ورزشی

جشن تولد رامین رضاییان و کنعانی‌زادگان/ ستاره تیم‌ملی خط خورد!

ورزش ایران و جهان، امروز با رخدادهای گوناگونی همراه بود که گزیده‌شان در این گزارش آمده است.

به گزارش ایران تودی، مهاجم تیم ملی فوتبال بازی برگشت مقابل ترکمنستان را هم از دست داد.

تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری مسابقه برگشت خود مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶عصر یکشنبه راهی عشق‌آباد ترکمنستان خواهد شد.

پاکدامن ستاره شد، پاریس میزبان شمشیربازان پارس

شمشیربازی سابر ایران در سال ۱۴۰۲ نتوانست در بازی‌های آسیایی طبق انتظار کار کند اما در رویدادهای دیگر مدال‌های مهمی را گرفت و علی پاکدامن سال موفقی را گذراند.

شمشیربازی ایران در سال ۱۴۰۲ بیشتر موفقیتش را همانند سال‌های گذشته مدیون اسلحه سابر بود. سابریست‌ها توانستند در قهرمانی آسیا، جام‌ جهانی اسپانیا و جام‌ جهانی گرجستان مدال‌آور باشند. در بازی‌های آسیایی هم سابر توانست دو برنز بگیرد اما انتظارها را آنچنان که باید، برآورده نکرد. تیم سابر همچنین موفق شد سهمیه تیمی المپیک را تا حد زیادی قطعی کند و تنها یک مسابقه دیگر تا اعلام رسمی این سهمیه فاصله دارد.

شام خارج از اردوی اعضای تیم ملی ایران

اعضای تیم ملی فوتبال پس از پنج روز حضور در اردو، شام خود را بیرون از اردو صرف کردند. با هماهنگی انجام شده، اعضای تیم ملی فوتبال پس از پنج شب حضور در اردو، شام خود را در یکی از رستوران‌های خارج از اردو صرف کردند.

در جریان این شام تیمی، کیکی به مناسبت تولد رامین رضاییان و حسین کنعانی‌زادگان بریده شد و اعضای تیم عکسی به یادگار گرفتند.

۳ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در خطر محرومیت در مقدماتی جام جهانی

۳ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در صورت دریافت کارت زرد دیدار مقابل هنگ کنگ را از دست خواهند داد.

تیم ملی فوتبال ایران ۷ فروردین در ورزشگاه عشق آباد ترکمنستان بازی برگشت را مقابل این تیم در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برگزار خواهد کرد.

درخشش مرد شماره یک شطرنج ایران در بوندس‌لیگا

مرد شماره یک شطرنج ایران با سه برد متوالی در لیگ بوندس‌لیگا و با لایو ریتینگ ۲۷۲۷.۵، با ۶ رده صعود در جایگاه بیست و سومین شطرنج‌بازان برتر دنیا قرار گرفت.

پرهام مقصودلو سوپر استاد بزرگ شطرنج که در تیم لینتس اتریش مشغول است، در دور نهم مقابل استاد بزرگ مارین بوسیوچیچ و در دور هشتم برابر استاد بین‌المللی فابیان پلازگامر پیروز شد.

گاف طلایی، خداحافظی دراماتیک و ماراتن دردسرساز

 اتفاقات مختلفی در سال ۱۴۰۲ در دوومیدانی افتاد که با برخی از آنها خانواده این رشته خوشحال شدند و با برخی دیگر ناراحت.

دوومیدانی در سالی که گذشت اتفاقات مختلفی را پشت سر گذاشت و حواشی مختلفی را هم تجربه کرد. هر چند در برخی مسابقات ناکام شد اما در تعدادی مسابقه دیگر هم مدال‌هایی را به دست آورد. شاید بتوان خداحافظی احسان حدادی از دنیای قهرمانی را یکی از مهمترین اتفاقات دوومیدانی در سال گذشته عنوان کرد. قهرمانی که پس از سال‌ها و سپری کردن یک دوره ناکامی در دایره پرتاب اشک ریخت تا فصل جدیدی از حضورش در ورزش را آغاز کند.

اعزام تیم ملی به باکو با ۶ بوکسور/ شه‌بخش خط خورد

تیم ملی بوکس ایران با شش بوکسور عازم تورنمنت بین‌المللی جاده ابریشم در باکو شد. تیم ملی بوکس ایران برای حضور در تورنمنت بین‌المللی جاده ابریشم که به میزبانی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود، پس از حذف نام دانیال‌ شه‌بخش با شش بوکسور عازم باکو شد.

بوکسورهای ایران برای حضور در این تورنمنت، بامداد امروز (شنبه – ۴ فروردین ۱۴۰۳) با ترکیب مهدی پرویزی، مصطفی ریگی، باقری فرجی، مهدی امیری، کسری طهماسبی و روزبه صفری، تهران را به مقصد باکو ترک کردند.

ژاوی پسر رونالدینیو را به تیم نخست بارسا فراخواند

سرمربی آبی‌-اناری‌ها به خاطر حضور چندین بازیکن تیمش در اردوهای ملی از پسر رونالدینیو برای حضور در تمرین تیم نخست بارسلونا دعوت کرد.

ژاوی در دوران حضورش در بارسلونا نشان داده است که به بازیکنان جوان اعتماد زیادی دارد. او علاقه زیادی به آکادمی لاماسیا دارد و در فصل جاری از دو بازیکن ۱۶ساله در ترکیب اصلی بارسلونا استفاده کرده که درخشش آنها باعث شده است تا حتی به تیم ملی فوتبال اسپانیا هم دعوت شوند.

انتهای پیام

بخش مقالات ورزشی

دارای یک علاقه‌ی عمیق به ورزش و تجربه‌ی بیش از 10 سال در صنعت رسانه‌های ورزشی. با ارائه‌ی تحلیل‌های دقیق و اخبار روزمره، هدفمندی مخاطبان را در جهت افزایش دانش و آگاهی ورزشی تقویت می‌کنم. همراه با من باشید تا به دنیای هیجان انگیز ورزشی نگاهی داشته باشیم.