علمی و پزشکی

دسترسی تولیدکنندگان غذا و دارو به نتایج آنالیز الکترونیکی

دکتر. مقدسي با بيان اينكه سيستم شبكه آزمايشگاهي ملي سازمان غذا و دارو با تلاش متخصصان غذا و پزشكي و مهندسين و بخش خصوصي عمل مي كند ، افزود: در اين سيستم دسترسي به آخرين روش هاي استاندارد آزمايش ، FDA محدودیت های آزمایش مورد تأیید شامل ویژگی های سلامت محور مانند دسترسی و ثبت آزمایشگاه های سازنده است.
از جمله ویژگی های این سیستم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت اشخاص حقوقی برای مشاهده برگه آنالیز ، ثبت نام و ارسال نمونه به آزمایشگاه و ثبت آزمایشگاه سازنده
  • ثبت نام افراد و پذیرش نمونه ها در سیستم ، از جمله مسئولان فنی ، عموم مردم و صاحبان مشاغل
  • درخواست مجوز بهره برداری از آزمایشگاه های شریک ، آزمایشگاه های منطقه آزاد و آزمایشگاه های مجاز تولید و تأیید اعتبار
  • درخواست تأییدیه اصلی را به آزمایشگاههای مجاز ارسال کنید
  • امکان ارائه درخواست گواهی GLP

مقدسی افزود: با توجه به امکان تأیید کلیه فرمهای الکترونیکی گزارش آزمایش کالاهای سلامت محور توسط شبکه آزمایشگاه ملی و سند دکتر محمدرضا شن ساز ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در کلیه ارگانها و سازمانهای ذیربط تأیید می شود. گمرک جمهوری اسلامی ، سازمان ملی استاندارد ، وزارت امور داخلی ، سازمان بازرسی کل ، نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ، مرکز مبارزه با قاچاق انسان ، سازمان دامپزشکی ، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، دادگاه ، انجمن تولید کنندگان مواد اولیه دارویی و سازمان جمع آوری و فروش اموال ؛ پس از آن ، فقط برگه های گزارش تست الکترونیکی و سایر برگه های گزارش دهی صادر شده از طریق این شبکه ، که قابل اعتماد ، قابل اعتماد بوده و می توانند به مراجع قانونی کشور ارجاع شوند ، معتبر و مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیستند. آنها دارو نیستند.

دکتر. مقدسی درباره مجوزهای قابل دریافت در این سامانه گفت: متقاضیان می توانند اصولاً (پس از بررسی اسناد و مدارک و اولین پروانه صادر شده به متقاضی جهت راه اندازی آزمایشگاه مطابق با قوانین و شرایط مصوب سازمان) و پروانه بهره برداری موافقت کنند. (پس از بررسی اسناد ، بررسی و تأیید کمیته فنی برای اطمینان از توانایی آزمایشگاه در انجام فعالیتهای آزمایشی ، مجاز به شروع آزمایش مورد تایید آزمایشگاه است).

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام برای دسترسی به داده های شبکه آزمایشگاهی اقدام می کنند می توانند از طریق وب سایت https://fdlabnet.fda.gov.ir/ اقدام کنند و تأکید کردند که همکاران ما در مرکز تماس 91301308 آماده هستند. برای پاسخگویی و راهنمایی سوالات واحدهای محترم تولید کننده و وارد کننده.

2121