عمومی

افزایش آزمایش کرونا به روزانه ۱۰۰ هزار مورد

با توجه به پایگاه داده ایران تودی ،

وزیر بهداشت گفت: تعداد آزمایشات تاج در کشور از روز سه شنبه با کمک شرکت های مبتنی بر دانش مربوط به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به 100000 مورد در روز افزایش یافته است.

وی پس از جلسه هیئت وزیران به خبرنگاران گفت: “جلسه دولت دیروز ، با حکم رئیس جمهور ، به تصویب نهایی ستاد ملی مبارزه با فساد متوسل شد. این یک تأیید مهم بود و پیشنهاداتی برای اعمال محدودیت در داخل کشور ارائه شد.”

وی افزود: این محدودیت ها به دلیل توزیع جدید زرد ، نارنجی و قرمز است که در آن شاخص هایی در هر کدام تعیین شده است. بیشترین شاخص تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها است.

نمکی گفت: “پذیرش در مراکز درمانی شامل بیمارانی است که آزمایش مثبت (PCR) دارند ، اما ممکن است تعدادی آزمایش منفی با علائم پاتولوژیک بیماری نیز وجود داشته باشد.”

وزیر بهداشت افزود: ما برخی شاخص ها را با دوره های قبل محاسبه و مقایسه کرده ایم و شهرها به مناطق زرد ، قرمز و نارنجی تقسیم شده اند که مناطق قرمز شدیدترین و خطرناک ترین آنها است ، در حالی که نارنجی و زرد کم خطرترین هستند.

وی گفت: از این پس وزارت بهداشت با توجه به این تقسیم بندی و با دستور رهبر معظم انقلاب وضعیت شهرها را روزهای دوشنبه هر هفته اعلام می کند که فرمودند: “این وزارتخانه با اعضای قرارگاه کرونا الگوهای محدود کننده را تعیین و اعلام می کند”. بقیه دستگاه ها این کار را کردند.

نمکی افزود: این موضوع با استقبال رئیس جمهور و اعضای کمیته ضد کار کرونا روبرو شد و تصمیم بر آن شد که خلاصه ای از برخی جنبه های غیبی ارائه شود تا فردا نهایی و به رئیس جمهور اعلام شود.

وزیر بهداشت گفت: رئیس جمهور امروز این جلسه را تشکیل داد و به همه اعضای دولت دستور داد تا در تأیید اعمال محدودیت ها و در برنامه جامع بازرسی ملی ما را یاری كنند.

وی افزود: در این طرح که همزمان با اعمال محدودیت ها در کشور اجرا می شود ، باید بتوانیم با افزایش تعداد آزمایشات تاج و همچنین آموزش و اقناع عمومی ، تشخیص دهیم.

افزایش تعداد مراکز درمانی سرپایی برای بیماران ویروس کرونا

نمکی همچنین از افزایش تعداد مراکز درمانی سرپایی بیماران ویروس کرونا خبر داد و گفت: همچنین آزمایشات ویروس کرونا را از 25000 آزمایش در روز به 40 هزار مورد افزایش داده ایم و با ظهور آزمایش های آنتی ژن توانسته ایم آن را به تولید انبوه برسانیم. فردا ما به 100000 آزمایش در روز افزایش خواهیم یافت.

وزیر بهداشت افزود: آزمایش آنتی ژن پاسخی بسیار سریع است و می توانیم پاسخ ها را در حدود 25 دقیقه دریافت کنیم و به طور گسترده برای همه افراد پرخطر و در همسایگی و خانواده انجام دهیم.

کووید همچنین با استفاده از سیستم های نظارت و ردیابی با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیرساخت های ارائه شده توسط وزارت بهداشت به عنوان بخشی از سوابق الکترونیکی سلامت ، قرنطینه را برای افراد مبتلا به 19 بیماری گسترش داد.

نمکی گفت: برای استفاده از این فرصت ها ؛ مردم چه در خانه قرنطینه شوند و چه نباشند قرنطینه می شوند ، اما ما در خارج از خانه های آنها شکاف هایی ایجاد کرده ایم.

وی افزود: ما کارگران فصلی ، افرادی که در حومه شهرها زندگی می کنند و کسانی که در خانه های کوچک زندگی می کنند ، نگهداری می کنیم و قرنطینه آنها در مراکز ویژه آنجا امکان پذیر نیست و ما حمایت آنها را افزایش داده ایم.

وزیر بهداشت بسیج ، هلال احمر ، بسیج جامعه پزشکی ، بهزیستی ، م organizationsسسات خیریه ، بنیاد معلولین و جانبازان ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و کمیته خیریه امام از جمله سازمانهایی هستند که از وزارت بهداشت در حمایت از بیماران ویروس کرونا حمایت می کنند. دوره قرنطینه را بپوشانید.

نمکی همچنین از برنامه های وزارت بهداشت برای افزایش تعداد مراکز درمانی سرپایی در کشور از 1200 به 5000 مرکز خبر داد و گفت: این مراکز آزمایشات و داروهای رایگان را برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ارائه می دهند.

وی گفت: از افراد قرنطینه شده در منازل ، مهمانسراها ، هتل ها و مهمانسراها با هماهنگی بسیج و هلال احمر با مشارکت تیم های پزشکی تحت نظارت پزشکان مراقبت می شود.

وزیر بهداشت افزود: هر یک از این گروه های پزشکی زیر نظر پزشک فعالیت می کنند و توسط پرستاران و بهورزان همراه هستند.

نمکی گفت: در معالجه بیماران در بیمارستان ها نیز اقداماتی انجام داده ایم که با استفاده از روش های درمانی اکسیژن کافی برای بیماران نیازمند فراهم کنیم.

ما به بیماران بستری در خانه اکسیژن می دهیم

وی افزود: ما نیاز بیماران کرون را که نیازی به بستری شدن در منزل ندارند با کپسول اکسیژن تهیه شده توسط خیریه ها تأمین می کنیم.

وزیر بهداشت گفت: آقای رئیس جمهور توصیه كردند كه همه دستگاههای ذیربط در اجرای این بسته مشاركت داشته باشند ، درغیر اینصورت ما هنوز در اجرای كار نقص خواهیم داشت.

نمکی گفت: با اجرای این طرح بدون شک تعداد بیماران شناسایی شده افزایش می یابد اما تعداد مرگ و میرها قطعاً کاهش می یابد.

وی افزود: ما این تجربه را در مارس و اوایل آوریل سال گذشته در کشور خود تجربه کردیم ، بنابراین در کمتر از 50 روز توانستیم تعداد بیماران بستری را یک پنجم و تعداد مرگ و میر را کمتر از 40 نفر در روز کاهش دهیم. این یک سنگ قیمتی است.

نمکی افزود: در آن زمان با کمک سایر دستگاه ها توانستیم 78 میلیون شهروند را با سوابق الکترونیکی سلامت بررسی کرده و افراد مرتبط با آنها را شناسایی کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در این مرحله ما این کار را به طور گسترده تری نسبت به مرحله قبل انجام خواهیم داد و برای هر فرد مثبت 10 فرد دیگر را که در اسرع وقت با او تماس می گیرند شناسایی می کنیم و اگر به موقع شناسایی شوند باید در اسرع وقت شناسایی شوند. آنها به مرحله خطرناک بستری شدن در بیمارستان نمی رسند و حجم کار بیمارستان ها کاهش می یابد.

وی افزود: چنین انعطاف پذیری باعث افزایش تعداد پرستاران و پزشکان و مراقبت از بیماران با دقت بیشتری می شود و مرگ و میر را کاهش می دهد.