عمومی

تأکید رئیس مجمع تشخیص مصلحت بر رفع فوری مشکلات معیشتی

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،

به گزارش روابط عمومی شورای تفاوت هدفمند ، آیت الله آملی لاریجانی ، در جلسه امروز (چهارشنبه ، 14 جولای) مجمع ، شخصاً به دلیل شرایط کرونا مجازی برگزار کرد ، فرارسیدن ماه ذی الحجه را تبریک گفت. و اعیاد مقدس این ماه بزرگ ، به ویژه عید قربانی ، که وی آن را یکی از برکات علوی برای همه بشریت دانست ، و گفت: ما از خدا می خواهیم که همه ما را در استان ملا الموحید حمایت کند. امیرالمومنین علی (ع) به همه مسلمانان ، به ویژه نماز ، موفقیت و تشویق خواهد داد ، حتی اگر در همه روزها و در این ماه مبارک ، به ویژه در روز عرفه تعطیل نباشد. همه ما راهی برای سعادت ، رستگاری و سطوح بالاتر پیدا خواهیم کرد.

رئیس شورای تفاوت هدفمند ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای که به عنوان رئیس دیوان در جلسه امروز مجمع حضور داشت ، انتصاب وی توسط مقام معظم رهبری را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد. من سالهاست که او را با دین ، ​​فضل و اشراف در قضاوت می شناسم.

وی افزود: من در اینجا شهادت می دهم كه در مدت حضورم در دادگستری ، هیچ كار مهم و دشواری وجود نداشته است كه از آنها بخواهیم انجام دهند و با وجود همه سختی ها و مسئولیت های مختلف ، آنها آن را نپذیرفتند. برای خداوند متعال توفیق انجام این وظیفه بسیار سخت را آرزو داریم و اطمینان داریم که وی با شناخت روح و شخصیت فرهیخته و فهمیده خود در این راه موفق خواهد بود.

آیت الله آملی لاریجانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: ما از دولتهای فعلی و آینده می خواهیم برای کنترل تورم شدید و کنترل نشده فوراً فکر کنند و به ویژه اقدامات لازم را برای رفع مشکلات معیشتی مردم انجام دهند. فقیر و محروم ».

رئیس شورای تشخیص هدف با اشاره به آیات و روایات متعدد ، به ویژه توصیه امیرالمومنین علی (ع) به مالک اشتر در مورد لزوم رسیدگی به محرومان ، آن را یکی از مهمترین آنها دانست. وظایف دولت اسلامی و خاطرنشان کرد: پرداخت های کلان ، به ویژه توزیع به صورت یارانه پنهان در مورد حامل های انرژی ناعادلانه انجام می شود.

وی گفت: البته ما افزایش یارانه نقدی را توصیه نمی کنیم ، زیرا چنین یارانه ای باعث ایجاد پول و تورم بیشتر می شود. و در هر صورت ، ما معتقدیم که مانند سایر م componentsلفه های معیشتی مردم ، نیاز فوری به فکر یارانه های پنهان است که فراتر از یارانه های نقدی است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: در حالی که مباحث اساسی مانند اصلاح ساختار بودجه ، بهبود سیستم مالیاتی ، تغییر سیستم بانکی و غیره بسیار مهم است ، ما به شدت از دولت فعلی و دولت آینده می خواهیم که به این موارد اساسی اضافه کنند. فوری برای امروز و فردا ، به ویژه برای لایه های پایین جامعه.

وی گفت: “ما امیدواریم كه در آینده نزدیک جلسه ویژه ای برای بحث و جمع آوری پیشنهادات اعضای محترم تشکیل شود. مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حل مشکلات معیشتی مردم کمک خواهد کرد. ما برنامه های فوری خواهیم کشید.” نتایج گفتگوهای مقام معظم رهبری.

آیت الله آملی لاریجانی ضمن پرداختن به مشکلات مرتبط با بیماری عروق کرونا قلب و موج پنجم بروز آن ، از تلاش و همکاری مردم و مسئولان برای کنترل و تسریع در آن از کارگران در این زمینه به ویژه کارکنان پزشکی تشکر کرد. استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان در واکسیناسیون ترجیح داده می شوند.

براساس این گزارش ، ادامه بحث درباره شکل گیری سیاست های کلی تأمین اجتماعی امروز در دستور کار مجمع قرار گرفت و سایر موارد این سیاست ها به تصویب اعضای مجمع رسید.