عمومی

طرح «پیش‌فروش نفت» راهگشاست – ایران تودی

به نظر می رسد تا زمانی که مسئولان و تا حدودی مردم ایران احساساتی ، عاطفی و خود رأی دهند ، توسعه پایدار در کشور وجود نخواهد داشت. اعتقاد وزیر سمات را در نظر بگیرید که ما هنوز ملتی بالغ نیستیم.

این جنجال در حالی مطرح می شود که ایالات متحده می خواهد قطعنامه جدیدی برای “گسترش تحریم تسلیحاتی بر روی ایران” ایجاد کند و شورای همکاری خلیج فارس (GCC) در کنار ایالات متحده است. “اسرائیل در حال امضای توافق نامه صلح است و دیگر کشورهای منطقه به زودی به آن پیوستند. این توافق می تواند روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و امارات را مختل کند و با وجود این پیشنهاد می تواند صدمات بزرگی به کشور وارد کند.”طرح صلح هرمزوی ادامه داد: “از طرف ایران ، ما شاهد توافق بین اعراب خلیج فارس و دشمنان ایران هستیم که می تواند به محاصره ایران منجر شود. دیوید کوهن سخنگوی غیر رسمی صهیونیست اخیراً توئیت کرد که ایران با یک ماه دشوار و استرس زا روبرو است ، لبنان ، بیروت. ، شورای امنیت ایالات متحده و تعلیق صادرات بنزین ایران به ونزوئلا بخشی از این برنامه ها است ، اما ما درگیر اختلافات و تجزیه در کشور هستیم و هیچ ایده و یا برنامه ای برای جلب رضایت وجود ندارد و ما از مردم راضی نیستیم.
اما اگر طرح “قبل از فروش نفت” به درستی اجرا شود و از ذخایر آن برای تکمیل پروژه های نفت و گاز استفاده شود ، ممکن است راهی برای کشور و مردم باشد ، اما به دلیل کمبود جزییات فاش شده توسط دولت ، این طرح مبهم است و تخصص کمتری دارد. وی آماده دفاع از آن است همانطور که اشاره شد ، در دولت فعلی فقط رئیس جمهور و آقای واعظی از این ایده حمایت کردند و وزرای نفت و اقتصاد به طور کلی رضایت داشتند ، بانک مرکزی موضع نگرفت و کارشناسان نفت ترجیح دادند سکوت کنند.

با این حال ، من کاملاً از این طرح حمایت کردم و به صراحت نظر خود را ابراز کردم. چندین بار در این زمینه توئیت کردم و سه بحث رادیویی با اعضای پارلمان و کارشناسان بورس داشتم. من همچنین مصاحبه ای را با خبرگزاری رادیو و تلویزیون و تلویزیون اینترنتی صنعت نفت انجام دادم و سعی کردم به انتقاداتی که در این پروژه ابراز شده پاسخ دهم.
انتقاد:
1- درآمدهای آینده را از قبل بفروشید و به دولت جدید وام دهید
2- کاهش میزان صادرات تحت دولت جدید تحت تعهدات جاری
3- ادامه تحریم ها و عدم امکان فروش نفت و سرانجام مطالبه پرداخت از مردم با هزینه صندوق توسعه ملی
4- عدم صرفه جویی در منابع به دست آمده برای پروژه های عمرانی و استفاده از آن برای رفع کسری بودجه
5- لزوم دولت برای ارائه پیش نویس قانون به مجلس و تصویب جزئیات آن در مجلس
من به این موارد پاسخ داده ام و در کانال روزانه من موجود است و جواب هایی را برای جلوگیری از توسعه بیشتر ذکر نمی کنم ، اما امیدوارم که این طرح با رضایت سه قشر کشور اجرا شود و تأثیر آن پر از خیرات و نعمت های کشور باشد.

این رویداد مهم دیگر این هفته اتفاق افتاد.
اولین مورد عدم حضور رئیس جمهور از پارلمان و دلایل انتخاب وی توسط دولت است
دوم ، این تصمیم مجلس در مورد به تعویق انداختن امتحان ورودی رئیس جمهور را وتو كرد
سوم ، نمایندگان کرمان و خراسان مخالف انتصاب مهندس رزم حسینی به عنوان وزیر رای دادند
چهارم ، حمایت دیگر نمایندگان اردبیل باعث اعتراض سایر نمایندگان آذربایجانی زبان شد.
در آن زمان نمایندگانی که با او به توافق رسیده بودند ، دفاع قابل قبولی نداشتند و تحت فشار مجلس بودند.

خبر خوب این روزها کاهش نسبی بیماری عروق کرونا قلب و مرگ و میر ، از سرگیری صادرات به عراق ، افزایش نسبی صادرات نفت خام ، تثبیت بازار سهام و خوش بینی مسابقات قهرمانی پرسپولیس در شرایط دشوار فعلی است.
* در وب سایت نویسنده منتشر شده است. ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

223223