عمومی

انواع لنزهای دوربین کانن

لنز های دوربین کانن به هر اندازه که بتوانید تصور کنید متنوع هستند. برای هر وضعیت و شرایطی که دوست داشته باشید، می‌توانید لنز مناسب خود را پیدا کنید. لنز دوربین تمام پرتوهای نوری را که در محیط اطراف هستند جذب کرده و با استفاده از شیشه آن‌ها را به یک نقطه هدایت می‌کند و تصویری واضح ایجاد می‌کند. هنگامی‌که تمام آن اشعه‌های نور بر روی یک سنسور دوربین دیجیتال یا یک قطعه فیلم به هم می‌رسند، یک تصویر واضح ایجاد می‌کنند.

کانن در زمینهٔ ارائه گزینه‌های متعدد از لنزهای کلاس جهانی همیشه یک‌قدم جلوتر از رقبای خود بوده است. برای شناخت درست عدسی‌ها باید درزمینهٔ فاصله کانونی آن‌ها اطلاعات کافی را داشته باشید. فاصله کانونی به میزان همگرایی یا واگرایی پرتوهای نور گفته می‌شود. هر چه فاصله کانونی کوتاه‌تر باشد، میدان دید کمتر و تمرکز نور بیشتر و هر چه فاصله کانونی بلندتر باشد، میدان دید وسیع‌تر و تمرکز نور کمتر می‌شود.

در ادامه انواع لنز دوربین‌های کانن را معرفی کرده‌ایم تا با شناخت بیشتر، در خرید خود انتخاب بهتری داشته باشید. قبل از خرید لنز شما باید مطمئن شوید که لنز مناسب و متناسب با دوربین خود را تهیه‌کرده‌اید.

انواع مختلف لنز دوربین ‌های کانن

لنزها در حالت کلی به دو نوع عدسی‌های زوم و لنزهای فیکس تقسیم‌بندی می‌شوند. لنزهای زوم از فاصله کانونی متغیر و عدسی‌های متفاوت ساخته‌شده‌اند و در لنزهای فیکس عکس این موضوع عمل شده است. لنزهای فیکس در میان عکاسان بسیار محبوب هستند و استفاده فراوانی در تهیه عکس‌های پرتره دارند.

لنزهای زوم استاندارد کانن

لنز زوم استاندارد احتمالاً بیشترین تولید و به همچنین بیشتر محبوبیت را در میان لنزهای کانن داراست. لنزی که به عقیده بسیاری از عکاسان حرفه ای کانن، بهترین لنز منفرد برای دریافت است، لنز بزرگنمایی استاندارد Canon 24-105 است. این نوع لنز هم روی دوربین‌های فول فریم و هم دوربین های APS-C به‌خوبی جوابگو خواهد بود، اگرچه تنظیمات واید آن به دلیل فاکتور برش تا حدودی محدود است.

برای کسانی که بودجه بیشتری دارند، می‌توانند لنز Canon 28-135 را به‌عنوان بهترین انتخاب در نظر بگیرند. استفاده از این بنز باعث می‌شود عکاس قادر باشد بدون نیاز به تعویض لنز، به‌راحتی از پس شرایط عکاسی برآید. عدسی‌های استاندارد زوم کانن درواقع می‌توانند تکنیک عکاسی شما را بهبود بخشند. این لنزهای اصلی شما را مجبور می کنند تا موقعیت‌ها و فاصله‌های مختلف دوربین را از سوژه خود امتحان کنید. شما از این طریق برای گرفتن عکس‌های بیشتر با دیدهای مختلف انتخاب‌های گوناگونی خواهید داشت.

لنز تله فوتو کانن

استفاده از فقط یک لنز استاندارد کانن ممکن است باعث ایجاد محدودیت‌هایی در عکاسی شود. برای عکاسی با رویکردی متفاوت و گرفتن عکس‌های خلاقانه، به بیش از یک لنز و ترکیب استفاده از عدسی‌ها نیاز خواهید داشت. این نوع عدسی‌ها عکس‌هایی با بزرگنمایی زیاد در فضایی محدود را در اختیار شما قرار می‌دهد. از لنزهای تله فوتو برای عکاسی از فاصله دور استفاده می‌شود و با استفاده از آن بر روی سوژه موردنظر خود فوکوس کنید.

عدسی‌های ماکرو کانن

لنزهای ماکرو کانن جهان کاملاً جدیدی را برای عکاسی به ارمغان می‌آورد. جزئیاتی که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود را با استفاده از آن‌ها می‌توانید ثبت کنید. عدسی‌های ماکرو برای عکاسی از نمای نزدیک بسیار کاربردی و مفید هستند. حشرات و گل‌ها دو موضوع محبوب عکاسی ماکرو هستند که همواره سوژه عکاسان بوده‌اند. اما اگر هنگام سوژه‌های خود را فقط به حشرات و گل‌ها محدود کنید، خود را از ثبت عکس‌های فوق‌العاده وبی نظیری محروم خواهید کرد.

لنزهای پرتره کانن

در هنگام عکاسی پرتره، شما به‌طور کلی می‌خواهید افراد را در مرکز توجه قرار دهید. اگر در پس‌زمینه مناسبی در اختیار شما نباشد دستیابی به این نوع عکس دشوار خواهد بود. با استفاده از لنزی با فاصله کانونی متوسط و درجه دیافراگم حدود f / 1.4 تا f / 1.8 می‌توان این مشکل را حل کرد. با داشتن یک عمق میدان مناسب، این امکان را برای شما فراهم می‌شود تا پس‌زمینه را از کانون توجه خارج کرده و سوژه موردنظر خود را برجسته کنید.

لنزهای واید کانن

عدسی‌های بزرگنمایی استاندارد بسیار متنوع هستند اما اغلب زاویه دید کافی ندارند. عدسی‌های واید یا زاویه باز معمولاً با فاصله کانونی 21 تا 35 میلی‌متر ساخته می‌شوند. عدسی‌های واید میدان دید وسیع‌تری نسبت به سایر عدسی‌ها در اختیار عکاس قرار می‌دهد. معمولاً از این نوع لنز برای عکاسی از طبیعت و مناظر استفاده می‌شود.

عدسی‌های چشم ماهی (Fisheye) کانون

عدسی‌های Fisheye برای عکاسی در فضای باز بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند، به ویژه هنگامی‌که می‌خواهیم زمینه عکس‌های اسکیت بورد یا عکس‌های موج‌سواری را فراهم کنیم. این نوع لنز که با نام لنز فوق عریض نیز شناخته می‌شود، برای عکس‌برداری از نمای نزدیک مانند معماری بناها نیز کاربرد دارد. عکاسی چشم ماهی زاویه دید فوق‌العاده گسترده‌ای را ایجاد می‌کند. برخلاف عدسی‌های دیگر که تصاویری با چشم‌انداز مستقیم ایجاد می‌کنند، عکس‌برداری از با لنزهای چشم ماهی باعث ایجاد عکس‌های غیرخطی می‌شود.

فروشگاه اینترنتی مکث شاپ از بهترین سایت‌ های خرید لوازم جانبی عکاسی نو و کارکرده باقیمت مناسب است. در این فروشگاه امکان خرید دوربین عکاسی کانن، لنز و سایر تجهیزات جانبی موردنیاز برای عکاسی به‌صورت نقد و اقساطی وجود دارد.

منبع مطلب