی است که این مسیر را از گذشته ها آغاز کردند و همیشه تاکید کردیم که به ریشه ها وصل باشیم. این ریشه ها پیشکسوتان و بزرگان جمع هستند و باید نسبت به این افراد قدردان باشیم و این موضوع اولویت و اصل انجمن است.

احمدی خاطرنشان کرد: انجمن همواره مسیر خود را با راهنمایی این افراد پیش برده است آنها این نهال را کاشتند و امروز این نهال به درختی ۴۰ ساله تبدیل شده است.

رئیس انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران با اشاره به جایگاه انجمن در آسیا و جهان تاکید کرد: خوشبختانه کرسی‌های خوبی در آسیا و جهان داریم در ۶ دوره جشنواره های جهانی مقام های بسیاری خوبی کسب کرده ایم و حتی تا رتبه های اول جهانی هم پیش رفته و رتبه های نخست در آسیا کسب کرده ایم. انجمن ایران در آسیا با فاصله زیاد در رتبه اول قرار دارد و به عنوان یک الهام بخش به کار خود ادامه می دهد. بزرگترین سرمایه انجمن اعضای انجمن هستند که بیش ای ۷۰۰ عضو در ایران و بیش از ۱۰ انجمن فعال استانی داریم که انجمن اصفهان با قدرت و ظرفیت بالایی کار خود را انجام می دهد.

انتهای پیام