ورزشی

برای آسیا سه معضل داریم/ امیدوارم علی کریمی در انتخابات شرکت کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، روز گذشته لیگ قهرمانان فوتبال آسیا 2020 با پیروزی تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی به پایان رسید. در دیدار نهایی این رقابت ها تیم پرسپولیس نماینده ایران با اولسان بازی کرد سرانجام نماینده کره جنوبی با برتری 2 بر یک رکورد فوتبال فراز و نشیب باشگاه های آسیا را شکست.

اگر سهمیه 2 + 2 ایران در لیگ قهرمانان آسیا حفظ شود ، پرسپولیس ، استقلال ، فولاد خوزستان و تراکتور تبریز چهار نماینده کشورمان در فصل 2021 خواهند بود.

در همین راستا خبرنگار آنلاین مصاحبه ای را با مدیرعامل باشگاه فولاد سعید آذری انجام داده است که جزئیات آن به شرح زیر است:

* خبرگزاری آنلاین – تیم فولاد یکی از نمایندگان ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا است و باید از مرحله پلی آف حذف شود آف در این مسابقات شرکت کنید. آیا حرکت خود را برای این بازی ها شروع کرده اید؟

– گفت آذری: آره؛ بعد از مشخص شدن حریف الوحده ما در مرحله پلی آف آف کار بر روی این تیم آغاز شده است. کادر فنی فولاد تیم الوحده را دنبال کرد و این تیم و بازیکنان خارجی را آنالیز کرد اش آره. تمام توجه ما به بازی معطوف است بازی کردن آف اما ما دو مشکل جدی داریم.

* مشکل چیه؟

– اول اینکه ما تاریخ مسابقات را نمی دانیم و دوم اینکه هنوز مشخص نیست که آنها چگونه و در کدام بازی ها برگزار شده اند. کشور برگزار خواهد شد. البته می توان با سبک جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا و توانایی قطر در میزبانی فصل 2020 لیگ قهرمانان نیز بازی کرد. بازی کردن آف در این کشور نیز برگزار می شود.

* آیا شرایط دیگری برای حضور شما در لیگ قهرمانان وجود دارد؟

– ما یک مشکل دیگر داریم. فدراسیون فوتبال در پرونده محمد بلبلی پنجره نقل و انتقالات فولاد را بسته است. ما نمی توانیم در نیم فصل کار کنیم بازیکن بلع. البته ما به دادگاه عالی ورزش متوسل شده ایم و این كار را ادامه می دهیم ، اما سوال برای من این است كه چرا در موارد مشابه مانند بابك مرادی (انتقال از مهندسی به استگلا) و سعید واسی (انتقال از ماهواره به تراكتور) فقط این بازیکنان جریمه شدند و باشگاه های هدف نیز توقیف شدند. ؟ شاید دلیل فدراسیون فسخ قرارداد این دو بازیکن باشد ، اما من هنوز یک سوال در مورد تفاوت فسخ دارم غیر منصفانه چه چیزی خاتمه نمی یابد؟ آیا آنها متفاوت هستند؟


صحنه ای از دیدار فولاد خوزستان و استقلال تهران

* آیا پرسپولیس می تواند دوباره به فینال آسیا صعود کند؟ آیا فولاد و سایر تیم های ایرانی می توانند امید خود را برای فصل آینده افزایش دهند؟

– باید در مورد بازی آخر بگویم ، تیم اولسان تقریبا با یک معجزه پیروز شد. من صحبت های یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس را هم خواندم. خسته نباشید ازش ما من می گویم. در فوتبال ، بعضی اوقات متغیرهای کنترل نشده ای وجود دارند که نتیجه را تعیین می کنند. این هم برای پرسپولیس این اتفاق افتاده. به هر حال عملکرد پرسپولیس می تواند این اطمینان را به تیم های ایرانی بدهد که شایسته رسیدن به سطوح بالاتر هستند.

* فولاد کوچک در لیگ برتر Ep و مسجد در آخرین بازی مقابل نفت سلیمان بلند شد و شکست خورد. تو در مورد آن چه فکر می کنی؟

– من باید از کادر فنی و جواد نکونام برای بازی با روغن مسجد سلیمان تشکر کنم. شکست نفت می تواند شوک خوبی برای تمرکز بیشتر روی تیم ایجاد کند. زمین در آن مسابقه کیفیت خوبی نداشت و نمی توان کار خاصی انجام داد. یکی دو بازیکن هم اشتباهات فردی داشتند و هر دقیقه یک گل جبران ناپذیر زدند. ما برای بازی بعدی با پارچه آماده می شویم.

* شما همچنین عضو مجمع فدراسیون فوتبال هستید. دیروز علی کریمی در مصاحبه ای گفت اگر شرایط مهیا باشد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند. فکر می کنید این اتفاق بیفتد؟

– چرا که نه. فوتبال برای کریمی و “کریمی” آره او انجام می دهد. فکر می کنم تصمیم کریمی محترمانه است و برای من که 16 سال مدیر فوتبال هستم ، این خبر است غیر معمول آه تو او انجام می دهد. من از این و پیشنهاد خوشحالم حضور او من از انتخابات فدرال استقبال می کنم. افرادی مانند علی کریمی از کودکی زمین فوتبال را خورده اند و این خلاصه ای از فوتبال ماست که می تواند در فدراسیون موثر باشد.

* کریمی اعلام کرد که باید شرایط فراهم شود حضور او برای شرکت در انتخابات ؛ یعنی اعضای پارلمان و روسای هیئت ها مستقل هستند رای ورین فکر می کنید نمایندگان مجلس هم از حضور کریمی استقبال می کنند؟

– من نمی توانم در باره بگذارید در مورد این مسائل صحبت کنم. من سال گذشته بیانیه دادم و بازیکنان را به انتخابات دعوت کردم فدراسیون شرکت کردن. علی همچنین دوست خوب من است و امیدوارم تصمیم او برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال درست باشد. تعداد اعضای این باشگاه که از رهبری فوتبال حمایت می کنند نیز از حضور کریمی حمایت و استقبال می کنند.