علمی و پزشکی

تأکید جامعه مدرسین بر لزوم رعایت مضاعف شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عزاداری‌ها

در ابتدای ماه محرم ، انجمن مدرسین حوزه علمیه شن با صدور بیانیه ای بر اهمیت اجرای کامل اقدامات بهداشتی در مراسم عزاداری تأکید کرد.

به گزارش ایران تودی ، متن بیانیه با امضای رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه گم ، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری به شرح زیر است:

“ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر ، ماه حرکت تاریخی اباعبدالله الحسین ، سرور و سالار شهیدان ، در راه احیای اسلام گام نهاده است.) یک فرصت بسیار خوب برای اطاعت

بر اساس مکتب بزرگ عاشورا و راهنمایی های حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و توصیه های مقامات عالی (دامات برکتام) که از صحنه های مختلف تقلید می کردند ، ملت محترم ایران ارتباط عمیقی با حماسه حسین و آزادی و افتخار را از شهید کربلا کسب کرد. عزت و اعتبار و قدرت این افراد تا آخرین نفس پیمان خود با شهید مظلوم و سرافراز کربلا در کربلا باقی خواهد ماند.

انجمن مدرسان حوزه علمیه شن با تواضع بر اساس حدیث روشنگر امام رئوف علی بن موسی الرضا (علیه السلام) “خداوند بر عبدالاحیاء امرنا رحمت کند” در تعظیم و احترام حسین قدم برداشت. جلسات خطبه برگزار کرد و بر موارد زیر تأکید کرد:

1. مبلغان ، مبلغان و ذکرهای ممتاز ، از فرصت بی نظیر ماه محرم و صفر برای تبلیغ ارزشمندترین و پویاترین طرح اجتماعی اسلام استفاده می کنند که نقش مستقیمی در احیای دین ، ​​یعنی امر به معروف و نهی از منکر دارد. شیطانی با احیای این تعهد رها شده ، جامعه نمونه بارزی از فرهنگ “نیکویی و نهی از منکر” شهید تشنه کربلا است. مطالبه حقوق مردم و اهداف انقلاب اسلامی ، پیروی از آنها در ملأعام و تعقیب گسترش ارزشهای الهی ، وظیفه عمومی است. پیروان مکتب حسینی باید در برابر انحرافات و انکارهای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی پیشگیرانه و بازدارنده باشند و نظام اسلامی را در پیمودن مسیر مستقیم خود یاری دهند.

به مکتب عاشورا ضامن نماز و عدالت است. انقلاب اسلامی با قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام با شعارهای اسلامی مانند دعا و وعده عدالت پیروز شد. مردم باید تلاش کنند تا این دو حقیقت اصلی را برای ایجاد شور و شعور انقلابی مطالبه کنند. عاشورا در جامعه بر این اساس ، درسها و درسهای عاشورا باید در همه ابعاد ترویج و تأکید شود. تفسیر و توضیح معرفتی عاشورا هنوز یک نیاز اساسی انقلاب اسلامی است تا حقیقت و جبهه باطل و روشنگری در مورد بی گناهی امام نور و پادشاهان تاریک شناخته شود و مردم باید با استکبار و عمیق در جنگ مبارزه کنند. جهاد بزرگ و مبارزه با ظلم و خیانت جهانی ، دشمن مظلومان و ستمگران باشید.

3. احیای اسلام بستگی به بقای مکتب عاشورا دارد. به همین دلیل ، مأموریت سنگینی هم بر عهده مردم و هم مسئولان این حوزه است. مردم عزیز ، به دلیل رعایت مکرر مراحل بهداشتی در جلسات و مسئولان حسینی ، نقش مهمی در آماده سازی این جلسات ایفا می کنند. پیشاپیش از همه مردم ، مدیران و مسئولانی که تلاش کرده اند این مجالس مذهبی و الهی را دیدنی ترین کنند ، تشکر می کنیم و از رسانه ملی و دیگر رسانه های واقعی و مجازی می خواهیم تلاش خود را برای ترویج و پوشش این گردهمایی ها افزایش دهند.

4. امیدواریم به برکت این مجالس حسینی و عزاداری عاشقانه مردم استان و توسل آنها ، شر دشمنان اسلام و شر این ویروس شیطانی از سراسر جهان به ویژه به حوزه علمیه و دانشگاه ما و سایر مراکز علمی. باید بتواند بر اساس وعده هایی که برای مهار تورم داده شده است ، به مردم بدهد و از معیشت مردم مراقبت کند. ایجاد هماهنگی ملی و ارتقای جایگاه ایران اسلامی در زمینه های مختلف ، برداشتن گام های مثر.

در خاتمه ، از خداوند متعال می خواهیم تا آنجا که ممکن است در خدمت مجالس پرشور مذهبی به مردم توفیق دهد و از منبرها و میراث بهره مند شود و م theسسان و بنیانگذاران این مجالس را عزادار کند. عرفا و کسانی که با حقوق آنها آشنا هستند. انشاءالله »

انتهای پیام