دولت آینده در مسیر ترمیم شکاف سیاسی و اجتماعی حرکت کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دولت آینده در مسیر ترمیم شکاف سیاسی و اجتماعی حرکت کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام محمد جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تشریح لزوم شرکت پرشور در انتخابات و تبیین شاخص‌های اینکه دولت چهاردهم باید چگونه باشد، اظهار کرد: دولت چهاردهم باید همچون دولت سیزدهم تلاش کند تا امنیت داخلی، مبتنی برتفاهم و اقناع و تقویت سرمایه اجتماعی را در داخل بیافزاید و تولید بازدارندگی فعال را همزمان با افزایش مشارکت مردم در اداره کشور و تقویت توان دفاعی تداوم و تعمیق بخشد.

وی وی تلاش‌افزایی برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی را جز دیگر شاخص دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: حوادث سال ۱۴۰۱ و قبل از آن در ۹۸ و ۹۶ گرچه با توطئه‌ی دشمنان آلوده به آشوب‌های منافقان و سلطنت‌طلبان و بدخواهان ایران داشت اما نباید منکر اعتراض‌ها و نارضایتی‌های بخش زیادی از مردم شد، اگر بخش اعتراضی و نه لایه شورشی وقایع ۱۴۰۱ را به‌عنوان مهم‌ترین رخداد اعتراضی چند سال اخیر بدانیم، لذا دولت آینده با فهم درست از عدالت و پیشرفت، باید در مسیر ترمیم این شکاف و فاصله حرکت کند.

خطیب جمعه اصلاندوز تصریح کرد: ارتقا سطح اخلاق سیاسی در کشور دیگر شاخص دولت چهاردهم باید باشد که بی‌تردید بخشی از استقبال پرشور از پیکر «آیت‌الله رئیسی» به شخصیت اخلاقی و صفات والای اخلاقی ایشان باز می‌گشت. مردی که برخلاف بسیاری از دولتمردان سابق، شخصیتی تنش‌زدا و فیصله‌بخش و البته صادق و اخلاقی داشت.

حجت الاسلام جعفرزاده عبور از دوقطبی‌های کاذب و حرکت در مسیر پیشرفت از شاخص‌های دیگر دولت چهاردهم عنوان کرد و اضافه کرد: ساختن دوقطبی‌های لحظه‌ای و کم‌عمق، خواست و پروژه گروه‌ها و جریان‌های بحران‌زیست است، جریان‌هایی که حیات‌شان در ساخت دوقطبی‌های بی‌محتوا است که اگر از آن‌ها سوال شود تفاوت شما با گروه رقیب در ایده‌های بنیادی چیست، جوابی نخواهند داشت. انتخابات آینده باید عاری از این دوگانه‌های موهوم و مصنوعی باشد که نتیجه‌ای جز سوخت سرمایه اجتماعی و سرخوردگی ندارد.

اسلامی و ملی بودن مهم‌ترین ویژگی مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب است

وی با تشریح ویژگی‌های مجلس تراز برای ایران قوی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجلس شورای اسلامی در تراز انقلاب، اسلامی و ملی بودن آن است و بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی مظهر وحدت ملی و یکپارچگی و اتفاق همه گروه‌ها، قومیت‌ها، سلایق و عقاید است، مجلسی که از منتخبان حقیقی ملت بزرگ ایران تشکیل‌شده است، نمایندگان شهرها و استان‌های دور و نزدیک، نمایندگان اقوام گوناگون ایرانی، نمایندگان سلایق و عقاید سیاسی، نمایندگان اقلیت‌های دینی در کنار مسلمانان، همه با هم برای انجام وظایف قانونی خود همکاری و تلاش می‌کنند. این یکی از باشکوه‌ترین جلوه‌های اتحاد ملت ایران است.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با بیان اینکه اینجا همه برای پیشرفت ایران اسلامی و سربلندی و پیروزی نظام پرافتخار جمهوری اسلامی مجاهدت می‌کنند و همه یک هدف را می‌جویند، ادامه داد: گزافه نیست اگر بگوییم تنظیم ضربان و حیات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور وابسته به نظام قانون‌گذاری مطلوب است و بهره‌مندی از آن می‌تواند متضمن رشد و پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف باشد، امید است که منتخبان ملت در مجلس دوازدهم ضمن توجه جدی به توصیه‌های ۱۲ گانه مقام رهبری، بنیان‌گذار مجلسی باشند که مصوبات آن ضعف‌های موجود در حوزه نظارت را مرتفع کرده و با ارائه گزارش تحقیق و تفحص‌های نیمه‌کاره و اعلام آن به مردم پاسخگوی اعتماد آنها باشند.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی برای بازداشت نتانیاهو گفت: کشور آمریکا و مدعی حقوق بشر که تا به امروز ۵۰ بار از حق وتوی خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده کرده است، در دولت بایدن و همزمان با نسل‌کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه نیز این حمایت‌ها را ادامه داد. قطعنامه‌هایی که خروجی آن طی حدود هشت ماه اخیر، بیش از ۳۵ هزار شهید و ۸۰ هزار مجروح در این باریکه جغرافیایی است. برخلاف مخالفت چند کشور از قبیل آمریکا، انگلیس، جمهوری چک و اتریش از تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی اما گویی درخواست دادستان کل دیوان برای دستگیری نتانیاهو با استقبال بسیاری از کشورها حتی متحدان اروپایی کاخ سفید مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا حتی اگر به بهانه عدم شناسایی دیوان کیفری از اجرای حکم سر باز بزند باز ۱۲۴ کشوری که دادگاه را به رسمیت می‌شناسند، موظف به‌دستگیری نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هستند که حتی در صورت عدم دستگیری این ۲ مقام صهیونیستی، این اقدام به جای دیوان کیفری، عمق انزوای سیاسی بین‌المللی رژیم اشغالگر را به تصویر کشیده است.

امام جمعه اصلاندوز ضمن گرامی داشت هفته ملی بدون دخانیات تصریح کرد: وابستگی‌هایی که دخانیات ایجاد می‌کند می‌تواند سر منشأ مشکلات بسیار زیادی برای نسل آینده و فرزندان ما باشد، بنابراین خانواده‌ها باید با تمام توان در برابر صیانت نسل آینده در برابر دخانیات تلاش کنند و متخصصین این حوزه باید آسیب‌هایی که این موضوع بر سلامت جسمانی فرزندان می‌گذارد را برای جامعه تبیین کنند که از مسؤولین مربوط می‌خواهم زمینه ترک دخانیات را برای جوانان و یا خدای ناکرده نوجوانانی که مبتلا به این مسئله مضر شده‌اند را در شهرستان اصلاندوز ایجاد کنند.