عمومیکسب و کار ایرانیان

جدول مقایسه مشخصات تیپ های کوییک

معرفی اجمالی سایپا کوییک

سایپا کوییک یک خودروی هاچبک است که برای اولین‌بار در سال ۹۶ به بازار عرضه شده و توانسته است جایگاه نسبتا خوبی در بازار ایران کسب نماید.

این ماشین در واقع نسخه فیس‌لیفت تیبا ۲ هاچبک است که قسمت‌های مختلفی مثل چراغ‌های جلو و عقب، سپرها، قسمت‌های داخلی مثل رودری‌ها و داشبورد آن دستخوش تغییر شده است.

برخی از افراد عقیده دارند که به دلیل وجود زه مشکی دور گلگیر و میله باربند سقفی، این خودرو در دسته کراس‌اورها قرار می‌گیرد اما خیلی از افراد آن را یک خودرو هاچبک می‌دانند.

مقایسه انواع کوییک‎‎

از زمان عرضه انواع کوییک‎‎ به بازار تا به امروز شرکت سایپا با کم و زیاد کردن برخی قابلیت‌ها و طراحی قسمت‌های داخلی و بیرونی، انواع مختلفی از خودرو کوییک را به بازار عرضه کرده است که در ادامه به بررسی انواع تیپ های کوییک خواهیم پرداخت:

۱- کوییک معمولی

اولین نسل از خودروی کوییک همان کوییک معمولی یا کوییک دنده‌ای است که در سال ۹۶ به بازار عرضه شد. این ماشین از لحاظ فنی تفاوت خیلی خاصی با تیبا ۲ ندارد و از موتور هشت سوپاپ ۱.۵ لیتری که تحت عنوان m15 نیز شناخته می‌شود بر روی آن استفاده شده است.

همچنین گیربکس این مدل نیز به‌صورت دستی و ۵ دنده است. حداکثر قدرت این موتور ۸۷ اسب بخار بوده و گشتاور منتقل‌شده به چرخ‌های جلوی آن نیز ۱۲۸ نیوتن بر متر عنوان شده است. شتاب صفر تا صد این مدل ۱۳ ثانیه و مصرف سوخت آن نیز ۷.۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در نظر گرفته می‌شود.

امکانات رفاهی این مدل عبارتند از سنسور پارک عقب، سیستم تهویه دیجیتالی غیر اتوماتیک، دماسنج، 2 عدد کیسه هوا، ترمزهای ABS و EBD، امکان تنظیم 6 حالته صندلی راننده و 4 حالته صندلی شاگرد، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب و امکان تنظیم برقی آینه‌های کناری اشاره کرد.

معرفی کوییک دنده‌ای و اتوماتیک (معمولی)

برای اینکه بهترین مدل کوییک را انتخاب کنید ابتدا باید انواع کوییک را بشناسید. مان‌طور که اشاره شد کوییک نسخه فیس‌لیفت تیبا هاچبک به حساب می‌آید که تنها بخش‌هایی از ظاهر آن نسبت به تیبا ۲ دستخوش تغییر شده اما از لحاظ ساختار و باطن تفاوت چندانی بین این دو خودرو مشاهده نمی‌شود.
در نمای روبرو شرکت سایپا سعی کرده تا به کلی طرح چهره کوییک را تغییر دهد و نسبت به تیبا ظاهری اسپرت و جوان‌پسندتر برای این محصول به وجود آورد‌. نتیجه کار هم نسبتا جذاب از آب درآمده و فرمی نسبتا تهاجمی‌تر از تیبا برای چهره کوییک خلق شده است.
طرح سپر جلو پنجره و چراغ‌ها به کلی متحول کرده و تا حد امکان از اشکال هندسی با فرمی اسپرت‌تر در این قسمت استفاده شده است. نمای بغل تغییر محسوسی نسبت به تیبا ندارد و به طور کلی همان المان‌ها را به نمایش می‌گذارد. بخش عقب خودرو نیز کاملا تغییر کرده و طرح چراغ‌ها و سپر کوییک مدرن‌تر از تیبا ۲ طراحی شده است. فروش اقساطی کوییک نیز این مزیت را برای کم در آمدها و حقوق بگیرها بوجود می آورد تا بتوانند خودروی کوییک را بصورت اقساطی که ماه به ماه پرداخت میکنند