اقتصادی

نگاهی به روند قیمت ارزهای دیجیتالی در یک سال اخیر

برخلاف سالهای اولیه ارزهای دیجیتال ، اکنون بازار ارزهای رمزپایه بسیار مورد بحث قرار گرفته و نوسانات زیاد نشان می دهد که برخلاف بازارهای مالی سنتی ، این بازارها بسیار خطرناک هستند.

به گزارش ایران تودی ، بررسی شاخص های قیمت ارز دیجیتال نشان می دهد که تمام ارزهای دیجیتال عمده طی یک سال گذشته رکوردهای تاریخی جدیدی را به ثبت رسانده اند. اگرچه در طول یک سال کاهش زیادی در این ارزها رخ داده است ، روند کلی روند صعودی داشته و این سود بالای این ارزها منجر به ورود سرمایه زیادی به این بازارها شده است. موارد زیر رویدادهای مهم مربوط به بازار ارزهای رمزنگاری شده در سال گذشته است:

1- بیت کوین

بیت کوین در ژانویه با قیمت 7000 دلار معامله کرد در 8 فوریه از سطح 10 هزار دلار فراتر رفت و در 11 مارس اولین نشت جدی را تجربه کرد. تا زمانی که کمتر از 5000 دلار بازگردید. پس از آن ، ارز تا ژوئن روند صعودی ثابتی را تجربه کرد و سرانجام سال را با حدود 29000 دلار به پایان رساند.

2021 خیلی خوب شروع شد. در ماه اول ، ارزش کل ارزهای دیجیتال در بازار و سپس ارزش بازار بیت کوین از یک تریلیون دلار فراتر رفت. بیت کوین در 21 فوریه به رکورد جدید 57،962 دلار رسید ، اما پس از آن سقوط کرد. ارزش بازار این ارزهای رمزپایه در حال حاضر بیش از 880 میلیارد دلار است.

با شکسته شدن مداوم رکورد های بیت کوین ، شرکت های بزرگ در حال سرمایه گذاری در ارز هستند. از جمله تسلا. برخی از شرکت های مهم دیگر مانند توییتر و JP مورگان نیز اعلام کرده اند که در آینده نزدیک وارد بازار این ارزهای رمزپایه می شوند.

2- دهلیز

دومین ارز مهم در بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای سال 2020 حدود 130 دلار بود ، اما بیش از 10 برابر در سال رشد کرد و در 19 فوریه به حدود 2000 دلار رسید (تمام قیمت ها ، قیمت متوسط ​​روزانه چهار مبادله اول است در بازار). همانند بیت کوین ، دهلیز در دو روز گذشته به شدت سقوط کرده و به زیر 1500 دلار رسیده است.

Ramzarz در ماه های اخیر بسیاری از پروژه های توسعه را اجرا کرده است ، اما هزینه های بالای شبکه برای یکی از نقاط ضعف اصلی آن همچنان باقی مانده است.

۳- ریپل

این یکی از ناپایدارترین ارزهای سال 2020 است که قله ها و پایین ترین سطح را ثبت می کند. ریپل در مارس از 0.33 دلار در فوریه به 0.13 دلار رسید. سپس تا 24 نوامبر پس از رسیدن به 0.69 دلار بین 0.2 و 0.3 نوسان داشت. این ارز اکنون با قیمت 0.45 دلار معامله می شود. عملکرد این ارز کاملا تحت تأثیر اخبار دادگاه قرار گرفت. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایت کرده است که ریپل طی هفت سال گذشته اقدام به فروش اوراق بهادار غیرمجاز کرده است. دادگاه ادامه دارد و هیچ حکمی اعلام نشده است.

4- خرابی تلگرام

قرار بود پیام رسان تلگرام در آوریل سال جاری ارز دیجیتالی راه اندازی کند. از این واحد پولی به نام گرم می توان در معاملات فضایی تلگرام استفاده کرد. تلگرام در ماه مه اعلام کرد که به دنبال اعتراض دادگاه منطقه ای نیویورک این پروژه متوقف خواهد شد.

5- کاردانو

سال 2020 برای کاردانو سال رویایی بود و با رشد باورنکردنی یکی از 10 ارز برتر بازار شد. افزایش قیمت کاردانو از ابتدای سال 2020 12،447 درصد بوده است! این عملکرد با اختلاف زیادی او را به ستاره ارزهای دیجیتال تبدیل کرد. کاردانو نیز در دو روز گذشته به شدت افت کرد ، اما درآمد هفتگی ، ماهانه و سالانه مثبت است.

6- دوج کوین

رمزهای دوج کوین برای اولین بار برای استفاده در مجامع دوستانه به عنوان یک ارز در دنیای سرگرمی معرفی شد. به لطف استفاده از این ارز در پروژه های خیریه و جامعه بزرگ طرفداران در Reddit ، به تدریج نام آن شناخته شد. اگرچه ارز رمزنگاری شده از سال 2015 رشد چندانی نداشته است ، اما ایلان ماسک ، بنیانگذار تسلا ، بارها در توئیتر از آن دفاع کرده و آن را ارز آینده کشور خوانده است. از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه ، قیمت این ارز فقط در عرض دو هفته بیش از 900 درصد افزایش یافت!

انتهای پیام