علمی و پزشکی

طراحی و ساخت شیرآب شنیداری هوشمند توسط دانش آموز نخبه کرمانی

به گفته شففا محمد حسن زاده ، دانشجوی نخبه کرمانی ، در کلاس دوازدهم مشغول تحصیل ریاضیات و فیزیک است.

این دانش آموز نخبه کرمانی گفت: جرثقیل که به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند دستورات را از طریق گفتار انجام دهد ، قابلیت باز و بسته شدن را از طریق سنسورهای مادون قرمز و بدون تماس دستی دارد.

وی افزود: این نوآوری به دلیل عدم تماس با شیر می تواند در صرفه جویی در مصرف آب و همچنین جلوگیری از شیوع کورو ویروس و سایر آلودگی ها نقش موثری داشته باشد.

حسن زاده اظهار داشت: در طراحی این دستگاه از ابزارهای مکانیکی ، الکترونیکی و برنامه نویسی استفاده شده است که با استفاده از برنامه برنامه نویسی ، دستورالعمل هایی برای سنسورهای دستگاه داده شده و دستگاه کار می کند.

کالای محلی با یک چهارم قیمت نمونه خارجی

این دانش آموز نخبه کرمانی تصریح کرد: بیشتر این دستگاه توسط ما ساخته شده است و بیشتر مواد اولیه آن ایرانی و محلی است و فقط بخش کمی از برنامه خارجی است.

وی یادآور شد: هیچ الگوی مشابهی در داخل محصول ما وجود ندارد و الگوی خارجی مشابه محصول ماست و با تمام فرصت های موجود در بازار نیست.

حسن زاده با تشریح ویژگی های این دستگاه در مقایسه با مدل خارجی گفت: “قیمت محصول ما حدود یک چهارم مدل خارجی است. در مقایسه با مدل خارجی ، این دستگاه دارای سنسورهای مادون قرمز ، سیستم شنوایی قابل تنظیم و تایمر است.”

این دانشجوی نخبه کرمانی تأکید کرد: تاکنون سرمایه گذار که هزینه های تولید و بازاریابی این محصول را تأمین کند ، داوطلب نیست ، اما ما در تلاش هستیم به زودی این کار را انجام دهیم.

وی افزود: کارخانه های شیر یکی از مهمترین مراکز بازاریابی برای این محصول است و امیدواریم به زودی این محصول در خط تولید این واحدهای تولیدی قرار گیرد.

حسن زاده افزود: ما برای ادامه مسیر خود به حمایت مسئولان و سرمایه گذاران نیاز داریم .البته وقتی خط تولید این محصول به بهره برداری برسد ، برخی افراد شاغل هستند و ما می توانیم تجارت مطلوب داشته باشیم.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری کرمان در کلیه مراحل پروژه به ما کمک کرده و پروژه از طریق این مرکز تأمین اعتبار شده است.

در پایان ، حسن زاده خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری کرمان به ایده های جدید بسیار اهمیت می دهد و محرک بزرگی برای کلیه محققان در این راه است.

انتهای پیام /