علمی و پزشکیعمومی

دیزل ژنراتور کوچک

خاموشی شهرها و عدم دسترسی به این انرژی ضروری می تواند بسیاری از مراکز و سازمان های صنعتی مانند بیمارستان ها، مراکز داده و بازی با جان و مال را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. دیزل ژنراتورها برای جامعه صنعتی امروزی اختراعات مهم و ارزشمندی محسوب می شوند و نیازهای اساسی بشر را برآورده می کنند. ما در پارس دیزل به معرفی مزایا و کاربردهای دیزل ژنراتورهای کوچک می پردازیم.

نقش دیزل ژنراتورها در صنعت

فرض کنید، برق در یک بیمارستان قلب قطع شده است. در این صورت اتفاقات ناخوشایندی برای بیماران متصل به تجهیزات الکتریکی می افتد! ژنراتورها مشکل دسترسی به برق را به کارآمدترین روش و با عملکرد عالی حل کرده اند.

با این اوصاف، اگر از منبع اصلی برق دور هستید و به یک منبع ثابت و بدون وقفه نیاز دارید، بهتر است برای کمک به موتور دیزل مراجعه کنید. انواع مختلفی از این دستگاه در بازار موجود است و از مدل های جدید استفاده شده و برای فروش نیز موجود است.

با خرید ژنراتور دیزلی یا گازی می توانید نگرانی قطعی برق را از بین ببرید و برق بمانید. اگر مرکز صنعتی نیستید و برای مصارف خانگی یا کوچک نیاز به دیزل ژنراتور دارید، بهتر است سراغ مدل های کوچک و قابل حمل بروید.

در مقاله بعدی به معرفی دیزل ژنراتورهای کوچک و مزایای آنها می پردازیم و تفاوت مدل های کوچک دیزلی و بنزینی را توضیح می دهیم. در آینده با پارسیان دیزل همراه باشید تا نحوه خرید یک دیزل ژنراتور کوچک و کارآمد را توضیح دهیم.

ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که دیزل ژنراتور کوچک چیست؟ ژنراتورهای کوچک معمولاً بین 2.5 تا 100 کاوا اندازه دارند و قابل حمل هستند و برای تامین برق و مصارف کوچک استفاده می شوند. به طور کلی مدل های کوچک هوا خنک هستند و به آنها دیزل ژنراتور خانگی نیز می گویند.

کاربردهای دیزل ژنراتور کوچک

یکی از مهمترین مزیت های ژنراتورهای کوچک قابلیت حمل و اندازه کوچک آنهاست که باعث می شود نگران تجهیز فضای بزرگ نباشیم. مدل جدیدی که در حال حاضر در حال تولید است، کارآمدتر است و صدای کمتری نسبت به مدل قدیمی تولید می کند. در میان توابع مختلف از این دستگاه های قابل حمل آنها به شرح زیر است:

کشاورزی و استفاده در مزرعه

ساختمان های مسکونی و ساختمان های کوچک

ویلا و مراکز نگهبانی

کاه و خاک رس

قایق های کوچک، اتوبوس و کامیون

گلخانه ها و دامداری ها و مرغداری ها

رستوران ها

و…

مزایای یک دیزل ژنراتور کوچک چیست؟

در حال حاضر دیزل ژنراتورهای کوچک شناخته شده ای در بازار وجود دارد که از بین آنها می توان از هیوندای به عنوان یکی از بهترین ها نام برد. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب این دستگاه مزیت های منحصر به فرد آن است. فرقی نمی کند که از این ژنراتور برای تامین برق اضطراری استفاده می کنید یا برای کارهای معمولی یا پرایمینگ. در هر صورت، مزایا شامل شما می شود.

1. در دسترس بودن بالا

ما سه نوع ژنراتور با سوخت های مختلف از جمله گازوئیل، بنزین و گاز داریم. مدل های دیزلی 80 درصد از بازار ژنراتورها را تشکیل می دهند و مدل های بنزینی و گاز طبیعی بقیه را تشکیل می دهند. بازار و مشتریان بیشتر به مدل‌های دیزلی علاقه دارند و می‌توان مدل‌های کارکرده یا کارکرده را آزادانه خریداری کرد.

2. تعمیر کمتر دیزل ژنراتور

هر ژنراتوری نیاز به تعمیر دارد، اما در مدل دیزلی این میزان بسیار کمتر خواهد بود. اگر می خواهید این دستگاه کارآمد را حفظ کنید یا تعمیر و نگهداری منظم و قابل قبولی را انجام دهید، روغن آن را به طور مرتب تعویض کنید. ژنراتورهای بنزینی نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند زیرا شمع و روغن آنها باید همزمان تعویض شوند. اگر ژنراتور شما قدیمی است، باید کاربراتور را نیز تعمیر کنید.

3. قدرت و ثبات

در آزمایش‌هایی که بر روی هر دو ژنراتور بنزینی و دیزلی انجام شد، عملکرد و بازده مدل‌های دیزلی بهتر از مدل‌های بنزینی بود. نتایج نشان می دهد که در برخی موارد، طول عمر یک دستگاه دیزلی سه برابر بیشتر از نسخه های بنزینی است.

4. مقرون به صرفه و مقرون به صرفه

اگر به پمپ بنزین هایی که هم بنزین و هم گازوئیل عرضه می کنند نگاه کنید، متوجه می شوید که گازوئیل بسیار ارزان تر از بنزین است. با انتخاب یک موتور دیزل، لازم نیست نگران هزینه بالای تامین سوخت باشید زیرا هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

5. بهره وری بهتر دیزل

عملکرد و کارایی موتورهای دیزلی بهتر از موتورهای بنزینی خواهد بود. در بسیاری از موارد مشخص شده است که موتورهای دیزلی نیمی از سوخت موتورهای بنزینی را مصرف می کنند و با همان مقدار قدرت کار می کنند. با این حال، یک دیزل ژنراتور عملکرد بهتری دارد و عمر بیشتری برای شما خواهد داشت.

سوخت دیزل گرمای کمتری نسبت به بنزین دارد، بنابراین ایمن تر است. لازم به ذکر است که دیزل ژنراتورها نسبت به نمونه های بنزینی مشکلات آتش سوزی کمتری دارند. درست است که مهم نیست از چه سوختی استفاده می کنید، باید مراقب باشید و به خوبی از ابزار خود مراقبت کنید.

قیمت یک موتور دیزل به عوامل مختلفی از جمله نوع تجهیزات، نوع آن، نوع تجهیزات، توان خروجی، استفاده و تحرک ارتباط مستقیم دارد. به طور معمول، موتورهای دیزلی کوچک بین 6.8 تا 220 کیلو ولت آمپر هستند و در فرکانس 50 تا 60 هرتز کار می کنند.

این ژنراتورهای مقرون به صرفه برای تامین برق برای تولید و صنایع کوچک تجاری، مسکونی، کشاورزی و مخابرات استفاده می شود.

بهترین دیزل ژنراتورهای کوچک کدامند؟

اگر برای خرید و فروش ژنراتور به بازار مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که این واحدهای کوچک و گاها قابل حمل در انواع و مدل های مختلف موجود هستند. بسته به بودجه خود می توانید متناسب با نیاز خود یکی را انتخاب کنید. در زیر تعدادی از بهترین دیزل ژنراتورهای کوچک را معرفی می کنیم:

1. بنز:

شرکت بنز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موتورهای دیزلی قابل حمل و کوچک است که هیچکس نام آن را نشنیده است.

2. استمفورد

استمفورد یکی از برندهای انگلیسی پیشرو در بازار است. موتورهای دیزلی کوچک طراحی می کند و به دلیل کیفیت محصولاتش شناخته شده است.

3. پرکینز

اگر از طرفداران اخبار ژنراتور هستید، غیرممکن است که از Perkins نشنوید. این شرکت پرفروش ترین و معروف ترین محصولات دنیای ژنراتور را دارد و می تواند دیزل ژنراتورهای قدرتمندی را عرضه کند.

4. لی کامینز

کامینز یکی از شرکت های بزرگ آمریکایی است که به دلیل تولید دیزل ژنراتورهای کوچک با کیفیت بالا به شهرت رسیده است.

به طور کلی از دیزل ژنراتورها برای مصارف پزشکی و غیره استفاده می شود. نقش مهمی در صنایع مختلف از جمله در این مقاله به معرفی دیزل ژنراتورهای کوچک، مزایا و کاربردهای آنها در صنعت پرداخته ایم. از اینکه تا پایان این مقاله همراه ما بودید متشکریم.