علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

علائم اوتیسم در شش ماهگی

کلید هر بیماری تشخیص و مداخله به موقع است و اوتیسم نیز در این خصوص تفاوتی ندارد. لباس گروه شب نقاب واقعی می‌تواند به کودکان احساس مهربانی و حمایت را بدهد . نوزادانی که در طیف اوتیسم قرار می گیرند به طور معمول در مراحل اجتماعی ، مهارت های حرکتی و مهارت های کلامی خود با تاخیر روبرو می شوند و واکنش های عجیب و غریبی نسبت به موارد خاص از خود نشان می دهند. آرام کردن نوزادان اوتیسم ممکن است دشوار باشد و از نظر عکس العمل نسبت به شما و دیگران متفاوت به نظر می رسند.

هرچه زمان تشخیص زودتر باشد ، بهتر است. شما می توانید زندگی خود و فرزندتان را آماده و برنامه ریزی کنید تا او را تا آنجا که ممکن است به زندگی عادی هدایت کنید. بسیار مهم است که به مراحل مختلف رشد نوزاد دقت کنید. بسیاری از کودکان اوتیسم در سنین اولیه علائمی از خود نشان می دهند. اما علائم آنها چیست؟ در اینجا راهنمای علائم اوتیسم در نوزادان ارائه شده است. علائم اوتیسم معمولا از 9 ماهگی قابل تشخیص است اما در دو تا سه سالگی کاملا مشخص می شود مگر در موارد بسیار خفیف که ممکن است در نوجوانی یا جوانی تشخیص داده شود.

اوتیسم و نوزادان

ممکن است گاهی اوقات دشوار باشد. اگرچه تشخیص اوتیسم می تواند بین سنین 18 تا 24 ماهگی انجام شود ، اما معمولاً تا سنین 4 تا 5 سالگی انجام نمی شود. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید برخی از تفاوتهای غیر معمول را در کودک خود مشاهده کنید. حتما مطالعه کنید : به عنوان والدین ، تماشای نقاط عطف رشد کودک خود یک هدیه ویژه است. طیف وسیعی از عادات ، مهارت ها و کارها وجود دارند که کودک شما باید در یک سن خاص انجام دهد. اگرچه استثنائاتی نیز وجود دارد ، اما در بیشتر اوقات کودکان اوتیسم در چرخه رشد بسیار تأخیر دارند.

توجه به این نکته مهم است که هر نوزادی منحصر به فرد است و علائم یا رشد او متفاوت از آن است که در اینجا ذکر شده است . همیشه بهتر است با پزشک متخصص کودک خود مشورت کنید تا در مورد هر نوع عادت غیرعادی یا عجیب وغریبی که کودک شما نشان می دهد و می تواند نشانه ای از اوتیسم در نوزادان باشد ، صحبت کنید. نوزاد تازه متولد شده تا 3 ماهه در این محدوده سنی ، کودک شما باید با چشم چیزها را دنبال کند و با شما و افرادی که می بیند تماس چشمی برقرار کند. نوزادان همچنین در این سن شروع به لبخند زدن و صدا در آوردن می کنند و اشیاء را در دست خود می گیرند.

کسانی که ممکن است در طیف اوتیسم باشند غالبا از هر نوع تماس چشمی پرهیز می کنند و معمولاً لبخند نخواهند زد یا حالات چهره زیادی از خود نشان نمی دهند. کودکان اوتیستیک به احتمال زیاد در برابر صداها و صداهای بلند نیز واکنش نشان نخواهند داد ، برخلاف آنچه کودکان نروپاتی نشان می دهند. اگر به اوتیسم مشکوک هستید ، حتی ممکن است متوجه شوید که کودک شما از چیزهای پارچه ای جدید مانند پتو ، لباس و ملافه مضطرب شود. اگر متوجه شدید کودک شما در تماس با بافت های جدید دست و پا می زند ، اوتیسم می تواند یک دلیل برای آن باشد.

در این سن ، کودک شما در هنگام بازی با شما باید شروع به خندیدن و لبخند زدن کند. بیشتر نوزادان نوروتیپی به بازی علاقه نشان می دهند و در طول بازی واکنش نشان می دهند. “تامی و دوستان” و “کارتونیت” نیز به دیگر شخصیت های کارتونی مردانه اضافه می‌شوند که همیشه در ماجراجویی‌های متنوع شرکت می‌کنند . نوزادان اوتیستیک ، معمولاً در طول بازی لبخند نخواهند زد و واکنش نشان نمی دهند. یکی دیگر از مراحل مهم رشد که ممکن است در نوزادان اوتیسم دیده نشود ، چرخش به سمت صداهایی است که می شنوند و همچنین کارهایی برای جلب توجه شما انجام می دهند. اگر صدایی از سمت چپ آنها شنیده شود ، باید سر و چشم خود را بچرخانند تا ببینند که صدا از کجاست.

نوزادان معمولی نسبت به افراد جدید کنجکاو می شوند و به آنها خیره می شوند و می خواهند از طریق تمام حواس خود جهان را کشف کنند. نوزادان در حال رشد از طریق لمس و قرار دادن چیزها در دهان خود از تجربه حس بافت های جدید طفره نمی روند. نوزادان غیر معمولی از تجربه های جدید یا ملاقات با افراد خوشحال نخواهند شد. در طول این مرحله ، کودک شما باید وقتی او را صدا می کنید به شما پاسخ دهد. همچنین باید چهار دست و پا رفتن و صحبت کردن خود را با استفاده از تک کلمات شروع کنند. کودکان غیر عادی در گفتار و مهارت حرکتی و رشدی بسیار تأخیر دارند.

همچنین ممکن است متوجه شوید که کودک شما در واکنش های خود کمی سرد است زیرا کودکان اوتیسم به طور معمول نمی توانند حالات اجتماعی را به درستی تفسیر کنند و رفتار آنها به اندازه کودکان نوروتیپی دوستانه نیست. گاهی اوقات ، کودکان اوتیسم حتی ممکن است دوست نداشته باشند کسی آنها را در آغوش بگیرد ، بغل کند یا لمس کند و وقتی مجبور به این کار شوند ، کلافه می شوند یا واکنش نشان می دهند. در مرحله اول ، خود و مهارت های والدین خود را سرزنش نکنید. هنوز هم در این که چه عواملی باعث ایجاد اوتیسم در کودکان می شود تحقیق و بحث است. اما این موضوع هیچ ارتباطی با میزان خوب بودن والدین با فرزندتان ندارد.

در مرحله دوم ، ممکن است برای تأیید شک خود با تعیین وقت قبلی در یک مرکز ارزیابی رشد ، از یک متخصص پزشکی مشاوره بگیرید. لیستی از تفاوت های مختلفی که در کودک خود مشاهده می کنید و آن را غیرعادی می دانید ، تهیه کنید تا چیزی را که می تواند به یک تشخیص بالقوه کمک کند ، از دست ندهید. طرح‌های لباس سوپرمن واقعی می‌توانند تأثیر گذار بر روی تفکر و روحیه مثبت کودکان باشند . همانطور که قبلاً گفته شد ، مداخله زودهنگام در کمک به کودک شما جهت ایجاد مهارت های مقابله ای با اوتیسم و همچنین کمک به خانواده در ایجاد محیطی که از کودک حمایت کند ، بسیار مهم است. گاهی اوقات بسته به شدت علائم ، مداخله حتی می تواند برخی از عادت ها را معکوس کرده و به آنها اجازه دهد که یک زندگی عادی داشته باشند.

اگر به علائم اوتیسم در نوزادان مشکوک هستید

در طول رشد کودک ، داشتن یک دفترچه یادداشت برای یادداشت کردن رویدادها ، نقاط عطف و موارد غیرمعمولی که ممکن است در طول رشد کودک مشاهده کنید، بسیار مفید است. این یک روش عالی هم برای ثبت خاطره و هم هر مسئله احتمالی است که یک متخصص ممکن است بخواهد بررسی کند. در هر صورت ، اعلام رفتار غیرطبیعی به پزشک برای تشخیص هرگونه بیماری مشکوک ، امری کلیدی است. بهتر است بیش از حد هشیار باشید و تا حد ممکن سوال بپرسید تا اینکه منتظر بمانید و ببینید که چه می شود و به طور بالقوه مداخله زودهنگام را از دست بدهید.