عمومی

فقط هم «سیاسی» نیست – ایران تودی

وقتی نگاه دقیق تری به روند میزبانی لیگ برتر خود بیندازیم ، متوجه خواهیم شد که از نظر سخت افزاری واقعاً کمبودهایی داریم. اشتباهاتی که دیگر مربوط به AFC یا سایر سازمان های بین المللی نیست و مربوط به ماست.

روزنامه به گزارش ایران تودی دنیای اقتصاد “ما ناامید و ناراحت بودیم که مسابقات مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا به تیم ملی فوتبال و باشگاه ایران نرسید. مثل همیشه ، آسانترین کار در دنیا پرتاب همه چیز به سمت دشمنان است و AFC را برده می نامیم. در روزهای اخیر ، چنین نگرشی در ایران تکرار شده است ، و برخی از مقامات عالی رتبه ورزشی حتی از خیانت کنفدراسیون صحبت کرده اند. ما نمی دانیم این دلایل منطقی است ، اما اگر نگاه دقیق تری به روند میزبانی لیگ برتر ما ، متوجه می شویم که واقعاً نقص فنی عمده ای داریم. خطاهای غیر مرتبط و مربوط به خود.

دو مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر این هفته در زمین “وحشتناک” بازی کردند. پرسپولیس با مشکل چمن بلند در خانه پدیده مشهد روبرو بود. اعضای این تیم آنقدر مشغول هستند که نیازی به توضیح بیشتر نیست. شرایط برای سپاهان هم خوب نبود. این تیم در ورزشگاه پاس قوامین تهران ، جایی که چمن ورزشگاه بسیار ناهموار بود و توپ به سختی می توانست حرکت کند ، با سایپا بازی کرد. اتفاقاً ، گذرگاه قوامین و استادیوم تازه ایجاد شده در مشهد از جمله استادیومی هستند که ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 به AFFA ارسال کرده است. اکنون شما خود را جای کنفدراسیون قرار داده اید و آیا انصاف دارید که آیا آماده میزبانی چنین مسابقاتی در چنین کشوری هستید؟ در شهرهایی مانند مسجد سلیمان یا قائمشهر اساساً چیزی شبیه چمن وجود ندارد.

بیایید از بحث کیفیت پس زمینه به سمت فناوری کمک ویدیویی برویم. بگذارید بگوییم تیم های ایرانی در همان مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا به مرحله حذفی راه یافتند و ما دوباره برای میزبانی درخواست دادیم. در این شرایط و حتی در شرایطی که ورزشگاه آزادی به کمک داور فیلم مجهز نیست چگونه باید از ما پذیرایی کرد؟ آیا فصل گذشته از این فناوری استفاده نشده است؟ بنابراین ، تکلیف تیم آمدن به ایران چیست؟ چرا آن روز می نشینیم و شکایت می کنیم که آنها مهمان نوازی را به ما نشان نداده اند؟ آیا بهتر نیست اکنون VAR را در استادیوم های مهم کشورمان راه اندازی کنیم تا چند ماه دیگر بهانه ای از کنفدراسیون بدست آوریم؟ البته ما این کار را نمی کنیم ، زیرا مشکلات زیادی وجود دارد. در عوض ، نشستن و سرزنش كردن كنفدراسيون سياسي البته كمتر مشكل دارد. حال بیایید به سراغ سایر موانع و مشکلات موجود برویم. به عنوان مثال ، AFC مدت زیادی است که در مورد بدهی های صداوسیما برای پخش لیگ قهرمانان آسیا به ما هشدار داده است. نتیجه این درگیری ها چه بود؟ آیا صداوسیما بدهی های خود را پرداخت کرده یا بازی غیرقانونی پخش می کند؟ “پس چرا آنها واقعاً باید تحت این شرایط میزبان ما باشند؟”

انتهای پیام