بین الملل

اتحادیه اروپا: آنچه در جنین رخ داد نقض قانون بین‌المللی است

نماینده اتحادیه اروئا در فلسطین در سخنانی در جریان بازدید از اردوگاه جنین تاکید کرد که یورش اخیر رژیم صهیونیستی به این اردوگاه مصداق نقض قانون بین‌المللی است.

به گزارش ایران تودی، خبرگزاری فلسطینی «شهاب» اعلام کرد که یک هیات دیپلماتیک متشکل از ۳۰ سفیر و نماینده از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای غربی از اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری اشغالی بازدید کردند.

طبق این گزارش، این اقدام با هدف انجام یک بازدید تحقیقاتی در اردوگاه انجام شد تا نمایندگان از نزدیک میزان خسارات و تخریب‌های ناشی از تجاوز نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به این اردوگاه را مشاهده کنند.

سون کوهن فون بورگدورف، نماینده اتحادیه اروپا در فلسطین در این باره به الجزیره گفت که حمله نظامی به اردوگاه جنین دردناک و نقض قوانین بین‌المللی است.

وی تاکید کرد: ارتش اسرائیل ده‌ها خانه به همراه تاسیسات انتقال آب آشامیدنی و فاضلاب را تخریب کرده است.

بورگدورف در ادامه خواستار افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی برای حل و فصل درگیری شد و تاکید کرد که در غیر این صورت، توقف خشونت غیرممکن است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه هفته گذشته یک حمله همه‌جانبه را به جنین آغاز کرد که دو روز به طول انجامید و سرانجام اشغالگران نیمه شب سه‌شنبه ناگزیر به عقب‌نشینی کامل از شهر جنین و اردوگاه آوارگان آن شدند. در این جنایت دو روزه ۱۲ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. این عقب نشینی زیر گلوله رزمندگان مقاومت جنین صورت گرفت، چراکه در جریان نبرد، نیروهای مقاومت چند حمله و کمین مرگبار را برای نیروهای اشغالگر تدارک دیدند.

انتهای پیام

کارگروه خبری مقالات بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای فضایی و نجومی جهانی. با دانش در زمینه اخبار فضایی، کشف‌های نجومی و پیشرفت‌های فضانوردی، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره رویدادهای فضایی، اکتشافات نجومی و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و علمی، به شما دیدی جامع از تحولات فضایی و نجومی جهانی می‌دهم.