عمومی

سفرهای خاموش به شهرهای قرمز

روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس به شهرهای کشور و حتی استان های قرمز و نارنجی سفر می کنند. هفته گذشته حتی پیاده روی های ساکت به مناطق قرمز و نارنجی آغاز شد.

روزنامه به گزارش ایران تودی شهروند وی نوشت: «گرمای هزار و 400 سفر در گرمای کرونا آغاز شد ؛ با اعلام رسمی ستاد ملی علیه کرونا و رئیس جمهور ، سفر نوروز به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع شد و سفر به شهرهای زرد و آبی آزاد شد.

در هفته های اخیر ، این تنها وزارت بهداشت بوده است که به صراحت به مردم توصیه می کند “از فکر سفر در نوروز خلاص شوند”. “زیرا نتایج حاصل از مرحله چهارم تاج گذاری در کشور و کادر پزشکی فراتر است.”

روزنامه همشهری پیش از این اعلام کرده بود که طرح رنگی که ستاد کل در مقابل تاج ملی در روزهای قبل از نوروز اعلام کرد ، مبنای سفر در نوروز خواهد بود و آخرین طرح رنگ سال 1999 ، سفر و سفر شهرها به کشورها را ممنوع می کند. شهرهای زرد و آبی آزاد می شود. البته این رنگ هر هفته به روز می شود ، بنابراین اگر سایر شهرهای زرد و آبی قرمز و نارنجی شوند ، سفر آنها نیز ممنوع است.

هشدارهای وزیر بهداشت تا زمانی که تصمیم به منع سفر ستاد مرکزی و تصمیم ستاد ملی ضد کرونا برای آغاز سفر نوروز گرفته نشد ، هشدارهای وزیر بهداشت کارساز نبود. مسیر در آستانه موج چهارم ایران. سعید نمکی کرونا ، وزیر بهداشت ، این بار با التماس به مردم گفت: “اگرچه همه شهرهای ایران برای سفر باز هستند ، اما عباس نباید سفر کند.”

وضعیت عجیب پایانه های مسافربری

روزنامه نگاران هموطن صبح دیروز اعلام کردند که تقاضا برای بلیط های مسافرتی نوروز در پایانه های مسافربری تهران بسیار زیاد است و پروتکل ها رعایت نمی شوند. این واقعیت که روزنامه نگاران همکار در پایانه های مسافربری صاحب میدان هستند ، نشان می دهد که گرمای سفرهای نوروزی در این پایانه ها داغ است و پروتکل های مسافرتی توسط تعاونی های مسافربری نقض می شوند.

به گفته خبرنگاران همشهری از پایانه های مسافربری ، خرید سامانه آنلاین بلیط اتوبوس مسافت اجتماعی و یک صندلی را پوشش می دهد ، اما در واقعیت ، اتوبوس های با ظرفیت کامل حتی مسافران را به دالان اتومبیل می برند و مسافران را به مقصد می رسانند. ایجادرسانند.

دور زدن پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری ، رعایت دقیق پروتکل های سفر سلامت ، در شرایطی اتفاق می افتد که ستاد ملی کرونا در کنار مرکز امور ملی سفر نیز مسئول است. با این حال ، اگر به ترمینال مسافربری غربی در میدان آزادی تهران نگاه کنید ، به وضوح می بینید که سیل مسافران جاده ای که برای پرش از اتوبوس بین شهری و پرش از پروتکل های بهداشتی در حالت مسافر اقدام می کنند.

اگرچه اتوبوس های بین شهری مطابق پروتکل های بهداشتی در ترمینال های مسافربری فعالیت می کنند و با نیمی از ظرفیت کار می کنند ، پس از خروج از ترمینال حرکت می کنند. هموطنان وی شاهد مسافری بودند که به کردستان می رفت و در یک پایانه مسافربری در غرب تهران بلیط تکمیل شده را می خواست و فروشنده بلیط به او گفت: “راهرو اتوبوس نیز پر از مسافر است و محلی برای سوار شدن آنها وجود دارد.” هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. “

مسافرانی که وارد شهرهای سرخ می شوند

البته برخی گزارش ها می گویند که سفرهای بی سر و صدا نوروز قبل از 25 اسفند آغاز شده و محدودیت های ترافیکی در نوروز اعمال شده است و همشهری دسترسی به برخی از استان ها را قبل از سفر ممنوع دانست. از این استانها افزایش یافته است.

روزنامه همشهری آماری از ورود و عزیمت به دو استان نارنجی و شلوغ شمالی کشور دارد و بر این اساس در دو هفته گذشته تعداد بازدیدکنندگان از استان های گیلان و گلوستان افزایش یافته است.

طبق آماری که دفتر مدیریت اطلاعات راه های گیلان به همشهر ارائه کرده است ، دو هفته پیش 104 هزار و 522 دستگاه خودرو در روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه وارد استان گیلان شده است که 3 مسافر برای هر وسیله نقلیه با 313 هزار و 566 مسافر وارد گیلان است. این در حالی است که در تعطیلات آخر هفته ، این آمار با افزایش 4.3 درصدی به 109 هزار و 15 خودروی ورودی با 327 هزار و 45 مسافر به استان گیلان وارد شده است. این آمار به این معنی است که بازدیدهای نوروز بی سر و صدا یک هفته قبل از شروع رسمی این بازدیدها آغاز می شود.

آمار خروج از استان گیلان خود حاکی از افزایش خروجی ها از این استان نارنجی است. دو هفته پیش در سه روز گذشته 96،067 وسیله نقلیه از گیلان خارج شد که آخر هفته گذشته این تعداد به 99941 خودرو رسید. این آمار نشان می دهد سفر بی صدا در مقاصد گردشگری نیز آغاز می شود.

در استان گلستان ، دو هفته پیش تعداد بازدیدکنندگان از این استان نارنجی افزایش یافته و 2 هفته پیش در آخر هفته ، 67،314 وسیله نقلیه با 201،942 مسافر به این استان سفر کرده اند. آخر هفته گذشته 3 روز ، اما این آمار به 65310 ماشین با 195،930 مسافر رسیده است.

روزانه 130 هزار مسافر در پایانه های مسافربری

داریوش باگر کاوان ، مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان ملی راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت که روزانه به طور متوسط ​​130 هزار مسافر توسط سیستم حمل و نقل جاده ای کشور جابجا می شوند.

بر اساس این بیانیه ، از امروز تا پایان مارس 1999 ، 780،000 مسافر از پایانه های مسافربری به مناطق مختلف کشور سفر می کنند و در صورت نادیده گرفتن یا کاهش پروتکل های بهداشتی ، گسترش بیماری عروق کرونا قلب در کشور بی دلیل نخواهد بود از آوریل 1400.

با این حال ، داریوش باقرجوان به همشهری می گوید: نووروز امسال هیچ برنامه رزرو بلیط اتوبوس در سیستم حمل و نقل جاده ای ندارد و این اقدام برای کنترل بیماری عروق کرونا قلب انجام شده است.

البته وی از مردم خواست که از سفرهای غیرضروری در کشور با استفاده از سیستم حمل و نقل جاده ای به ویژه سفرهای نوروزی خودداری کنند: “سیستم حمل و نقل کشور خدمات خود را نه به سفرهای نوروزی بلکه به سفرهای اجتناب ناپذیر لازم برای مسافران ارائه می دهد ؛” و حتی توسط یک سوم “
به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ، به طور متوسط ​​10 هزار سرویس اتوبوسرانی در کشور با نرخ 13 مسافر در روز عزیمت می کنند که می تواند به 17 مسافر برسد. وی گفت: سفر با اتوبوس در کشور 50 درصد کمتر از ظرفیت حمل و نقل است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سفر با اتوبوس با کاهش 40 درصدی مسافر همراه بوده است.

داریوش باقرجوان گفت: در حال حاضر روزانه 130 هزار مسافر با اتوبوس های مسافربری جابجا می شوند و سیستم حمل و نقل جاده ای كشور از مردم می خواهد برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی نكنند زیرا ظرفیت مسافر محدود است و خدمات محدود به سفرهای بزرگ است.

در پاسخ به سوال همشهری ، مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، از پروتکل های بهداشتی در پایانه های مسافربری کشور به ویژه در تهران عبور شده و اتوبوس های بین شهری مسافران را از پایانه ها خارج می کنند. نگرش. وی گفت: “من این استدلال را رد نمی كنم.” این البته یک دستور صحیح است که باید جدی گرفته شود. چون نمی توانید با سلامتی مردم شوخی کنید.

به گفته وی ، اگرچه تقاضا برای سفرهای نوروزی برای حمل و نقل جاده ای در کشور در حال افزایش است ، برخلاف سفرهای نوروز در سال های گذشته که برای تأمین تقاضای سفر ناچار به افزایش ناوگان بودیم ، امسال هیچ ظرفیتی به ناوگان و پیشنهادات اضافه نمی شود خدمات برای سفرهای اوقات فراغت انجام شده است. “

انتهای پیام