علمی و پزشکی

ضرورت آمادگی برای مواجهه با پیکهای بعدی کرونا / خطر عادی انگاری اوضاع و بازگشت به شرایط قبلی

بیست و پنجمین نشست اردوگاه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی صبح امروز با حضور وزیر بهداشت و اعضای اردوگاه در سالن وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایران تودی ، دکتر. سعید نمکی ، در ابتدای این جلسه که با حضور اعضای مرکز تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد ، بر ادامه پروتکل های بهداشتی در همه مراسم ها و موارد تأکید کرد ، پروتکل های بهداشتی باید جدی ، دقیق و مطابقت داشته باشند. به طور مداوم کنترل می شود ، در شرایطی که سیستم مراقبت های بهداشتی تمام تلاش خود را می کند تا میزان شبانه روزی و مرگ و میر را کاهش دهد ، عادی سازی به ناچار ما را به شرایط خطرناک اپیدمی کرونا می رساند.

به گفته وزارت بهداشت ، وی افزود: برگزاری مراسم و تشریفات مغایر با رویه های بهداشتی ، بدبختی مضاعفی را برای ما به همراه خواهد داشت به این معنا که تمام این دستاوردهای درخشان در مدیریت بیماری ها و بیماری های همه گیر قربانی خواهد شد. .

وی با اشاره به موفقیت وزیر بهداشت در تهیه داروی بهینه مورد نیاز مردم در سخت ترین شرایط گفت: بسیاری از این موفقیت ها محصول رویکرد مرکز کنترل دارو و تجهیزات پزشکی است.

وی در ادامه تأکید کرد که دانش تولیدات محلی و دانشمندان محلی بر نقش موثر مرکز تهیه دارو و تجهیزات پزشکی در هماهنگی و مدیریت بخش دارویی و تجهیزات پزشکی استوار است.

نامکی در ادامه بر لزوم تسریع در ساخت تخت های بیمارستانی و آمادگی سیستم بهداشت برای رویارویی با تاج بعدی تاج و تخصیص منابع مالی لازم برای این امر تأکید کرد.

سپس رئیس سازمان غذا و دارو ، دکتر محمدرضا شن ساز ساز گزارشی از عرضه و توزیع ارز داروها و تجهیزات پزشکی ، واردات مواد اولیه دارویی و وضعیت تولید داخلی را ارائه داد.

رئیس سازمان انتقال خون کشور ، دکتر پیمان عشقی گزارشی در مورد تهیه ، تولید و توزیع کیت های اسکن برای گروه های خونی ارائه داد.

انتهای پیام