تفاوت فروش از طریق سئو و تبلیغات گوگل
دو مسیر متفاوت و جداگانه برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل هستند. که بنا به اهداف و نیازهای کسب و کار شما، هر دو روش می توانند به خوبی باعث قرار گرفتن وب سایت شما در صفحه اول گوگل شوند. اما گاهی شرایط به گونه ای می شود که تبلیغات گوگل نسبت به سئو برتری پیدا می کند و صاحبان کسب و کارها، تبلیغات گوگل را به عنوان روش اصلی تبلیغاتی خود انتخاب می کنند. در این مقاله به بررسی مهم ترین تفاوت های تبلیغات گوگل و سئو و همچنین مزایای هر دو روش پرداخته ایم.
یک بخش مهم که به سئو سایت شما کمک زیادی میکند، تولید محتوای یونیک و با کیفیت است. برای رسیدن به بهترین نتایج سئو نیاز است تا محتوای مورد نیاز خود را به شکل های مختلفی تولید کنید. تولید محتوای متنی تاثیر زیادی روی سئو سایت خواهد داشت. شرکت های ارائه دهنده خدمات سئو در شیراز ، معمولاً برای خدمات تولید محتوا هم می توانند به شما کمک کنند.
چرا باید در رتبه های برتر گوگل باشیم؟
کسب و کار شما در هر حوزه ای که باشد، برای ورود به دنیای وب و اینترنتی کردن کسب و کار خود در اولین قدم باید می بایست اقدام به کنید. داشتن یک وب سایت در فضای اینترنت همانند داشتن یک مغازه یا فروشگاه در دنیای واقعی می باشد. شما حتی اگر بهترین فروشگاه شهر را داشته باشید اما هیچ شخصی از فروشگاه شما بازدید نکند، هیچ سودی به دست نمی آورید. بنابراین طراحی سایت به تنهایی کافی نیست و سایت شما برای فروش بیشتر در فضای اینترنت و گوگل باید بازدید کننده داشته باشد.
اما چگونه مخاطبان را به سمت وب سایت خود جذب کنیم؟ یا بهتر است بپرسم چگونه وقتی کاربری عبارات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل سرچ کرد سایت شما به کاربر نمایش داده شود؟
چگونه باید در رتبه های برتر گوگل و در مقابل دیدگان کاربران قرار بگیریم؟
اگر کاربری در گوگل کلمه ای مرتبط با کسب و کار شما را سرچ می کند، گوگل زمانی سایت شما را به کاربر نمایش می دهد که یا بر روی سئو سایت شما کار شده باشد و یا از تبلیغات گوگل استفاده کرده باشید.
تصور کنید شغل شما “فروش فرش در تهران” است و شما یک وب سایت با محتوای کاری خود تهیه کردید، آیا همین موضوع به تنهایی، برای رقابت در فضای وب، کافیست؟
تعداد زیادی سایت در ایران در رابطه با “فروش فرش” وجود دارد، و وقتی کاربری در گوگل “فروش آنلاین فرش” یا “فروش فرش در تهران” یا هر کلمه مرتبط دیگری را سرچ کند، می تواند به این وب سایت ها دسترسی پیدا کند و نهایتا خرید خود را انجام دهد.
کاری که شما، به عنوان صاحب کسب و کار باید انجام دهید این است که وقتی کاربران و علاقه مندان به خرید “فرش”، عبارات و کلمات مرتبط با خرید و فروش “فرش” را در گوگل جستجو می کنند، سایت شما بالاتر از سایت رقبا به مخاطب به نمایش داده شود و از این طریق کاربران وارد سایت شما شده و در نهایت از شما خرید کنند، اما این کار به چه صورت ممکن می شود؟
بهترین راه نزدیک شدن به مخاطب ها در گوگل و جذب مشتری از طریق سایت، قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و در حالت ایده آل، قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل است، که این کار از دو طریق قابل انجام هست:
سئو:
سئو به طور خلاصه به مجموعه از تکنیک ها و راهکارهایی گفته می شود که باعث می شود وب سایت شما با یک یا چند کلمه کلمه کلیدی در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد و به دنبال آن فروش و سود شما بیشتر شود.
انجام سئو بر روی وب سایت های مختلف و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل از طریق سئو، همیشه کار پر زحمت و زمان بری بوده است.
بسته به میزان رقابت در کلمه کلیدی مورد نظر شما، حدودا بین 3 تا 12 ماه زمان لازم است تا سایت شما با یک یا چند کلمه کلیدی خاص در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. یعنی در طول این زمان باید بر روی سایت شما به طور متداوم فعالیت های سئو همچون و لینک سازی انجام شود و شما باید در طول این مدت برای سئو سایت خود هزینه کنید، بدون اینکه بازخوردی دریافت کنید. اما بعد از گذشت مدت زمان مورد نیاز و زمانی که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار گرفت می توانید از مزایای بسیار زیاد این جایگاه ارزشمند استفاده کنید. به همین دلیل، بسیاری از افراد سئو را یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت به شمار می آورند.
تبلیغ در گوگل:
تبلیغات گوگل نوع دیگری از تبلیغات است که باعث قرار گیری سایت شما در صفحه اول و رتبه های برتر گوگل می شود. به اینصورت که شما یک سری کلمات را به عنوان کلمات کلیدی به گوگل معرفی می کنید. با این کار شما برای گوگل مشخص کرده اید که در ازای سرچ آن کلمات سایت شما به کاربر نمایش داده شود. و گوگل در ازای دریافت هزینه از شما سایت شما را به کاربران نمایش می دهد. در تبلیغات گوگل سایت شما تا زمانی که شما به گوگل پول پرداخت می کنید به کاربر نمایش داده می شود و هر زمان سایت شما به اتمام برسد، نمایش سایت شما به کاربر هم متوقف می شود.
تفاوت تبلیغات گوگل و سئو:
برخلاف سئو که زمان بر است، تبلیغات گوگل هیچ زمانی را از شما نمی گیرد و شما می توانید در کمتر از چند ساعت در صفحات و رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید. زود بازده بودن تبلیغ در گوگل مهم ترین دلیل برتری تبلیغات گوگل نسبت به سئو می باشد. بنابراین اگر محدودیت زمانی دارید و در پیک تایم کاری خود قرار دارید، سئو اصلا گزینه مناسبی برای تبلیغات شما نیست و برعکس تبلیغات گوگل بهترین روش تبلیغات در کوتاه مدت است.
برای مثال اگر کسب و کار شما در ارتباط با “فروش آنلاین لباس” هست، مسلما بهترین تایمی که شما می توانید فروش خیلی خوبی را داشته باشید نزدیک عید نوروز هست و اگر فقط یک یا دو ماه فرصت تبلیغات دارید، قطعا سئو سایت شما نمی تواند کمک کننده باشد و هوشمندانه ترین تبلیغات برای شما که می تواند نتیجه مثبتی را برایتان به همراه داشته باشد گوگل ادوردز است. یا اگر “شرکت حمل اثاثیه و باربری” دارید، بهترین زمان برای جذب مشتری فصل تابستان می باشد و اگر در فصل تابستان هستید و فرصت کافی برای انجام سئو ندارید، تبلیغات گوگل خیلی راحت و سریع می تواند شما رو به هدفتان نزدیک کند.
یکی دیگر از تفاوت های تبلیغات گوگل و سئو این است که در سئو، شما نمی توانید با تعداد زیادی کلمات کلیدی مختلف در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و از این نظر محدودیت وجود دارد.
اما در تبلیغات گوگل شما هیچ محدودیتی برای تعداد کلماتی که می خواهید با آن ها در صفحه اول گوگل حضور پیدا کنید وجود ندارد و شما می توانید با هر تعداد کلماتی که می خواهید در رتبه های اول گوگل قرار بگیرید و فروش محصولات و خدمات خود را چند برابر کنید.
یکی از مهم ترین تفاوت های تبلیغات گوگل و سئو و درواقع یکی از نسبت به سئو این است که وب سایت هایی که با استفاده از گوگل ادوردز در صفحه اول گوگل قرار می گیرند در بسیاری از موارد بالاتر از سایت های سئو شده به نمایش در می آیند. یعنی حتی اگر سایت شما با سئو در رتبه یک گوگل قرار داشته باشد. سایت رقیب شما می تواند با استفاده از تبلیغات گوگل بالاتر از سایت شما قرار بگیرد و به کاربر نمایش داده شود.
این موضوع در کسب و کارهای پر رقابت در تبلیغات گوگل مانند باربری ها، قالیشویی ها، شرکت های خدمات نظافتی، دفاتر ثبت شرکت و …. اهمیت بیشتری پیدا می کند. چون حتی اگر شما با سئو در رتبه اول هم باشید در بیشتر اوقات سایت رقبایتان بالا تر از وب سایت شما به نمایش در می آید.
در تبلیغات گوگل به ازای هر کلیک از بودجه ی تبلیغاتی شما هزینه کسر می شود. اگر شما تعداد بالایی کلیک در طول روز دریافت کنید، باید به همان میزان هم هزینه بیشتری به گوگل پرداخت کنید. اما در سئو وقتی سایت شما در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرد، فرقی نمی کند یک نفر وارد سایت شما شود و یا هزاران کاربر بر روی سایت شما کلیک کنند. شما هیچ هزینه اضافه ای به گوگل پرداخت نخواهید کرد و این یکی از مزایای سئو نسبت به تبلیغات گوگل است.
کدام روش تبلیغات بهتر است؟ سئو یا تبلیغات گوگل؟
برای اینکه بتوانید از بین ، روش صحیح تبلیغات را برای کسب و کار خود انتخاب کنید در ابتدا باید هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید. اگر به دنبال گرفتن نتیجه در کوتاه مدت هستید تبلیغات گوگل بهترین گزینه برای تبلیغات شماست. اما اگر به دنبال نتیجه گرفتن در دراز مدت هستید سئو برگ برنده شماست. البته سئو و تبلیغات گوگل هیچ تاثیر منفی بر روی یکدیگر ندارند و معمولا بیشتر کسب و کارها از هر دو روش برای تبلیغات خود استفاده می کنند و هم سئو و هم تبلیغات گوگل را به طور همزمان بر روی سایت خود اجرا می کنند. ضمن اینکه نباید از غافل شد. اگر چه تبلیغات گوگل به طور مستقیم بر روی سئو سایت شما تاثیر ندارد، اما می توانید از آمار و اطلاعات به دست آمده از گزارش های گوگل ادز در پلن های مربوط به سئو استفاده کنید.
مزایای استفاده از هر دو روش تبلیغاتی سئو و تبلیغات گوگل این است که می توانید تا زمانی که سایت شما با سئو در نتایج برتر قرار نگرفته از تبلیغات گوگل استفاده کنید تا از رقبای خود عقب نیفتید. همچنین پس از اینکه سایت شما با سئو با کلمات کلیدی خاصی در رتبه های برتر گوگل قرار گرفت می توانید برای سایر کلماتی که با سئو جایگاهی ندارید هم مجدد از تبلیغات گول استفاده کنید. درواقع سئو و تبلیغات گوگل به نوعی مکمل یکدیگر هستند و بهتر است برای پیشرفت هرچه بیشتر در دنیای اینترنت از هر دو روش استفاده کنید.
فرآیندی است که از طریق آن میتوانید سایت خود را برای معرفی به موتورهای جستجو بهینه کنید. یک یا یک کمپین تبلیغاتی بهازای پرداخت پول است که از طریق آن سایت شما در نتایج ابتدایی گوگل نمایش میابد. اما کدام فرآیند برای کسبوکار شما موثرتر است؟ در این مقاله از بلاگ وبرمز شما را با تفاوت سئو و ، انتخاب سئو یا ادوردز برای کسبوکارها و استفاده همزمان این دو فرآیند آشنا خواهیم شد.
ادوردز و سئو مهمترین مولفههای بازاریابی موتور جستجو (SEM) میباشد و از بهترین ابزارها به هنگام ادارهی کمپینهای میباشند.
آنها با هم تفاوتها و تشابهاتی دارند و مواقعی نیز هستند که شما باید از آنها با هم استفاده کرده و یا بسته به کسبوکار و اهداف بازاریابیتان آنها را جداگانه مورد استفاده قرار دهید.
گوگل ادوردز چیست؟
اگر تازه وارد بازاریابی دیجیتال شدهاید، ممکن است شنیده باشید که افراد در مورد صحبت میکنند، ادوردز و عباراتی همانند PPC، بدون اینکه بدانند این کلمات به چه معنی هستند، مناقصاتی را انجام میدهند.نگران نباشید، هدف این پست این است که بتوانید این عبارات را متوجه شوید. بهتر است شروع کنیم.
گوگل ادوردز نوعی پلت فرم تبلیغاتی است که گوگل آن را اداره میکند. مبلغان میتوانند از این پلت فرم به منظور قرار دادن تبلیغاتشان در صفحات نتایج جستجوی گوگل، محصولات گوگل (، و غیره) و هزاران وبسایت دیگری که در برنامه ادورودز به عنوان ناشر فعالیت دارند (که به آن گوگل ادسنس می گویند) قرار دهند.
شما به عنوان یک تبلیغ کننده، می توانید زمانی که کسی روی تبلیغاتتان کلیک کرد (هزینه ای به ازای هر کلیک) و یا زمانی که افراد تبلیغات شما را دیدند (CPM یا هزینه به ازای هزار ایمپرشن)، هزینه ای بپردازید.