بهشت ماینرها کجاست؟ – ایران تودی

بهشت ماینرها کجاست؟ - ایسنا

قطعی های برق اخیر در شهرهای مختلف کشور در بسیاری از موارد از جمله فرسایش نیروگاه ها ، عدم سرمایه گذاری در نیروگاه ها ، خشکسالی ، گرمای هوا ، افزایش مصرف ، تحریم ها و البته افزایش فعالیت ارزهای رمزپایه بار دیگر بروز کرده است. دلیل دیگر کمبود برق پایین بودن هزینه برق است.

به گزارش ایران تودی ، روزنامه خراسان بعدا نوشت: “اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقدند که انتشار ارزهای رمزپایه در کشور ما برای ایجاد تاریکی آخر کافی نیست ، اما ما به بررسی رتبه بندی کشورهای مختلف در تولید ارزهای رمزنگاری شده پرداخته ایم که این موضوع را نشان می دهد.” ایران یک بهشت ​​برای تولیدکنندگان است. این رامرز نیست و سایر کشورها سهم بیشتری در تولید رمزارز نسبت به ایران دارند.

در مرحله بعدی ، هنگام بررسی سهم کشورهای مختلف در استخراج ارزهای رمزپایه از قیمت برق در این کشورها ، نوشتیم که این مقایسه درآمد حاصل از استخراج ارزهای رمزپایه را در کشورهای مختلف تسهیل می کند.

هر بیت کوین چه مقدار برق مصرف می کند؟

ساخت یک سکه در سال حداکثر 24 آپارتمان مصرف می کند. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت که این یک آمار رسمی است. با کمک این جمله می توان میزان برق مورد نیاز برای انتشار بیت کوین را محاسبه کرد. آمار شرکت توانیر نشان می دهد که مصرف کنندگان خانگی در ایران سالانه حدود 83 میلیارد کیلووات ساعت برق مصرف می کنند و اگر این رقم را بر 28 میلیون مشترک خانگی در سراسر کشور تقسیم کنیم ، می بینیم که هر خانوار سالانه حدود 2950 کیلووات ساعت مصرف برق دارند. به همین دلیل سخنگوی توانیر گفت که یک بیت کوین سالانه 24 خانه مصرف می کند ، به این معنی که هر تولید بیت کوین احتمالاً 72000 کیلووات ساعت برق مصرف می کند.

چین | 50٪ استخراج ارز رمزنگاری شده – 2160 دلار به ازای ارزش استخراج بیت کوین

مطالعه منتشر شده توسط مدیر دارایی های وفاداری و شرکت تحقیقاتی ارز رمزنگاری شده BitOoda در 16 ژوئیه نشان می دهد که چین 50 درصد استخراج بیت کوین در جهان را تشکیل می دهد. با این حال ، مقامات این کشور قصد دارند برای جلوگیری از مصرف بسیار زیاد استخراج بیت کوین ، میزان برق مصرفی معدن کاران را محدود کنند. علاوه بر این ، برخی از شرکت ها قادرند 0.03 دلار برای هر کیلووات ساعت تخفیف تولید کنند ، این بدان معناست که هزینه هر بیت کوین 2160 دلار است و قیمت فعلی این بیت کوین یک مزیت بزرگ برای ماینرها خواهد بود.

آمریکا | 14٪ استخراج ارز رمزنگاری شده – 6480 دلار برای هزینه استخراج بیت کوین

قوانین مربوط به برداشت ارزهای رمزنگاری شده از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است و در حالی که بسیاری از ایالت ها برای صدور ارزهای رمزپایه قانونی هستند ، در حالی که ایالت ها برای صدور ارزهای رمزپایه مجبور به پرداخت مالیات به دولت هستند ، ایالت هایی مانند پلاتزبورگ و نیویورک انتشار ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده اند. با این حال ، طبق BitOoda ، یک چهارم کل ارزهای رمزپایه در ایالات متحده اتفاق می افتد. همانطور که قبلاً اشاره شد ، ارزهای رمزپایه در ایالات متحده فعالیتهای معاف از مالیات هستند که هنگام تشکیل اظهارنامه مالیاتی فدرال باید توسط مودیان ثبت شوند. قوانین فرار مالیاتی در حوزه ارزهای رمزپایه نیز به همین اندازه معمول است و اگر متهم به فرار مالیاتی باشید ، می توانید تا پنج سال زندان و 250 هزار دلار جریمه نقدی در نظر بگیرید. گفته می شود قیمت برق در ایالات متحده 9 سنت برای هر کیلووات است ، به این معنی که هر بیت کوین حدود 6،480 دلار هزینه خواهد داشت ، اما این مالیات نیز باید در نظر گرفته شود.

روسیه | 10٪ استخراج ارز رمزنگاری شده – 4320 دلار برای هر ارزش استخراج بیت کوین

نیروگاه برق آبی Bratsk در شرق سیبری ، در شهری کوچک به نام Bratsk واقع شده است. این کارخانه تولید بتن در طول جنگ سرد بر روی رودخانه آنگارا ساخته شد و اولین بار در سال 1966 به بهره برداری رسید. کارخانه های شوروی سابق از نیروگاه خود برای تأمین نیرو استفاده می کردند ، اما اکنون مسئولیت تأمین برق کارگران معدن بیت کوین را بر عهده دارند و چندین مرکز استخراج بیت کوین در امتداد رودخانه آنگارا با طول 1850 کیلومتر راه اندازی شده اند. به لطف هوای خنک و برق ارزان ، این منطقه به یکی از بهشت ​​های استخراج کنندگان برای فرهنگ بیت کوین تبدیل شده است. گفته می شود که 10٪ استخراج بیت کوین در روسیه انجام می شود و سومین استخراج بیت کوین است. در روسیه هزینه یک کیلووات برق 6 سنت است و این بدان معناست که قیمت بیت کوین برای استخراج کنندگان 4320 دلار خواهد بود.

ایران | 4.5 درصد از تولید ارز رمزنگاری شده – هزینه استخراج هر بیت کوین با برق در خانه: 240 دلار، هزینه تولید برق مصوب: 1440 دلار و 5790 دلار

رویترز به نقل از یک شرکت تحقیق در زمینه بلاکچین به نام Elliptic اعلام کرد که ایران مسئول 4.5 درصد استخراج بیت کوین در جهان است. آمار این گزارش براساس داده های جمع آوری شده از استخراج کنندگان بیت کوین توسط مرکز مالی جایگزین کمبریج است. با این وجود قیمت بیت کوین در کشور ما بسته به نوع تولید متفاوت است. به عبارت دیگر ، طبق گفته وزارت نیرو ، اگر با مجوز تولید کنید ، باید در ماه های گرم 1930 تومان برای یک کیلووات ساعت برق و در ماه های دیگر 480 تومان بپردازید ، که باعث می شود قیمت هر بیت کوین حدود در ماه های گرم 139 میلیون تومان ، در ماه های سرد 24000 دلار و 5،790 دلار. این حدود 35 میلیون دلار است که هزینه آن 1440 دلار است. اما اگر می خواهیم هزینه استخراج بیت کوین را به عنوان قاچاق محاسبه کنیم ، باید بدانید که هر کیلووات ساعت برق معادل 80 تومان است که برای هر 72000 کیلووات مورد نیاز برای استخراج بیت کوین حدود 6 میلیون تومان است. 240 دلار که قیمت بسیار کمی برای بیت کوین است.

سایر کشورها برداشت ارز رمزنگاری شده 21.5٪

به نظر می رسد منطقه اسکاندیناوی به دلیل پایین بودن قیمت برق ، مکان جذابی برای انتشار ارزهای رمزپایه در ماه های آینده باشد. هوای بارانی در این منطقه تولید نیروگاه های برق آبی را افزایش داده است و گفته می شود قیمت برق در سوئد و نروژ یکی از ارزان ترین ها در جهان است که تقریبا صفر است. اشباع تولید برق ، مهمترین ماده اولیه تولید سکه های مجازی ، این منطقه را به مکانی برای تولیدکنندگان ارزهای رمزپایه تبدیل کرده است که می تواند سود تولیدکنندگان را افزایش دهد. البته قزاقستان ، کانادا و ایسلند سایر کشورهایی هستند که سهم بیشتری در انتشار ارزهای رمزپایه نسبت به سایر کشورها دارند.

انتهای پیام